خط و نشان یزدانی پیش چشم روس‌ها

مسابقات نخست کشتی آزاد جام باشگاه‌های هانی نکاتی داشت که بازخوانی آن می تواند برای علاقمندان این رشته حائز اهمیت باشد.

به گزارش مشرق، هفتمین دوره مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان از صبح امروز در سالن شهدای هفتم تهران آغاز شده است. در این مسابقات تیم‌هایی از ایران (بانک شهر)، ارمنستان، هند، روسیه، گرجستان و قزاقستان حضور دارند. ایران تنها تیمی است که با ترکیب کاملی از ستارگان و نامداران خود در این دوره حضور دارد. در ترکیب این تیم حسن یزدانی قهرمان المپیک، امیرحسین زارع قهرمان جهان، رضا اطری، کامران قاسمپور قهرمان جهان، یونس امامی برنز جهان، رسول گاژیدوف روس قهرمان جهان، رضا اطری و احمد محمدنژاد جوان شناخته‌شده‌ترین چهره‌ها هستند.

همچنین در ترکیب نماینده ایران علی سوادکوهی ملقب به غول‌کش کشتی دنیا و امیررضا معصومی قهرمان جوانان، نوجوانان و امیدهای جهان حضور دارند. به عبارتی تیم کشتی بانک شهر، تیم ملی کشتی آزاد ایران در یک لباس متفاوت است.

بعد از چند تورنمنت معتبر داخلی و لیگ برتر برای نخستین بار شمار زیادی از هواداران در سالن شهدای هفتم تیر حضور دارند و به تشویق ستارگان کشتی ایران و جهان می‌پردازند. در سالن بزرگانی مانند حاجی مراد کاستالوف ستاره مسلمان و دارنده چندین عنوان جهان و المپیک حضور دارد. وی اکنون سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه است.

تیم روسیه با نفرات قهرمان جام یاریگین و چند عنوان‌دار اروپایی خود در تهران حاضر شده است. مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی برگزار نمی‌شود و این کار روس‌ها را برای حضور در تهران راحت کرده است. ورزشکاران روسیه به‌دلیل جنگ اوکراین از حضور در تورنمنت‌های جهانی و المپیکی محروم هستند.

نخستین دیدار کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان بین بانک شهر و نماینده گرجستان بود که حریف برابر ستارگان ایرانی حرفی برای گفتن نداشت. آزادکاران گرجستانی تنها ۴ امتیاز از کشتی‌گیران ایرانی کسب کردند. ۹ کشتی‌گیر آزاد ایران با امتیاز عالی به برتری رسیدند و تنها محمد رمضانپور نتوانست با امتیاز عالی به برتری برسد.

سریع‌ترین پیروزی قهرمانان کشتی ایران به نام علی سوادکوهی و حسن یزدانی ثبت شد. علی سوادکوهی و حسن یزدانی در کمتر از ۵۰ ثانیه حریفان خود را شکست دادند.

تیم هند نیز با نتیجه ۶ بر ۴ ارمنستان را شکست داد. در ترکیب تیم‌های هند و ارمنستان نیز ۲ کشتی‌گیر ایرانی حضور داشتند. امیررضا امیری برای هند و مصطفی طغانی با دوبنده تیم ارمنستان در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند. البته امیری در دیدار پایانی وزن ۱۲۵ کیلوگرم برابر طغانی روی تشک حاضر نشد تا طغانی برنده جدال تمام ایرانی این دوره از مسابقات باشد.

با توجه به سطح مسابقات و چهره‌های حاضر در ترکیب ۶ تیم این دوره از پیکارها، باید منتظر دیدار نهایی ستارگان ایران برابر آزادکاران روس باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    3 1
    ایران و روسیه خدا را شکر هر دو فعلا یک دشمن مشترک دارند. امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس