کد خبر 1487322
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
در کجای تاریخ ایستاده‌ایم؟

در جنگ‌شناختی اتحاد دولت و ملت از یک سو و اتحاد قوا از سوی دیگر تعیین‌کننده نتیجه نهایی جنگ نرم است.غفلت کنیم از این ناحیه آسیب می‌بینیم.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی تحت عنوان «در کجای تاریخ ایستاده‌ایم؟» در روزنامه رسالت نوشت:

۱- آمریکایی‌ها تمرکز خود را از روی «اقتصاد» و «نظامیگری» برده‌اند روی «اطلاعات» ، «ارتباطات» و «سازماندهی»!

آن‌ها دقیقاً می‌خواهند بدانند در دنیا چه خبر است؟ چگونه می‌توان ارتباطات خود را در سراسر جهان با نیروهایی که قرار است سازماندهی شوند، حفظ کنند این نیروها چقدر توانایی حفظ منافع غرب به‌ویژه آمریکا را دارند؟

آن‌ها از افغانستان فرار کردند . آرزوهای خود را در غرب آسیا بربادرفته می‌دانند فرزند نامشروع خود یعنی رژیم اشغالگر قدس را در محاصره نیروهای مقاومت می‌بینند. دست‌های آن‌ها رو ماشه سلاح‌هایشان و حتی «مکانیزم ماشه» شل شده است. رفتن رئیسی به دمشق، عادی‌سازی روابط ایران با همسایگان به‌ویژه همسایگان جنوبی و بسط روابط با جهان منهای آمریکا توسط ایران یک الگو برای کشورهایی شده است که می‌خواهند با عزت و مستقل و منهای فشارهای آمریکا زندگی کنند.

۲- رصد اطلاعاتی آمریکا در ۵ قاره جهان نشان می‌دهد طرفداران انقلاب و شیفتگان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب روزبه‌روز افزایش می‌یابد حتی در کشورهایی که جمهوری اسلامی هیچ دسترسی و یا تبلیغی نکرده پایگاه جمهوری اسلامی روز به روز در آن کشورها تقویت و محبوبیت ملت ایران به عنوان یک ملت فداکار و شجاع که در برابر امپریالیسم جهانی ایستاده بیشتر می شود. هسته‌های حزب‌الله به طور خودجوش در چهار گوشه جهان شکل گرفته است. موتور تحرک این هسته‌ها اسلام و به‌ویژه مکتب اهل بیت (ع) است. رصد اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد حتی در کوره‌دهات‌های آفریقا هم نام انقلاب و نام بنیانگذاران جمهوری اسلامی رفته است. مردم جهان ملت ایران و انقلاب اسلامی را نقطه امید خود برای رسیدن به آزادی واقعی و استقلال حقیقی و نجات از جور و ستم استبداد جهانی به رهبری آمریکا می‌دانند .

۳- دولت و ملت ایران در این معرکه‌گیری آمریکا با تکیه بر «اطلاعات» و «ارتباطات» و نوسازی «سازمان» یک وظیفه تاریخی آن‌هم در حساس‌ترین و پرمخاطره‌ترین مرحله حرکت تاریخی خود دارد.

آمریکا می‌داند در حوزه‌های علمیه ما و زیر سقف دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های ما چه می‌گذرد. آنها برای اخلال در برنامه‌های پیشرفت جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی کردند.

آنها مرتب در به هم زدن «ویترین» و «دکور» جمهوری اسلامی با تکیه به سه قوه «غضب» ، «شهوت» و «نفرت» برنامه‌ریزی می‌کنند.

موتور رسانه‌های جهنمی آنها روی دور تند «نفرت» ، «خشم» ، «اختلاف»، «ناامیدی» و «بی‌اعتمادی» تولید محتوا می‌کنند.

۴- سال ۱۴۰۲ حوزه علمیه قم وارد یکصدمین سال تأسیس خود توسط آیت الله العظمی عبدالکریم حائری یزدی می‌شود. در این یکصد سال تطورات و تحولات زیادی در حوزه های علمیه در قم و شهرهای بزرگ ایران اتفاق افتاده است.

امروز حوزه علمیه قم متکفل صیانت از اسلام ناب محمدی (ص) در ایران ، منطقه و جهان است.

جریان‌های انقلاب برخاسته و متأثر از این حوزه خالق نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

اتحاد و ائتلاف و همبستگی جریان انقلابی که به همبستگی ملی و اتحاد ملی سرریز می‌شود ، در برابر توطئه‌های آمریکا یک اصل و وظیفه الهی و انقلابی است.

درک این مهم که در کجای تاریخ ایستاده‌ایم و با چه مسائلی روبه‌رو هستیم و راه‌حل‌های آن چیست خیلی مهم است.

۵- آمریکایی‌ها می‌خواهند ما را از درون متلاشی کنند . رصد توطئه‌های آنها در حوزه فرهنگ ، اقتصاد، سیاست داخلی، سیاست خارجی و مسائل اجتماعی یک ضرورت حتمی است. آنها روی تخریب «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام به عنوان دو امتیاز بزرگ نظام ما تمرکز اطلاعاتی و ارتباطاتی و سازمانی دارند. یک جریان منحط ، مأمور و گاهی غافل در داخل دشمنان را یاری می‌کند. سهم اصلاح‌طلبان و اعتدالیون اگر از اپوزیسیون داخل و خارج بیشتر نباشد کمتر نیست. امسال سال انتخابات است. فرصتی است برای تحکیم پایه‌های جمهوریت و تعظیم شعائر الهی و اسلامی ، اگر غفلت کنیم ضربه می‌خوریم. نیروهای انقلاب باید به فکر تجمیع و تحکیم قوت و قدرت خود برای رویارویی با توطئه‌های غرب باشند.

۶- رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عیدفطر همکاری و همدلی و هم‌افزایی سه قوه را یک راهبرد مهم و اساسی برای حل مشکلات و پیشرفت کشور دانستند و فرمودند:

«سرگرم حاشیه‌ها نشوید، گاهی حاشیه‌ها ساخته و پرداخته دشمن نیست. مردم و مسئولان بدون اعتنا به حاشیه‌ها تلاش خود را روی کارهای مهم و مشکل‌گشا متمرکز کنند».

ادبیات گفت‌وگو و تعامل بین قوا گاهی حاشیه‌ساز می شود. دشمن از همدلی و اتحاد قوا عصبانی است. دنبال شکافی بین قوا می‌گردد تا بساط تفرقه‌افکنی و نفرت‌آفرینی و دوبه‌همزنی خود را پهن کند. در جنگ‌شناختی اتحاد دولت و ملت از یک سو و اتحاد قوا از سوی دیگر تعیین‌کننده نتیجه نهایی جنگ نرم است.غفلت کنیم از این ناحیه آسیب می‌بینیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس