نمایندگان گروه‌های درگیر در سودان امروز در جده گفتگو می‌کنند

نمایندگان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع امروز شنبه در جده عربستان با هم گفتگو می‌کنند.

به گزارش مشرق، عربستان سعودی و آمریکا در بیانیه‌‎ای مشترک اعلام کردند که مذاکرات میان نمایندگان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع امروز در جده برگزار می‌شود.

هدف از این اقدام، انجام گفتگوهای جدی برای رسیدن به توافق آتش‌بس و پایان درگیری‌ها اعلام شده است.
مقامات ریاض و واشنگتن ضمن استقبال از این گفتگوها، از دو طرف درگیری خواسته‌اند با تعیین یک نقشه راه، مذاکرات در زمینه توقف عملیات نظامی و پایان درگیری‌ها را پیش ببرند.

روز گذشته ارتش سودان از اعزام هیئت مذاکره‌کننده دو طرف درگیری در این کشور، برای گفتگو در مورد آتش‌بس به شهر جده عربستان، خبر داده بود.

رسانه‌های سعودی روز گذشته خبر دادند که هیئت‌هایی از ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع برای انجام مذاکرات در مسیر جده هستند.

این درحالی است که درگیری‌های شدید در خارطوم همچنان بین نیروهای ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع ، با وجود تمدید آتش‌بس به ویژه در اطراف کاخ ریاست جمهوری تشدید شده است. درگیری‌ها در غرب سودان و همچنین در منطقه الجریف در شرق خارطوم نیز همچنان ادامه دارد.

در همین حال سازمان ملل متحد اعلام کرد که حدود ۱۹ میلیون نفر در سودان ممکن است در ماه‌های آینده از سوء تغذیه حاد رنج ببرند. صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) پیش از این اعلام کرده بود که در هر ساعت ۷ کودک کشته و یا زخمی می‌شوند.

این آژانس سازمان ملل افزود که گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن ۱۹۰ کودک و مجروح شدن ۱۷۰۰ کودک در ۱۱ روز اول جنگ، دریافت کرده است.

وزارت خارجه سودان نیز در بیانیه‌ای از جامعه بین المللی خواست که نیروهای پشتیبانی سریع را در زمره سازمان‌های تروریستی طبقه بندی کرده و مجازات‌های قانونی و قضایی را علیه آنها اجرا کند.

وزارت امور خارجه سودان در بیانیه خود اعلام کرد : نیروهای پشتیبانی سریع همچنان به تجاوزات خود ادامه می‌دهند و در اقدامی غیر انسانی مانع از رسیدن شهروندان به داروخانه مرکزی تجهیزات پزشکی در خارطوم (پایتخت سودان) شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس