‌

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از ضربه به ۲۳ شبکه از عوامل اخلالگر بازار ارز در سطح کشور خبر داد.

به گزارش مشرق و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، در این اطلاعیه آمده است: با اقدامات گسترده‌ی اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج)، ۷۱ نفر از اخلالگران کلان ارزی در قالب ۲۳ گروه و تعدادی شبکه‌ی سازمان یافته، شناسایی و دستگیر شدند. عوامل این شبکه‌ها با انجام فعالیت‌های غیرقانونی و اقدامات مجرمانه‌ی گوناگون در استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، البرز، مازندران، ایلام و کرمان ، به بی‌ثباتی بازار ارز، ایجاد نوسانات غیرعادی قیمتی و هدر رفت منابع ارزی کشور دامن می‌زدند.

در این اطلاعیه به شبکه‌های شناسایی شده اشاره شده که به این شرح است:

۱- با رصدهای اطلاعاتی صورت گرفته، ۱۴ گروه اخلال گر ارزی متشکل از افراد و صرافان غیرمجاز که اقدام به خرید و فروش غیرقانونی ارز می‌کردند، شناسایی و در این راستا ۲۳ نفر با حکم دستگاه قضایی دستگیر شدند و بیش از یکصد نفر احضار و مورد تحقیق قرار گرفتند.

۲- 6 شبکه موسوم به معاملات فردایی و فعالان غیرمجاز ارزی شناسایی و۳۱ نفر از عناصر اصلی آن ها که از طریق تاسیس چندین اتاق معاملاتی ارز و طلا در فضای مجازی و حقیقی مبادرت به انجام معاملات غیرقانونی، قیمت گذاری جعلی و قاچاق حرفه ای ارز می‌کردند، دستگیر و به مرجع محترم قضایی تحویل شدند.

۳- متهمان اصلی یک شبکه بزرگ ارز دیجیتال که به انواع تخلفات از جمله خرید و فروش غیرقانونی ارزِ باندهای قمار و غیره مشغول بودند، در تور اطلاعاتی قرار گرفته و عوامل آن بازداشت شدند.

۴- شبکه‌ی دیگر متشکل از دلالان ارزی بودند که با سوء استفاده از بخشنامه‌ی بانک مرکزی برای توزیع ارز مسافرتی و سهمیه‌ای به متقاضیان، مبادرت به شناسایی افراد دارای گذرنامه و جمع آوری ارز مسافرتی نموده و ارزهای تخصیصی را پس از جمع آوری، از طریق سرشبکه اصلی به یکی از کشورهای هم جوار منتقل می‌کردند. کلیه عوامل این شبکه بازداشت شدند.

۵- با رصدهای اطلاعاتی به عمل آمده، ادمین یکی از موثرترین گروه‌ها و کانال‌های قیمت‌گذار شناسایی، دستگیر و کانال مذکور نیز تعطیل گردید. در پایان به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می‌دهد که وزارت اطلاعات ضمن رصد اطلاعاتی فضای اقتصادی و بازار ارز کشور، قاطعانه با عوامل اقدامات مجرمانه و اخلالگرانِ مؤثر بر نوسانات ارزی و اقتصادی کشور برخورد نموده و خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    یعنی باورمون بشه که دولت دستش تو کار نوسان گیری ارز و سکه و خالی کردن جیب ملت نیست ویا .......... فعلاً که طبق شواهد غیر قابل تکذیب دولت بزرگترین دارنده ارز و بزرگترین دلال خرید و فروش اونه با توجه به حجم معاملاتی که میشه.ودر نهایت این نوسانات ،بازارسازه(دولت و بانک مرکزی) که سود اصلی رو میبره.
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    یعنی از فردا دیگه باید قیمت ارز بیاید پایین چون این افراد دستگیر شدن و قاعدتا علت شناسایی شده. من که باور نمیکنم چون فردا هم دلار بالاتر میره شک نکنید
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    فردا صبح همه آزادند.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    3 3
    بازارساز خود دولته، مردم رو چی فرض کردید؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 1
      خودت اصلا کی هستی که سوختی؟
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    1 3
    باید با دولتها برخورد کنید.
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 1
      وقتی که دولت مقصر نیست برخورد کنه باهاش؟ این مشکلات همش تقصیر رای کنسرتی ها و رای بی رایهاست با گندهای این سالیان اخیرشون
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    بی معطلی در ملا عام بکشیدشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس