یک هفته پرالتهاب و پربیانیه؛ جنگ سرخابی‌ها خارج از فوتبال و مستطیل سبز

استقلال، پرسپولیس و سپاهان در هفته‌ای که گذشت خارج از مستطیل سبز با یکدیگر نبرد کردند و با انتشار بیانیه و زورآزمایی‌های غیرورزشی تلاش کردندحرف خود را به کرسی بنشانند.

به گزارش مشرق، سه هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر، سه باشگاه پرسپولیس، سپاهان و استقلال مدعی قهرمانی هستند و همین مسأله شرایط روزهای پایانی لیگ را دشوار و حساس‌تر از همیشه کرده است. در همه جای دنیا این نزدیکی رقابت برای کسب قهرمانی، هیجانی مثبت در فوتبال و جامعه ورزش ایجاد می‌کند و هواداران با شور و نشاط بیشتری مسابقات را دنبال می‌کنند؛ اما در کشورمان گاهی اوقات به دلیل نقص قوانین، کمبود سخت‌افزارها و ورزشگاه‌های مناسب و گاهی هم برای بهانه‌تراشی ناکامی‌های احتمالی باشگاه‌ها سعی به فرافکنی دارند. نگاهی به یک هفته پرالتهاب و پربیانیه می‌اندازیم تا مشخص شود چرا گاهی به جای لذت بردن از هیجان مثبت فوتبال دچار تنش‌ها و بگومگوهای بی‌مورد می‌شویم و هواداران فوتبال را به جای دوستی و اتحاد بیشتر روبه‌روی هم قرار می‌دهیم.

عدم اعتراض به همزمانی مسابقات

در حالی که استقلال و سپاهان در هفته گذشته مدام مدعی بودند که باید سه هفته پایانی لیگ همزمان باشد، اما آنها زمانی که در ۹ فروردین برنامه ۴ هفته پایانی مسابقات اعلام شد هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشتند و در واقع از این برنامه استقبال کردند زیرا هر دو باشگاه استقلال و سپاهان در آن زمان بالاتر از پرسپولیس در جدول لیگ قرار داشتند و برای‌شان همزمانی مسابقات هفته بیست و هشتم مهم نبود. اما بعد از آنکه سپاهان در خانه مقابل ملوان امتیاز از دست داد و استقلال هم بازنده دربی شد هر دو باشگاه شروع به اعتراض کردند. تا شاید عدم موفقیت در هفته بیست و هفتم لیگ برتر را با ایجاد این حواشی و بیانیه‌ها جبران کنند و همه تقصیرها را به گردن سازمان لیگ بیندازند.

بیشتر بخوانید:

باشگاه استقلال: بیانیه سازمان لیگ، کذب محض و فرار رو به جلو است

پیشنهاد وسوسه‌انگیز پرسپولیس و شائبه تبانی سرخ ها با پیکان

از سوی دیگر وقتی مسابقات هفته بیست و هشتم همزمان نشد محل برگزای مسابقه پیکان و پرسپولیس چالش جدیدی را روبه‌روی سازمان لیگ و سازمان برگزاری مسابقات قرار داد. این در حالی بود که استقلالی‌ها انتظار داشتند مسابقه پیکان و پرسپولیس مثل مسابقه استقلال و پیکان در ورزشگاه دستگردی تهران و بدون حضور تماشاگر برگزار شود تا عدالت در برگزاری مسابقات رعایت شده باشد اما یک مسأله این درخواست منطقی را تحت تأثیر قرار داد.

یکباره باشگاه پیکان بی‌پول شد، بازیکنانش اعتصاب کردند و در نهایت باشگاه پرسپولیس هم از این فرصت نهایت استفاده را برد و به باشگاه پیکان پیشنهاد داد در ورزشگاه آزادی میزبان شوند اما هزینه اجاره ورزشگاه به عهده پرسپولیس باشد و پول بلیت‌فروشی نصیب باشگاه پیکان شود. این پیشنهاد وسوسه‌انگیز مالی باعث شد باشگاه پیکان در مورخ ۱۲ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به سازمان لیگ اعلام کند با برگزاری مسابقه با حضور تماشاگر مشکلی ندارد و هر ورزشگاهی را که سازمان لیگ معرفی کند در آن بازی خواهد کرد.

جنگ سرخابی‌ها خارج از فوتبال و مستطیل سبز

البته نکته دیگری هم وجود دارد، اینکه برخی از مسئولان فعلی پیکان در گذشته از مدیران اسبق باشگاه پرسپولیس بودند و این مسئله بسیار در این موضوع شائبه برانگیز شده است.

سازمان لیگ به یک شرط با درخواست پیکان موافقت کرد

سازمان لیگ فوتبال نیز به شرط آنکه نهادهای ذی‌صلاح با برگزاری مسابقه پیکان و پرسپولیس با حضور تماشاگر موافق باشند، اعلام کرد این مسابقه در ورزشگاه آزادی برگزار شود. در همین رابطه پنج‌شنبه جلسه‌ای برگزار شد که در آن حتی سرپرست باشگاه استقلال هم حضور داشت. در پایان وقتی با برگزاری مسابقه پیکان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی موافقت شد سرپرست باشگاه استقلال نیز این صورتجلسه را امضاء کرد و همگی با انتخاب این تصمیم موافق بودند. در واقع پرسپولیس پیشنهاد رندانه‌ای را مطرح کرد تا بتواند در این مقطع حساس به جای میهمانی در ورزشگاه خالی در حضور تماشاگران خود میهمان پیکان باشد.

البته این پیشنهاد به دلیل ضعف در قوانینی است که وجود دارد و در این باره باعث می شود برخی از تیم ها در این مقطع حساس لیگ متضرر شوند.

از اصرار پرسپولیسی‌ها تا بیانیه‌های عجیب استقلال و پیکان

به نظر می رسد پرسپولیسی ها پس از پایان بازی خود با گل گهر سیرجان در جام حذفی، بارها تاکید و اصرار داشتند که به دنبال برگزاری بازی با حضور هواداران خود هستند و عملا با این درخواست، توانستند به این مهم برسند!

بعد از انتشار خبر برگزاری مسابقه پیکان و پرسپولیس در آزادی و با حضور تماشاگران، بیژن طاهری سرپرست استقلال و بهزاد غلامپور مربی دروازه‌بانی این تیم به شدت علیه سازمان لیگ موضع گرفتند و این تصمیم را لکه ننگی را بر پیشانی سازمان لیگ اعلام کردند آن هم در حالی که مدیریت باشگاه استقلال درصورتجلسه با امضاء و موافقت کتبی خود را با انجام این مسابقه پیش از این اعلام کرده بود. از سوی دیگر باشگاه پیکان هم که خودش به طور کتبی و رسمی از سازمان لیگ چنین درخواستی را داشت مدعی شد که مدیران فوتبال دروغ می‌گویند و خود را به خواب زده‌اند!‌ به این ترتیب پیکان در حالی که هم با درخواستش موافقت شده بود و هم از نظر مالی در این مسابقه پول خوبی به جیب می‌زند خود را بیگناه جلوه داد و مدعی شد که هیچ نقشی در انتخاب ورزشگاه آزادی نداشته است!‌ و آنها خواستار برگزاری بازی در ورزشگاه انقلاب کرج بوده‌اند آن هم در حالی که در نامه منتشر شده باشگاه پیکان هیچ اشاره‌ای به برگزاری مسابقه در ورزشگاه انقلاب کرج نشده است.

جنگ بیانیه‌ها علیه فوتبال

روز گذشته سازمان لیگ برای نشان دادن بی‌طرفی خود بیانیه‌ای منتشر کرد و برخی از این مسائل را به اطلاع افکار عمومی رساند با این حال خیلی سریع باشگاه‌های پیکان و استقلال علیه سازمان لیگ بیانیه صادر کردند. در واقع شب گذشته فقط اختصاص به انتشار بیانیه‌ها داشت تا هواداران فوتبال از خواندن این بیانیه‌ها دلزده شوند و به جای لذت بردن از رقابت هیجان‌انگیز در زمین سبز همگی علیه هم موضع بگیرند و به نوعی تصور کنند در حق باشگاه دیگر لطف شده است. حتی منابع غیررسمی می‌گویند کادر فنی تیم سپاهان نیز به هیچ عنوان دوست نداشت زمان بازی این تیم با نفت مسجدسلیمان تغییر کند زیرا آنها برنامه‌ریزی خود را برای جمعه عصر هماهنگ کرده بودند و دوست نداشتند برنامه‌ریزی فنی آنها با تغییر روز مسابقه تغییر کند.

با این حال یک بار دیگر در همه عرصه‌های فوتبال نشان دادیم که با حرفه‌ای‌گری فاصله زیادی است و فقط مشکلات فوتبال ما سخت‌افزاری و نبود کمک‌داور ویدئویی، زمین و چمن مناسب و ... نیست. بلکه گاهی باید مدیران حرفه‌ای داشته باشیم که اول به تصمیمی که می‌گیرند احترام بگذارند و دوم به جای منطق‌محور بودن هوادارمحور نباشند و منافع باشگاه خود را نه به صورت هواداری بلکه در چارچوب‌ قانونی و به شکلی متشخصانه پیگیری کنند. در نهایت در پایان هفته بیست و هشتم شاید جنجال‌ها به سمت دیگری بچرخد و دوباره شاهد بیانیه‌ها علیه داوران و اعتراض به پنالتی‌های سوخته باشیم اما کاش یکبار هم که شده به جای توهم توطئه تمرکزمان را روی مسائل فنی و قدرت تیمی‌ خودمان بگذاریم. شاید سرنوشت تیم قهرمان نه از لابه‌لای بیانیه‌ها بلکه با قدرت ساق‌های بازیکنان و دانش مربیان تعیین می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    در فوتبال ایران پرسپولیس زدگی بیداد می‌کند عوامل غیر فوتبالی دربست در خدمت پرسپولیسند تیم‌های دیگه ول معطلند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس