نظرسنجی جدید صهیونیست‌ها؛ «بن‌گویر» عزل شود!

براساس آخرین نظرسنجی که شبکه «۱۳» رژیم صهیونیستی انجام داده بیش از نیمی از رای دهندگان معتقدند، بایستی نتانیاهو، وزیر امنیت داخلی تندروی خود را برکنار کند.

به گزارش مشرق، شبکه «۱۳» رژیم صهیونیستی فاش ساخت که ۵۶ درصد از شهرک‌نشینان اشغالی طی یک نظرسنجی به علت تندروی‌های مکرر وزیر امنیت داخلی خواستار عزل وی از کابینه شدند.

خبرگزاری «شهاب» فلسطین شامگاه یکشنبه به نقل از منابع عبری گزارش داد که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی نتانیاهو برای کناره‌گیری خود از کابینه شروطی تعیین کرده است.

بر پایه این گزارش، وی پیش از کناره‌گیری از کابینه، از نخست وزیر این رژیم خواسته است با شروط ادعایی وی از جمله تشدید عملیات نظامی ضد گروه‌های جهادی در کرانه باختری و اصلاحات در طرح جنجالی اصلاحات قضائی موافقت کند.

شبکه صهیونیستی کان اضافه کرد که بن گویر در ادامه شروطش از بنیامین نتانیاهو خواسته است علاوه بر داشتن حفظ پست مستشاری در پرونده‌های امنیتی، بایستی کابینه سخت‌گیری‌های بیشتری علیه اسیران فلسطینی اعمال کند.

از سوی دیگر، شبکه «۱۳» صهیونیستی فاش ساخت که طبق یک نظرسنجی جدید، ۵۶ درصد از شهرک نشینان اشغالگر خواستار عزل ایتمار بن گویر از کابینه شدند.

در خبری مرتبط از فلسطین اشغالی حاکیست امروز یکشنبه، اعضای حزب «عوتسما یهودیت» که بن گویر رهبری آن را بر عهده دارد در نشست هفتگی کابینه شرکت نکرده‌اند.

در همین ارتباط، دیروز منابع نزدیک به بن گویر فاش ساختند که وی به دنبال تشدید تنش با حزب لیکود به رهبری نتانیاهو است و لذا در نشست‌های احزاب ائتلافی کابینه شرکت نخواهد کرد.

به اذعان منابع نزدیک به حزب عوتسما یهودیت، اعضای این حزب از عملکرد نتانیاهو در جریان درگیری اخیر با گروه‌های مقاومت در غزه سرخورده‌اند و عملکرد نتانیاهو را ضعیف خوانده‌اند و حزب لیکود چندان توجهی به شکست اخیر در برابر مقاومت غزه ننهاده است.

گفتنی است تشدید تنش میان ایتمار بن گویر و نتانیاهو به عدم دعوت از وی در نشست‌های امنیتی اخیر کابینه درباره بررسی نتایج جنگ ماه گذشته با مقاومت غزه در ماه رمضان برمی‌گردد.

براساس تحلیل منابع رسانه‌ای از فلسطین اشغالی، نتانیاهو به خوبی می‌داند که کناره‌گیری بن گویر از قدرت به معنای سقوط کابینه است، اما به این مسئله نیز نتانیاهو واقف است که وی هرگز از کابینه کنار نمی‌کشد.

به گواه رسانه‌ها، نتانیاهو با وجود سیل انتقادات علیه وی درباره همراه کردن بن گویر در کابینه ائتلافی خود سعی می‌کند خود را به عنوان سیاستمداری میانه‌رو و معتدل در مقابل افکار عمومی جا بزند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس