کد خبر 1480667
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
آمریکا حدود ۵ میلیارد دلار به کی‌یف کمک مالی می‌کند

آمریکا قصد دارد تا در ماه سپتامبر ۴.۹ میلیارد دلار دیگر به اوکراین کمک مالی کند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام که قصد دارد تا در ماه سپتامبر، کمک دیگری به ارزش ۴.۹ میلیارد دلار به کی‌یف کمک کند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: آمریکا از طریق بانک جهانی، ۱۸ میلیارد دلار به عنوان کمک بودجه‌ای برای دولت اوکراین فراهم کرده است. ۴.۹ میلیارد دلار دیگر هم در سپتامبر تخصیص داده خواهد شد. این بودجه، در کنار حمایت اتحادیه اروپا، صندوق بین‌المللی پول و سایرین، دولت اوکراین را قادر خواهد ساخت تا برای شهروندانش خدمات حیاتی فراهم آورد.

براساس این بیانیه، مقامات کی‌یف، طرح بازسازی ۱۰ ساله‌ای را ارائه کرده‌اند که نیازمند حدود ۷۵۰ میلیارد دلار بودجه است. بانک جهانی هم برآورد می‌کند که بازسازی اوکراین در بازه‌ای ۱۰ ساله، حدود ۴۱۱ میلیارد دلار خواهد بود.

دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین پنجشنبه هفته گذشته گفت که کشورش برای بازسازی به ۱۴ میلیارد دلار بودجه نیاز ضروری دارد و ابراز امیدواری کرد که آمریکا برای جمع‌آوری این مبلغ، پیشقدم شود.

کنگره آمریکا نهم مارس ۲۰۲۲، یعنی حدود یک ماه پس از آغاز جنگ در اوکراین، لایحه ارسال حدود ۱۴ میلیارد دلار کمک مالی به کی‌یف را تصویب کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 2
    به نظر میاد دارن پولشویی میکنن این پولا همش برمیگرده به نماینده های سنا پورسانت زنسکلی هم میدن از کمک های قبلی چیزی دست اکراین نرگفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس