کد خبر 1487738
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
تکذیب ادعای نتانیاهو در مورد پیشرفت مذاکرات مبادله اسرا

جنبش فلسطینی مقاومت حماس اظهارات نتانیاهو در مورد پیشرفت مذاکرات مبادله اسرا را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، حماس اظهارات نتانیاهو در مورد پیشرفت مذاکرات مبادله اسرا را تکذیب کرد. عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و مسئول دفتر شهدا، اسرا و مجروحان این جنبش اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در مورد نزدیک بودن دست‌یابی به توافق مبادله اسرا را به شدت رد کرد.

زاهر جبارین تصریح کرد که دولت رژیم صهیونیستی دروغ می‌گوید و هیچ پیشرفتی در این زمینه صورت نگرفته است.

جبارین اشاره کرد که دولت‌های صهیونیستی همواره با خانواده‌های نظامیان در مورد توافق مبادله اسرا دروغ می‌گویند و اظهارات نتانیاهو که پس از هر بحرانی به آن متوسل می‌شود، کاملاً بی‌اساس و دروغ است.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در رابطه با پیشبرد این پرونده تعلل می‌کند و هنوز هم آماده نیست بهای بازگرداندن نظامیان اسیر خود را بپردازد.

زاهر جبارین تاکید کرد که مانع اصلی بر سر راه امضای قرارداد مبادله اسرا، تردید و تعلل دشمن صهیونیستی و عدم آمادگی آن برای پرداخت بهای آزادی نظامیان خود است.

او گفت که هرگونه توافقی در این زمینه بهایی برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت و دولت‌های صهیونیستی حاضر به پرداخت این بها نیستند و چند سال قبل هم پیشرفت‌هایی صورت گرفته بود اما به دلیل اینکه دولت رژیم صهیونیستی حاضر به پرداخت بها نشد، این توافق به سرانجام نرسید.

وی ضمن تاکید بر اینکه حماس از میانجی‌گری هر طرفی برای پیشبرد این پرونده استقبال می‌کند، تصریح کرد که خواسته مقاومت آزادی تمامی اسرایی است که بعد از قرارداد مبادله قبلی (قرارداد وفاداری به آزادگان) مجدداً اسیر شدند و در کنار آن تمامی اسرای بیمار و زنان و کودکان و اسرای قدیمی و سالخورده باید آزاد شوند.

این در حالی است که پیش از این، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که مذاکرات غیرمستقیم برای مبادله اسرا با جنبش مقاومت اسلامی حماس پیشرفت‌هایی داشته است.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو در جلسه روز یکشنبه دولت مدعی پیشرفت مذاکرات مبادله اسرا با حماس شده است. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد که نتانیاهو در واکنش به انتقادات اخیر پس از تحویل اجساد شماری از شهدای فلسطینی این ادعا را مطرح کرده است.

این شبکه بیان کرد که نتانیاهو به وزیر مسکن رژیم صهیونیستی که نسبت به تحویل اجساد شهدای فلسطینی معترض بود، گفته که اکنون بیش از هر وقت دیگری به امضای توافق مبادله اسرا نزدیک شده‌ایم اما فشارهای طرف صهیونیستی تأثیراتی منفی بر تلاش‌های انجام شده در این زمینه خواهد داشت. نتانیاهو تاکید کرد که اجساد شهدای فلسطینی در مذاکرات با فلسطینیان نمی‌تواند یک اهرم فشار باشد مکر در حالت‌هایی ویژه و استثنایی.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس