کد خبر 1486133
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
یزدانی در چالش جذاب رقیبان داخلی

ژنرال هشت ستاره کشتی ایران با حضور در رقابت های کشتی آزاد جام تختی خود را در چالش رقیبان داخلی قرار خواهد داد.

به گزارش مشرق، با تصمیم فدراسیون کشتی چهل و سومین دوره مسابقات بین المللی جام جهان پهلوان تختی اوایل خردادماه در شهر ارومیه برگزار خواهد شد. این رقابت های یکی از مراحل چرخه تیم ملی به شمار می رود و قهرمانان آن در مرحله نهایی اردوی تیم ملی حضور خواهند یافت. چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد شامل قهرمانی کشور، تورنمنت های رتینگ اتحادیه جهانی کشتی(زاگرب، مصر، بیشکیک و بوداپست) قهرمانی آسیا و جام تختی خواهد بود.

در مسابقات کشتی آزاد جام تختی شمار زیادی از مدعیان حضور دارند که حسن یزدانی دارنده هشت مدال طلای جهانی و المپیک و امیرحسین زارع دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از جمله سرشناس ترین آزادکاران حاضر در ارومیه به شمار می روند. حسن یزدانی در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد موفق به کسب مدال نقره شد و باید در جام تختی به میدان برود.

در میان آزادکاران کامران قاسمپور و رحمان عموزاد خلیلی به خاطر کسب مدال طلای جهانی ۲۰۲۲ بلگراد از حضور در جام تختی معاف هستند.

یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم باید با رقیبانی مانند علیرضا کریمی، هادی وفایی پور، عزت الله اکبری و سجاد غلامی سرشاخ شود. در چند سال گذشته کریمی به دنبال آن بوده تا به معدود ایرانی تبدیل شود که موفق به شکست حسن یزدانی شده است. یزدانی آخرین بار سال ۲۰۱۴ مغلوب مهدی تقوی در لیگ کشتی شد و از آن زمان یکه تاز میدان بوده است.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز امیرحسین زارع جدال سختی با امیررضا معصومی، مصطفی طغانی، امین طاهریریال احمد میرزاپور و امیررضا امیری دارد. یزدانی به پشتوانه قهرمانی جهان و مدال المپیک شانس اول این وزن است.

در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز جدال محمد نخودی نایب قهرمان جهان با علی سوادکوهی غول کش کشتی ایران جذاب و دیدنی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 0
    خواهشا انتخابی رو درست و کامل برگذار کنید...انتخابی باید دوره ای باشه و همه کشتی گیران هر وزن باید با هم نبرد کنن...نه اینکه قرعه کشی بشه ... انتخابی بی حرف و حدیث برگذار کنید... ایا بعد از سالها میشه یک انتخابی واقعی دید؟؟؟!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس