کد خبر 1486776
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
خارطوم

نیروهای پشتیبانی سریع سودان، طی بیانیه‌ای مدعی تیراندازی نیروهای ارتش این کشور به سوی خودروی سفیر ترکیه در خارطوم شد.

به گزارش مشرق، نیروهای پشتیبانی سریع سودان، امروز (شنبه، ۶ می)، طی بیانیه‌ای مدعی تیراندازی نیروهای ارتش سودان به سوی خودروی سفیر ترکیه در خارطوم شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: «نیروهای ارتش سودان با وجود هماهنگی‌های صورت گرفته، به سوی خودروی "اسماعیل جوبان اوغلو" سفیر ترکیه در خارطوم تیراندازی کردند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «نیروهای ما توانستند سفیر ترکیه و هیأت همراه وی را به مکانی امن منتقل کنند. ما بر تعهد خود برای حفاظت از هیأت‌های دیپلماتیک تاکید می‌کنیم».

در پی تشدید جنگ قدرت میان نیروهای ارتش و پشتیبانی سریع سودان، 23 آوریل (3 اردیبهشت)، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در رایزنی تلفنی با «علی الصادق» همتای سودانی، درباره درگیری‌ها در این کشور و خارج کردن دیپلمات‌های ترکیه‌ای رایزنی کرد.

رسانه‌ها در ترکیه و همچنین وزارت خارجه این کشور از آغاز عملیات خروج اعضای سفارت و شهروندان ترکیه‌ای از سودان خبر دادند.

پس از گذشته چند روز، در ۲۸ آوریل، ارتش سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که صبح این روز یک هواپیمای ترابری C۱۳۰ ترکیه‌ای در حالی که آماده فرودآمدن در فرودگاه «وادی سیدنا» بود، از سوی نیروهای پشتیبانی سریع مورد هدف قرار گرفت و این حمله به وارد آمدن آسیب به مخازن سوخت هواپیما و مجروح شدن یک خدمه آن منجر شد.

جنگ قدرت میان نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» و ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» از پانزدهم آوریل گذشته آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد و دو طرف تنها چندین بار، برای باز کردن کریدورهایی با هدف ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه، با برقراری آتش‌بس‌های شکننده چند ساعته موافقت کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس