کد خبر 1487359
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
بایدن: کنگره تسلیحات تهاجمی را ممنوع کند

رئیس جمهور آمریکا در پی تیراندازی مرگبار جدیدی که در تگزاس به وقوع پیوست خواستار تصویب لایحه‌ای در کنگره برای ممنوع کردن مالکیت سلاح‌های تهاجمی شد.

به گزارش مشرق، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا بعد از کشته شدن هشت تن در تیراندازی مرگباری طی روز شنبه در شهر «آلن» ایالت تگزاس از کنگره کشورش درخواست کرد لایحه‌ای برای ممنوع کردن مالکیت سلاح های گرم تهاجمی در آمریکا تصویب کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، جو بایدن، در پستی که در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد نوشت: «بار دیگر، کنگره باید لایحه‌ای با موضوع ممنوع کردن مالکیت تسلیحات تهاجمی و خشابهای با ظرفیت بالا، بررسی جامع سوابق، الزام به نگهداری ایمن و پایان دادن به مصونیت تولیدکنندگان اسلحه را نزد من بفرستد. من آن را بلافاصله امضا خواهم کرد. ما برای امن نگه داشتن خیابانهای خود دست کم به این لایحه نیاز داریم.»

روز شنبه در جریان تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر آلن در ایالت تگزاس آمریکا هشت تن کشته شدند.

نیروهای پلیس فرد تیرانداز را با شلیک گلوله کشتند.

رئیس جمهور آمریکا در توئیت خود نوشت: «من و جیل بایدن (همسر جو بایدن) برای خانواده‌های آنها و کسانی که جراحات جدی برداشتند دعا می‌کنیم. ما قدردان تلاش نیروهای پاسخ دهنده اولیه ای که به سرعت و با شجاعت عمل کردند هستیم.»

او اضافه کرد: «یک چنین حمله گستاخانه‌ای بسیار شوک آور بود. ما نیاز به اقدام بیشتر و سریع تر برای نجات جان انسانها داریم.»

رسانه‌های آمریکایی بامداد یکشنبه از وقوع تیراندازی مرگبار در یک مرکز خرید در شهر آلن واقع در ایالت تگزاس خبر دادند. شاهدان گفتند، یک فرد مسلح در ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه روز شنبه به‌وقت محلی وارد مرکز خرید آلِن شد و شروع به تیراندازی کرد.

در پی وقوع این تیراندازی دست کم هفت قربانی دیگر که بین پنج تا ۶۱ سال سن داشتند زخمی و در بیمارستان بستری شدند. از بین این زخمی ها حال سه تن وخیم است.

آمار و ارقام سازمان «آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح» در آمریکا نشان می‌دهد که از اوایل سال ۲۰۲۳ تاکنون نزدیک به ۲۰۰ حادثه تیراندازی در ایالات متحده آمریکا به وقوع پیوسته است که از سال ۲۰۱۶ تاکنون در این بازه زمانی بیشترین آمار تیراندازی در این کشور محسوب می‌شود.

علی‌رغم حوادث متعدد مرتبط با تیراندازی در سراسر آمریکا، تاکنون مقام‌های این کشور از جمله کنگره ایالات متحده تحت فشارهای لابی سلاح حاضر نشده است اقداماتی را برای محدود کردن حمل سلاح در آمریکا انجام دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    1 0
    ای داااااد ای بیدااااااد، دموکراسی و آزادی اولیه شهروندان آمریکایی رو از بین بردن!!! قانون اساسی آمریکا رو که حمل اسلحه رو برای همهٔ یانکی‌ها آزاد اعلام کرده به....... خودشونم حساب نکردن!!! #مرگ_اسلحه_آرادی!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس