کد خبر 1487575
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
رفتارهای ساپینتو در شان فوتبال ایران نیست/ استقلالی‌ها خسته شدند

کارشناس فوتبال با اشاره به درگیری‌هایی که بین مربیان تیم های مختلف صورت می گیرد گفت: این رفتارها در شان فوتبال ایران نیست و سرمربی استقلال هم باید تمرکزش را روی مسائل فنی بگذارد.

به گزارش مشرق، مرتضی یکه در خصوص هفته های حساس پایانی لیگ و تساوی استقلال برابر نفت آبادان گفت: در هفته های پایانی لیگ حساسیت همچنان بالاست و به یاد ندارم در این چند سال گذشته چنین شرایطی در لیگ ما رخ دهد. با اینکه تنها دو هفته تا پایان لیگ باقی مانده اما اتفاقات فوتبالی می تواند سه تیم را دستخوش تغییرات کلی کند و یک اشتباه باعث خواهد شد تا جابجایی هایی در بالای جدول رخ دهد.

وی در ادامه و در خصوص تساوی استقلال برابر نفت آبادان گفت: استقلال برابر نفت با بدشانسی کامل روبرو شد و نتوانست به پیروزی برسد. سه بار تیر دروازه نفت را لرزاند و یک بار هم داور برای آنها پنالتی نگرفت تا کار برای استقلال سخت تر شود و امید این تیم برای قهرمانی کمتر بشود اما در مجموع دو هفته پرالتهاب را در پیش رو داریم که ممکن است در مستطیل سبز هر اتفاقی رخ دهد و استقلال به قهرمانی دست پیدا کند. بنابراین ساپینتو نباید ناامید شده و بایستی بازیکنانش را از لحاظ روحی و روانی برای این دو دیدار آماده کند.

وی در خصوص درگیری های لفظی که بین ساپینتو و ویسی رخ داد گفت: متاسفانه این رفتارها در شأن فوتبال ما نیست. مربیان ما در ابتدای بازی یکدیگر را در آغوش می گیرند اما در ادامه و در پایان بازی با یکدیگر درگیر می شوند. ساپینتو باید آرامش خود را حفظ کند و اجازه ندهد هر حرکتی باعث شود تا او تمرکزش را از دست بدهد.

رفتارهای ساپینتو در شان فوتبال ایران نیست/ استقلالی‌ها خسته شدند

یکه در خصوص صحبت های ساپینتو در نشست خبری بعد از دیدار برابر نفت و اظهارات او که گفته بود هم خودش و هم تیمش از مشکلات خسته شده اند افزود: باید به او حق دهیم. مربی تمام وظایفش در حیطه مسائل فنی و زمین چمن است. او باید به همراه بازیکنانش آرامش و تمرکز داشته باشند تا بتوانند در بازیهای پیش رو موفق شوند اما متاسفانه مشکلات مدیریتی استقلال، کادر فنی و بازیکنان را هم درگیری کرد.

بیشتر بخوانید:

چرا استقلال از کورس قهرمانی جا ماند؟/ تفاوت ساپینتو، مورایس و گل محمدی از نظر یک متخصص

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: استرس به آنها وارد کرد و آنها مدت زمان طولانی درگیر این بودند که آیا از لیگ قهرمانان حذف می شوند، کسر امتیاز خواهند شد و یا پنجره نقل وانتقالاتی آنها بسته خواهد شد. بنابراین این اتفاقات باعث خواهد شد که کادر فنی و بازیکنان از لحاظ روحی خسته شوند. بنابراین باید مدیریت جدید باشگاه استقلال که انصافا در حال تلاش هستند تا بتوانند مشکلات را حل کنند آرامش را به اردوی استقلال بازگردانند تا آبی ها بتوانند در دو دیدار باقی مانده در لیگ برتر و نیمه نهایی جام حذفی پیروز از زمین خارج شوند.

وی در خصوص دیدار روز جمعه استقلال برابر مس رفسنجان خاطرنشان کرد: مس حریف سرسختی برای استقلال خواهد بود. ربیعی سرمربی مس رفسنجان تیم خوبی در اختیار دارد. آنها منظم بازی می کنند و تلاش می کنند در شهر خود مقابل استقلال پیروز شده تا موقعیت شان را در جدول بهتر کنند.

بازیکن سابق فوتبال ایران تاکید کرد: استقلال هم که هنوز امید به قهرمانی دارد می داند که برای تحقق آرزویش باید دو دیدار باقیمانده در لیگ برتر را با پیروزی به پایان برساند. بنابراین ساپینتو و بازیکنان این تیم باید آرامش و تمرکز داشته باشند تا بتوانند این دو دیدار حساس را با پیروزی به پایان برسانند.

رفتارهای ساپینتو در شان فوتبال ایران نیست/ استقلالی‌ها خسته شدند

وی در مورد اشتباهات داوری در این فصل و اعتراض اکثر تیم های لیگ برتری گفت: متاسفانه بیشتر تیم های لیگ برتری از قضاوت های این فصل ناراضی بودند. حتی تیم هایی هم که برنده از زمین خارج می شدند نسبت به عملکرد داوری معترض بودند. یکی از تیم هایی که بیشتر از سایر تیم ها از داوری ضربه خورد استقلال خورد. آنها در همین چند بازی اخیر امتیازات زیادی را به خاطر اشتباهات داوری از دست دادند. داوران کم تجربه، نبود سیستم VAR باعث شده تا هر هفته صدای اعتراض بازیکنان و کادر فنی تیم ها را بشنویم و باید امیدوار باشیم برای دو هفته پایانی لیگ که بازیهای حساسی در بالا و پایین جدول برای رسیدن به قهرمانی و فرار از سقوط برگزار خواهد شد داوران با تجربه سوت بزنند تا حقی از تیمی ضایع نشود.

وی در پایان و در خصوص مرحله نیمه نهایی جام حذفی هم گفت: ۴ تیم به دنبال رسیدن به قهرمانی هستند. استقلال می داند که در لیگ کارش سخت است. بنابراین باید برای جام حذفی برنامه ریزی ویژه ای داشته باشد. البته هنوز آبی ها به کسب دو جام امیدوار هستند اما نباید تنها تمرکزشان بر روی لیگ برتر باشد و باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که آمادگی لازم را از هر لحاظ برای دیدار نیمه نهایی برابر نساجی قائمشهر داشته باشند تا بتوانند با پیروزی در این دیدار یک بار دیگر به فینال جام حذفی کشور راه پیدا کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کورش IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    1 0
    همه ميدونند بجز کمیته اخلاق البته اون هم میدونه ولی چون یکپارچه استقلالی اند خودشون رو به ندیدن ونشنیدن می‌زنند همانطور که قلیون مسلمان رو دیدند ولی عرق خوری وآدمکشی قاعدی را ندیدند
  • ایرانی عصبانی AU ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    0 0
    در این تیمارستانهای ورزشی مخصوصا استقلال و پرسپولیس را ببندید و ملت را از شرمساری عدم توانایی پرداخت قراردادهای استخدام بازیکن بین المللی خارج از بودجه را ندارند نجات بخشید. جنگ اعصاب مدیران بیکفایت و خاله زنکی که هیچ نتیجه ای را بجز برد تیمشان قبول ندارند لکه ننگی بر اعتقادات سنتی و جامعه ای و حتی مذهبی ملت فوتبال دوست ایران و غیر میباشد نه تنها عامل استرس بیشتر در زندگی مردم شده اند بلکه خطری در مخروب کردن پایه‌های اجتماعی این مرز و بوم شده اند. شما مدیران و مربیان فوتبال را کشورهای دیگر میبینید چقدر با احترام از دیگر تیم صحبت کرده و اذعان میکنند که ماشانس داشتیم و..... ولی تیم دیگر بهتر بازی کرد و ما باید خود را برای بازی دیگر اماده کنیم. حالا در ایران این کشور با تمدن هزار ساله این مدیران/مربیان/بازیکنان مثل سگ گربه بهم پریده و یادشان رفته این یک بازیست و برای سرگرمی مردم است نه برای عرضه کردن دادن بیماری روانی انان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس