کد خبر 1466014
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
دام آزادکار روس برای غول‌کُش ایرانی

جدال وزن ۷۹ کیلوگرم مسابقات کشتی جام باشگاه های جهان یکی از حساس‌ترین مسابقه این دوره از پیکارها بود که با برتری نماینده روسیه به پایان رسید.

به گزارش مشرق، احمد عثمان‌اُف آزادکار وزن ۷۹ کیلوگرم روسیه پس از کسب مدال طلای جام بین‌المللی یاریگین اعلام کرد که دوست دارد در مسابقات جهانی علی سوادکوهی را به چالش بکشد. او گفت: سوادکوهی در یک‌سال گذشته نامدارانی مانند زائوربک سیداکوف و جردن باروز را شکست داده؛ می‌خواهم قدرت وی را به چالش بکشم.

علی سوادکوهی یک ماه پیش بعد از کری‌خوانی ستاره کشتی روسیه گفته بود: من هم خیلی دوست دارم با احمد عثمان‌اُف در مسابقات جهانی کشتی یگیرم. البته من و عثمان‌اُف باید جواز حضور در رقابت‌های جهانی را کسب کنیم. کشتی روسیه تحریم و تاکنون خبری از رفع این تحریم منتشر نشده است. من نیز باید از مراحل مختلف چرخه انتخابی تیم ملی عبور کنم تا به جهانی ۲۰۲۳ بلگراد برسم. در صورت حضور من و عثمان‌اُف می‌توانیم یک رقابت جذاب را در بلگراد به نمایش بگذاریم.

هر چند که این ۲ آزادکار به دنبال سرشاخ شدن در مسابقات جهانی بلگراد در سال ۲۰۲۳ بودند اما دست تقدیر چند ماه زودتر آنان را به هم رساند. حضور سوادکوهی در ترکیب تیم کشتی آزاد بانک شهر و احمد عثمان‌اُف در ترکیب تیم پادوبنی روسیه زمان و مکان مناسبی برای زورآزمایی این ۲ غول جهان کشتی در وزن ۷۹ کیلوگرم فراهم کرد؛ جدالی که با پیروزی نماینده روسیه به پایان رسید تا غول‌کش ایرانی بعد از چند مسابقه مهم، بازنده از تشک خارج شود.

علی سوادکوهی با شکست زائوربک سیداکوف قهرمان المپیک در لیگ برتر کشتی ایران، جردن باروز قهرمان جهان و المپیک در جام جهانی آمریکا و محمد نخودی نایب قهرمان و کنتچادزه گرجستانی نایب قهرمان جهان لقب غول‌کش جهان کشتی را به خود اختصاص داده بود.

احمد عثمان‌اُف در پایان مسابقات جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان در گفت‌وگویی کوتاه گفت: جدال سختی با علی سوادکوهی داشتم و وی از بهترین آزادکاران ایران در وزن ۷۹ کیلوگرم است. من نیز برای رسیدن به موفقیت در سطح جهان و المپیک تلاش می کنم. دوست داشتم که سوادکوهی را به چالش بکشم و این اتفاق در تهران رخ داد. ممکن است بعد از این نیز با هم روبرو شویم.

ستاره کشتی روسیه که عنوان قهرمانی مسابقات بین‌المللی جام یاریگین را در کارنامه دارد در فینال مسابقات کشتی ازاد قهرمانی جهان موفق شد علی سواد کوهی را با نتیجه ۹ بر ۵ شکست دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس