کد خبر 1487887
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
کشف یک گور جمعی شهدای شیعه در عراق

یک شرکت اماراتی در شمال غرب عراق در حین گودبرداری، یک گور دسته‌جمعی باقی مانده از جنایات تروریست‌های داعش را کشف کرد.

به گزارش مشرق، کارکنان شرکت اماراتی «دیما» روز دوشنبه (دیروز) به هنگام گودبرداری در مرکز منطقه «سنجار» (به کردی:شنگال) یک گور دسته‌جمعی حاوی شهدای جنایات داعش را کشف کرد.

به نوشته وبگاه روداو، در این گور دسته‌جمعی، بقایای پنج پیکر یافت شده است که طبق نشانه‌ها، همه آن‌ها شیعه بودند. «خیری علی» فرماندار سنجار نیز در این باره گفت که پیکر همه شهدا برای بررسی دی ان ای به آزمایشگاه فرستاده شده‌اند.

این مقام محلی افزود:‌ « کارگران شرکت اماراتی دیما در نزدیکی یک هتل در مرکز سنجار در حال گودبرداری بودند که بقایای اجساد را کشف کردند و فورا به پلیس خبر دادند. در مکانی که اجساد یافت شده، پیش از این قرار بود مدرسه ساخته شود».

او درباره هویت اجساد نیز گفت که همه آن‌ها از شیعیان سنجار و قربانیان تروریست‌های داعش هستند و احتمالا در سال ۲۰۱۴ به شهادت رسیده‌اند.

این اولین بار نیست که یک گور دسته‌جمعی در سنجار کشف می‌شود و احتمالا آخرین بار نیز نخواهد بود. تعداد گورهای دسته‌جمعی در عراق بر اثر جنایات داعش به حدی است که دولت عراق برای یافتن آن‌ها از سازمان ملل کمک گرفته و بغداد و اربیل در حال همکاری با یکدیگر هستند.

به گفته مقامات عراقی، طبق اطلاعات دریافتی از تروریست‌های داعشی بازداشت شده، گمان می‌رود که ۸۹ گور دسته‌جمعی فقط در منطقه سنجار وجود داشته باشد. از این تعداد تاکنون ۳۹ مورد کشف شده است.

در اسفند سال گذشته نیز به یک گور دسته‌جمعی حاوی پیکر ۳۰ نفر در روستای «حمدان» واقع در شرق سنجار یافت و تعداد زیادی از اهالی منطقه در خاکسپاری این اجساد شرکت کردند.

کشف یک گور جمعی شهدای شیعه در عراق
زنی در حال جست‌وجوی پیکر یکی از اعضای خانواده خود در یک گور تازه یافت شده. سنجار. مارس ۲۰۱۹

سنجار از مناطقی است که بیشترین آسیب را از یورش تروریست‌های داعش در چهارم ژوئن ۲۰۱۴ (۱۴ خرداد ۱۳۹۳) دید. این منطقه در شمال غرب عراق و در نزدیکی سوریه واقع شده است و اولین شهری بود که تروریست‌های داعش در بدو حرکت از سوریه به سمت عراق وارد آن‌جا شدند، از سوی دیگر عمده ساکنان این منطقه ایزدی و یا شیعه هستند به طوریکه تروریست‌ها در همان روزهای ابتدایی ۱۲۹۳ نفر را به قتل رساندند، اما آمار نهایی هنوز نامشخص است. از سوی دیگر عناصر داعش در این منطقه اقدام به ربایش ۶۴۱۷ نفر (۳۵۴۸ نفر زن و ۲۸۶۹ نفر مرد) کردند.

طبق آخرین آمار سازمان ملل در آگوست ۲۰۲۲، بیش از ۲۷۰۰ نفر از اهالی سنجار همچنان جزو مفقودین هستند. همزمان بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر نیز از بازمانده‌های جنایات داعش آواره شده هنوز در اردوگاهها زندگی می‌کنند.

در گزارش سازمان ملل آمده است که تکفیری‌های داعش علاوه بر تلفات انسانی، حدود ۸۰ درصد زیرساخت‌ها و ۷۰ درصد منازل غیرنظامیان را در شهر سنجار و مناطق اطراف آن تخریب کردند. همچنین تقریباً ۸۵ درصد از جمعیت سنجار قبل از سال ۲۰۱۴ به کشاورزی متکی بودند و تروریست‌های داعش اقدام به تخریب چاهها و کانال‌های آبیاری و زمین‌های کشاورزی کرده و ماشین آلات کشاورزی را نیز ربوده یا به آن‌ها آسیب زدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شریف IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    2 1
    لعنت ابدی به داعش وحامیان وبانیان غربی وعربی وعبری اش...درودورحمت خدابرشهید حاج قاسم سلیمانی وشهدای مدافع حرم که داعش وتکفیریهای حرامزاده راریشه کن کردند
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    عجب صبری خدا دارد........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس