در نشست بررسی مشکلات بازار تهران با حضور وزیر کشور چه گذشت؟

وزیر کشور به همراه رئیس سازمان مدیریت بحران و جمعی از مسئولان شهری و صنفی امروز در نشستی ۳ ساعته مشکلات و مسائل بازار تهران را بررسی کردند.

به گزارش مشرق، بهزاد یعقوبی منتخب هیات امنای بازار تهران در این باره گفت: احمد وحیدی وزیر کشور که امروز با حضور در بازار تهران با سعه صدر شنونده دغدغه‌ها و مشکلات بازاریان بود، در نشستی با محمد حسن نامی رییس ستاد بحران کشور، احمد کریمی دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف، امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲، نصیری رییس بحران شهرداری تهران، یزدی مهر مدیرکل بحران استانداری، محمدی رییس آتش نشانی و علی حیدری مسئول کارگروه ایمنی اصناف بازار و مسئولان منطقه به مشکلات و نیازهای این منطقه پرداخت.

وی ادامه داد: ساماندهی و بیمه باربران بازار تهران که مدتهاست رها شده و نیازمند یاری دستگاه‌های اجرایی مانند وزارت کار و شهرداری و پیگیری ۷۰۰ چاه جذبی از موضوعات این جلسه بود که مصوب شد بعد از مشاوره و طراحی توسط آبفا در یک راسته نمونه سپتیک(سیستم تصفیه فاضلاب زیرزمینی) شهری طراحی شود.

منتخب هیات امنای بازار تهران افزود: بلاتکلیفی ایستگاه آتش نشانی جنب امامزاده زید بازار یکی دیگر از مباحث جلسه بود که مصوب شد ستاد بحران به طور مستقیم ورود کند و موضوع از جناب مالک(سازمان اوقاف) پیگیری و نتیجه تا یک ماه آینده حاصل شود.

یعقوبی ایجاد و تاسیس کلانتری مستقل بازار را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد و گفت: شناسنامه دار کردن سرایداران، پیجینگ بازار و نصب و راه اندازی آن برای مدیریت بحران توسط شهرداری از مصوبات دیگر این جلسه بود.

منتخب هیات امنای بازار تهران خاطرنشان کرد: بساط گستران و ساماندهی بازار هم از مباحث مطرح شده در این نشست بود و مقرر شد شهرداری و دستگاهای مربوطه نحوه ساماندهی را طراحی کنند این جلسه ۳ ساعت به طول انجامید. و موضوعات جداره سازی، ساعت ورود و خروج تردد داخل بازار و سقف های ناایمن نیز از موضوعات دیگر این جلسه بود

یعقوبی گفت: بازار تهران با وسعت ۱۱۰ هکتار و ۶۰ هزار واحد صنفی درگیر مشکلات عدیده ای است که نگاه حاکمیتی برای رفع آنها لازم است. و برخی از این مشکلات هر چه سریعتر باید رفع شود تا کسبه و بازاریان عزیز در آرامش کامل و امنیت اجتماعی به کسب و کار خود بپردازند. چرا که بازار قلب تپنده ی تهران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس