کد خبر 1480600
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
برزیل: آمریکا باید تشویق جنگ در اوکراین را متوقف کند

رئیس‌جمهور برزیل با انتقاد از سیاست جنگ‌افروزی آمریکا در اوکراین تأکید کرد که واشنگتن باید تشویق جنگ در اوکراین را متوقف کند.

به گزارش مشرق، لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل در سومین روز از سفر رسمی خود به چین از رویکرد و سیاست‌های جنگ‌افروزانه آمریکا در اوکراین انتقاد کرد.

وی دراین‌باره گفت: ایالات متحده باید تشویق جنگ در اوکراین را متوقف و درباره صلح صحبت کند. اروپا هم باید از صلح صحبت کند. جامعه بین‌الملل می‌تواند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را متقاعد کند که صلح به نفع کل جهان است.

داسیلوا روز پنج‌شنبه نیز در نخستین روز سفر خود به چین از کشورهای عضو گروه بریکس (چین، روسیه، برزیل، هندوستان، و آفریقای جنوبی) خواست در راستای دفاع از ارزهای ملی خود، دلار را از تجارت بین‌المللی‌شان حذف کنند.

وی که در نشست بانک توسعه کشورهای بریکس در شهر شانگ‌های چین سخنرانی می‌کرد، خطاب به حاظران گفت: چه کسی تصمیم گرفته ارزهای ملی ما ضعیف و در کشورهای دیگر هیچ ارزشی نداشته باشند؟ چه کسی تصمیم گرفت که پس از حذف استاندار طلا، دلار باید ارز اصلی باشد؟

چند روز پیش نیز امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پس از سفر به چین گفت: اروپا در زمینه تسلیحات و انرژی بیش از حد وابسته به آمریکاست و باید تمرکزش را بر تقویت صنایع دفاعی اروپا قرار دهد. اروپا باید همچنین وابستگی‌اش به دلار آمریکا را کاهش دهد.

به نوشته فرانس ۲۴، چین بزرگترین شریک تجاری برزیل است و هیچیک از این کشورها تحریم هایی را علیه روسیه به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین اعمال نکرده‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    2 0
    هرکس میره چین هوا برش میداره !!! جریان چیه ؟ رییس جمهور چین به نظرم شستشو مخ مهموناشو شستشو میده !! به نظرم آمریکا باید یه گوش مالیش بده ، با تحریم شیائومی و تیک تاک شروع کنه عالی میشه !!!
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      0 0
      بمال بماله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس