14600 نفر قربانی خشونت‌های مسلحانه در آمریکا از ابتدای 2023

بر اساس آمار مرکز «آرشیو خشونت‌های مسلحانه» ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر از جمله بیش از ۶۰۰ کودک و نوجوان از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون بر اثر خشونت مسلحانه در ایالات متحده جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق، بر اساس آمار مرکز «آرشیو خشونت‌های مسلحانه» Gun Violence Archive، مجموع ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر از ابتدای سال ۲۰۲۳ بر اثر خشونت مسلحانه در ایالات متحده در ۱۹۹ تیراندازی کور که تا شنبه (ششم مه، ۱۶ اردیبهشت) رخ داده، جان خود را از دست داده‌اند. در بین افراد قربانی، ۵۲۱ نوجوان و ۹۳ نفر کودک بوده‌اند.

به گزارش آناتولی، بر اساس آمار این مرکز، خودکشی همچنان اکثریت مرگ‌های بر اثر سلاح گرم را تشکیل می‌دهد. در حالی که تیراندازی‌هایی که در آن‌ها ماموران پلیس دخیل بوده‌اند، به مرگ ۴۸۷ نفر منجر شده و ۵۱۵ نفر هم در تیراندازی‌های غیرعمد جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین مورد این تیراندازی‌های مرگبار جمعی در ایالت تگزاس آمریکا در روز شنبه رخ داد که در یک مرکز خرید در «آلن» در فاصله ۴۸ کیلومتری شمال دالاس به مرگ هشت نفر منجر شد و دستکم هفت نفر بین سنین پنج تا ۶۱ سال بر اثر جراحات به بیمارستان منتقل شدند. به گفته مقامات، حال سه نفر از آن‌ها وخیم است.

تیراندازی دیگری هم اواخر ماه گذشته در این ایالت رخ داد که در آن یک مرد مسلح پنج نفر از همسایگان خود از جمله یک پسر نُه ساله را ۲۸ آوریل در خانه آن‌ها در کلیولند به گلوله بست و کشت. مظنون ۳۸ ساله سرانجام پس از چهار روز تعقیب‌وگریز سه‌شنبه دستگیر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس