کد خبر 1491738
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
کار سخت غول‌کش ایرانی در جام تختی

دارنده مدال طلای کشتی آزاد قهرمانی آسیا گفت: در وزن ۷۹ کیلوگرم رقیبان سرسختی حضور دارند و باید برای رسیدن به دوبنده تیم ملی بتوانم عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کنم.

به گزارش مشرق، چهل‌وسومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی به‌عنوان مرحله چهارم چرخه انتخابی تیم ملی روزهای ۴ و ۵ خرداد ماه به میزبانی شهر ارومیه استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود. این پیکارها مرحله ماقبل نهایی چرخه انتخابی تیم ملی است که نامدارنی از جمله حسن یزدانی، امیرحسین زارع، امیررضا معصومی، یونس امامی، مجتبی گلیج، امیرعلی آذرپیرا، رضا اطری و علیرضا سرلک در آن حضور دارند. یکی از وزن‌های حساس این مسابقات مربوطه ۷۹ کیلوگرم است. در این وزن ۱۶ آزادکار برای پوشیدن دوبنده تیم ملی به رقابت خواهند پرداخت. البته احتمال حضور چند تیم خارجی نیز در جام تختی نیز وجود دارد که به طور حتم بر حساسیت‌های این پیکارها خواهد افزود.

محمد نخودی (مازندران)، علی سوادکوهی (مازندران)، امیرحسین کاوسی (مازندران)، مصطفی قیاسی (لرستان)، مرتضی میرزائی (تهران)، هادی شرفبیانی (کردستان)، علی غلامی (آذربایجان شرقی)، سبحان یاری (کرمانشاه)، عبدالله شیخ اعظمی (مازندران)، محسن رضایی (خراسان جنوبی)، علیرضا کریمی (البرز)، محسن کوچ نژاد (گلستان)، فرزاد صفی جهانشاهی (جوانان)، محمد باقری (جوانان)، حسین نوروزیان (کردستان) علی غلامی (آذربایجان غربی - سهمیه پهلوانی) نفرات حاضر در این وزن هستند.

به طور حتم در این وزن رویارویی ۲ مدعی یعنی محمد نخودی و علی سوادکوهی یکی از حساس‌ترین مبارزه‌های جام تختی در ارومیه خواهد بود. جایی که سوادکوهی موفق شده بزرگانی مانند زائور سیداکوف قهرمان جهان و المپیک از روسیه، جردن باروز آزادکار نامدار آمریکایی، آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان را در مسابقات لیگ برتر، جام جهانی و زاگرب شکست دهد. سوادکوهی همچنین موفق به شکست نخودی در لیگ برتر سال گذشته شد.

علی سوادکوهی روز یکشنبه در گفت‌گویی توضیح داد: برای پوشیدن دوبنده تیم ملی رقابت خود را از جام تختی پیگیری خواهم کرد. در این مسیر مدعیان جدی وزن ۷۹کیلوگرم به دنبال آن هستند تا با شکست رقبای داخلی خود، بلیت حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد را بدست آورند. رقیب جدی من به طور قطع محمد نخودی دارنده ۲ نشان نقره جهانی در این وزن است، ولی نباید از امیرحسین کاووسی و مرتضی قیاسی غفلت کرد چراکه آنان نیز درصدد هستند توان خود را به نمایش بگذارند.

سوادکوهی این راهم گفت: با اجازه از کادر فنی، تمرینات خود را به صورت اختصاصی زیر نظر رضا یزدانی ادامه خواهم داد. برای حضور در جام تختی هیچ مصدومیتی ندارم ولی به دنبال آن هستم تا با آمادگی کامل، بهترین عملکرد خود را در جام تختی به ثبت برسانم.

غول‌کش کشتی ایران همچنین به برآورده نشدن انتظار از تیم ملی در رقابت‌ قهرمانی آسیا گفت: توقع زیادی از قهرمانی آزادکاران در رقابت‌ قهرمانی آسیا بود، ولی نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که کشتی‌گیران نتوانستند عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند. در مجموع کشتی برد و باخت دارد و اشتباهات باعث می‌شود، شکست‌ها رقم بخورد. در وزن ۷۹ کیلوگرم امیرحسین کاووسی نتوانست کشتی خود را به نمایش بگذارد چرا که در این وزن همه انتظار مدال طلا را دارند. امیدوارم در رقابت‌های پیش‌روی جهانی کشتی‌گیران بتوانند با موفقیت نتایج رقابت‌های آسیایی را جبران کنند.

کار سخت غول‌کش ایرانی در جام تختی

دارنده مدال طلای کشتی آزاد قهرمانی آسیا همچنین گفت: عملکرد علیرضا دبیر در این چهار سال در فدراسیون کشتی فوق‌العاده بود. در این مدت بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های ملی‌پوشان در مباحث مالی و فضاهای تمرینی به خوبی احصا و مورد پیگیری وی قرار گرفت. این توجه دبیر به تیم‌های ملی باعث شده تا در روحیات تمامی ورزشکاران بسیار تاثیر گذار باشد چرا که این موضوع توانسته به ملی‌پوشان انگیزه دوچندانی بدهد.

وی ادامه داد: دبیر از جنس ورزش کشتی است و به طور قطع بهتر کشتی و کشتی‌گیران را درک ‌می‌کند. با حضور او در چهار سال آینده نیز شاهد اتفاقات بهتری در این ورزش خواهیم بود.

کار سخت غول‌کش ایرانی در جام تختی

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس