بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی می شود

نزاع داخلی در ائتلاف دولت بنیامین نتانیاهو بالا گرفته و لیکود در بیانیه ای اعلام کرده است که ایتمار بن گویر مجبور نیست در دولت باقی بماند.

سرویس جهان مشرق - بحران در دولت نتانیاهو ادامه دارد: حزب قدرت یهود امروز جلسه هفتگی دولت را تحریم کرد و مدعی شد «دولت باید به سیاست های راست گرایانه روی بیاورد». وزیر امنیت، ملی بن گویر با حمله به نتانیاهو و گالانت، وی تصریح کرد: «آنها به سیاست های خود ادامه می دهند، آزادی نماینده مجلس اردن، پس دادن اجساد نیروهای فلسطینی و غیره. لیکود به این تصمیم حمله کرد. این برای ما قابل قبول نیست و نمی‌توان به این شکل ادامه داد».

بن گویر در رابطه با تحریم جلسه دولت گفت: «درست است، این یک دولت متعلق به حزب قدرت یهود نیست، ما ۶۴ کرسی نداریم، اما لیکود نیز وعده هایی به ما داده است. به این دلیل است که من امروز به جلسه دولت نیامدم و به همین دلیل است که اعضای حزب قدرت یهود برای رای گیری به کنست نمی آیند».

ایتمار بن گویر، دردسر جدید دولت ائتلافی نتانیاهو / لیکود: بن گویر مجبور نیست در دولت باقی بماند/ بن گویر: اگر نتانیاهو نمیخواهد، بگوید ما برویم/ اسموتریچ: دست از حمله به یکدیگر بردارید

وی با حمله به گالانت گفت: «وزیر گالانت، در سال‌های اخیر، من ده‌ها نفر (صهیونیست های اشغالگر) را دیده‌ام که به قتل رسیده‌اند، ما نیاز داریم که فلسطینیانی که عملیات میکنند را بکشیم و مهار کنیم، دادن امتیازات به آنها را متوقف کنیم، اجسادشان را به آنها بازنگردانیم، فلسطینی ها را آزاد نکنیم، بلکه باید آنها را بکشیم».

در مقابل، رئیس کمیته اقتصادی کسنت و عضو حزب لیکود در واکنش به سخنان بن گویر گفت: آنها (بن گویر و حزب قدرت یهود) زمینه سقوط دولت را ایجاد می کنند. آنها نمی توانند دولت را تهدید کنند و دیگر پای رای گیری در کنست نیایند، این اقدام درستی نیست».

کتی شطریت، عضو کنست و حزب لیکود نیز در واکنش به سخنان بن گویر گفت: «حزب قدرت یهود پست‌های اساسی در دولت و کمیته‌ها دریافت کرد. این معنا ندارد که مدام اسلحه روی سرمان باشد (کنایه از تهدید مستمر). این ناراحتی بن گویر و حزب قدرت یهود ناشی از کمبود تجربه است».

ایتمار بن گویر، دردسر جدید دولت ائتلافی نتانیاهو / لیکود: بن گویر مجبور نیست در دولت باقی بماند/ بن گویر: اگر نتانیاهو نمیخواهد، بگوید ما برویم/ اسموتریچ: دست از حمله به یکدیگر بردارید

قطع رابطه بین بنیامین نتانیاهو و ایتامار بن گویر همچنان ادامه دارد. از زمان نزاع بین قدرت یهود و لیکود و پس از اعلام بن گویر مبنی بر اینکه جناح او در رای گیری های دولت شرکت نخواهند کرد - علیرغم تلاش نمایندگان لیکود، هیچ ملاقاتی بین این دو صورت نگرفته است. این موضوع را یارون آبراهام خبرنگار صهیونیست اعلام کرده است.

حزب لیکود روز چهارشنبه پس از اینکه حزب قدرت یهود تصمیم به تحریم آرای کنست گرفت، بیانیه‌ای غیرعادی شدید لحنی علیه ایتامار بن گویر صادر کرد. در بیانیه لیکود با اشاره به دعوت نشدن بن گویر به نشست ارزیابی وضعیت آمده است: «این نخست وزیر است که تصمیم می گیرد طرف های مربوطه در نشست ها چه کسانی باشند. اگر این مورد قبول وزیر نباشد، او مجبور نیست در دولت بماند».

بن گویر نیز اعلام کرده است که اگر نتانیاهو خواهان یک دولت دست راستی نیست، بگوید که ما به خانه برویم. اسموتریچ نیز در مورد تنش ها میان نتانیاهو و بن گویر گفت: بیایید از حمله به یکدیگر دست برداریم».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 1
    بن گویر جز افراطی ترین و منفورترین انسان های روی کره خاکیه. بشدت از ایشون متنفریم. الله به حق مهدی فاطمه در بدترین جایگاه جهنم این حیوان را قرار بده
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      آلبانی به زودی سراغ شما میاییم و بالاسرتان خواهیم بود.
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      محور مقاومت موجب نابودی و ورشکستگی بانک های آمریکا شده است. اقتصاد آمریکا و اسقاطیل در حال نابودی است.
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      بن گویر موجب بیحجابی در ایران شده که تورم شده است. باید با موشک نابودشان کرد.
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 1
      به زودی اراییل رادفتح و اقتصاد اسلامی و حجاب را در آن بلاد گسترش خواهیم داد
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    2 0
    حالم از بن گویر و نتانیاهو و پمپیو که جز اشقیای عالم هستن بهم میخوره و بشدت ازشون متنفرم.بشدت این ۳ نفر افراطی هستن. الله لعنتشون کنه.
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 3
    دموکراسی در اسرائیل زنده هست و همین باعث شده نزدیک هشتاد سال دوام بیاورند
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      برو گم شو تواسراییل زندگی کن وازدمکراسی لذت بر خاک برسر
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    خدا لعنت کنه اونی رو که ماشین فرانسوی رو وارد کرد. اصلاح طلب ها
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    به زودی اسقاطیل وعرعرستان را نابود و اسلام ناب
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    رژیم ناتو و دشمن اسراییل از ترش موشک های هایکل سونی که توسط دانشمندان ایرانی سپاه ساخته شده جرات نزدیکی به آب ایران را ندارد.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    خرید آواکس و دستگیری بیحجاب ها در این مقطع حساس دشمن بسیار واجب است. مسئولین جهادی عمل کنند.
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    دلارهای نفتی عرعرستان و اسقاطیل موجب بدحجابی اینترنشنال را با پهباد نابود میکنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس