کد خبر 1470551
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
غول‌کش ایرانی وعده انتقام داد

ملی‌پوش کشتی آزاد ایران گفت: متاسفانه در دیدار فینال جام باشگاه های جهان برابر قهرمان روسی شکست خوردم اما در صورت رویارویی مجدد با این آزادکار تمام تلاش خود را برای شکست او به کار خواهم گرفت.

به گزارش مشرق، اخمت عثمان‌اُف آزادکار وزن ۷۹ کیلوگرم روسیه پس از کسب مدال طلای جام بین‌المللی یاریگین اعلام کرد که دوست دارد در مسابقات جهانی علی سوادکوهی را به چالش بکشد. جدال علی سوادکوهی و این کشتی‌گیر روس در فینال کشتی آزاد جام باشگاهای جهان که ۳۰بهمن ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و در نهایت نماینده کشورمان در این دیدار اسیر توانایی عثمان‌اف شد و این دیدار را با نتیجه ۹ بر ۵ واگذار کرد.

اخمت عثمان‌اُف در پایان مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در گفت‌وگویی کوتاه گفت که جدال سختی با علی سوادکوهی داشتم. او از بهترین آزادکاران ایران در وزن ۷۹ کیلوگرم است. من نیز برای رسیدن به موفقیت در سطح جهان و المپیک تلاش می‌کنم. دوست داشتم که سوادکوهی را به چالش بکشم و این اتفاق در تهران رخ داد. ممکن است بعد از این نیز با هم روبرو شویم.

شکست در برابر اخمت عثمان‌اف در حالی بود که غول‌کش ایرانی توانسته بود در یک‌سال گذشته نامدارانی مانند زائوربک سیداکوف دارنده مدال طلای المپیک، محمد نخودی نایب قهرمان جهان، کنتچادزه نایب قهرمان جهان و جردن باروز دارنده مدال طلای جهان و المپیک را شکست دهد.

شکست سوادکوهی برابر اخمت عثمان‌اف یکی از اتفاقات پیش‌بینی نشده جام باشگاه‌های جهان بود، کشتی‌ای که برخی آن را نتیجه کسالت جسمی غول‌کش ایرانی می‌دانند زیرا سوادکوهی چند روز پس از این شکست بخاطربیماری عفونی در بیمارستانی در شهر ساری بستری شد.

وی در گفت و گویی به سوالاتی در زمینه سلامتی جسمی خود و همچنین کشتی با قهرمان جام یاریگین پاسخ داد.

علی سوادکوهی چند روز بعد از کشتی آزاد جام باشگاههای جهان در بیمارستان بستری شد، آیا مشکل عفونی بدن شما برطرف شده است؟

خدا را شکر با بستری شدن در بیمارستان شرایط بهتری پیدا کردم و و روند درمان‌ را نیز ادامه می‌دهم. چند روزی است که از بیمارستان مرخص شده‌ام. با توجه به روند درمان شرایطم جسمی و بدنی‌ام بهتر شده و هم اینک تمرینات خود را پیگیری می‌کنم تا بتوانم با آمادگی کامل در جام تختی به روی تشک بروم.

در زمان بستری شدن شما در بیمارستان، اسامی ملی‌پوشان حاضر در اردو منتشر شد و نامی از شما در این لیست دیده نشد، آیا غیبت در اردوی تیم ملی تصمیم شخصی بود؟

طبق نظر کادر فنی، از حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور معاف شدم تا بتوانم در مراحل بعدی چرخه انتخابی، توانایی خود را محک بزنم. با توجه به معافیتم از قهرمانی کشور، بنا است تا در جام تختی حضور یابم. در وزن ۷۹ کیلوگرم رقبای جدی زیادی از جمله محمد نخودی را پیش‌رو دارم که در چرخه نهایی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی باید با نایب قهرمان جهان مبارزه کنم. به طور قطع حضور من در چند مرحله اردوی تیم ملی باعث شد تا دچار خستگی شوم و این غیبت تصمیم شخصی بود تا بتوانم توان خود را بیشتر بازیابم. با توجه به تاخیر یک‌ماهه جام تختی زمان بیشتری دارم تا بتوانم ضعف‌های خود را برطرف کنم و در کنار رضا یزدانی تمرنیات خود را سپری کرده تا شرایط حضور در ترکیب تیم ملی در پیکارهای جهانی ۲۰۲۳ بلگراد را بدست آورم.

بسیاری از کارشناسان کشتی انتظار برد مقتدرانه در جام باشگاه‌های جهان از سوادکوهی داشتند، اما برابر اخمت عثمان‌اف شکست خوردید آیا دلیل خاصی داشت؟

شرایط بدنی به خاطر عفونت و از سوی دیگر اشتباه داوری در زمان دادن پوئن، از مهمترین دلایل شکست من در برابر قهرمان جام یاریگین بود. در این دیدار شانس با من یار نبود چرا که داور زمانی که از حریف خود جلو افتادم، به فن من امتیازی نداد و این باعث شد تا نتوانم شکست خود را جبران کنم.

بی‌تردید جدال با عثمان‌اف آخرین مسابقه شما نیست، برای انتقام برنامه خاصی دارید؟

امیدوارم در آینده این شکست را مقابل قهرمان جام یاریگین جبران کنم، البته این نیاز به تمرینات زیاد دارد. چرا که رقابت من با اخمت عثمان‌اف تازه شروع شده و در رویدادهای آتی به طور قطع این شکست را جبران خواهم کرد. پیش از این دیدار شناختی از این کشتی‌گیر نداشتم. او از نفرات برتر کشتی آزاد روسیه به شمار می‌رود. شکست این نامدار روسی سخت نیست. امیدوارم در رقابت‌های جهانی دوباره با عثمان‌اف رقابت کنم و بتوانم او را شکست دهم.

چه زمانی به اردوهای تیم ملی باز خواهید گشت؟

در حال حاضر بیشتر توان و فکرم معطوف به حضور مقتدر در جام تختی خواهد بود. پس از قهرمانی در این جام به اردوی تیم ملی ملحق خواهم شد. تلاشم برای رسیدن به مرحله نهایی چرخه تیم ملی است تا برای حضور در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی هانگژو برنامه‌ریزی کنم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس