کد خبر 1487920
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
لندن به کی‌یف موشک کروز می‌دهد؛«سایه طوفان» بر فرار مسکو می‌افتد؟

نشریه واشنگتن‌پست مدعی شد که انگلیس آماده است تا موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کند.

به گزارش مشرق، نشریه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت که ظاهراً لندن آماده است تا موشک‌های دوربرد با قابلیت هدف قراردادن مواضع و اهداف تا فاصله ۳۰۰ کیلومتری را برای کی‌یف ارسال کند.

این نشریه آمریکایی با نقل از اطلاعیه صندوق بین‌المللی کمک به اوکراین، نوشت: در اطلاعیه‌ای که دوم ماه مه منتشر شده، وزارت دفاع انگلیس نسبت به تامین این موشک‌ها ابراز تمایل کرده و خواسته تا ظرف سه روز به این ابراز تمایل، پاسخ داده شود.

به گفته یکی از مقانات انگلیس که نخواست نامش فاش شود، هنوز هیچ تصمیم قطعی گرفته نشده اما گفته می‌شود که این اطلاعیه گام چشمگیر انگلیس در مسیر تامین این مهمات برای اوکراین است.

واشنگتن‌پست در ادامه نوشت که مشخصات فنی که در این اطلاعیه درج شده، با موشک‎‌های کروز انگلیس موسوم به «سایه طوفان» مطابقت داشته و این قابلیت را دارد که روی جنگنده‌های ساخت شوروی که هم‌اکنون در اختیار اوکراین است، نصب شود.

این موشک‌ها قادرند خاک روسیه را هدف بگیرند اما اوکراین به دفعات مدعی شده که قصد ندارد از این مهمات برای هدف قراردادن اهدافی در قلمرو مسکو استفاده کند.

گزارش مذکور درباره ابراز آمادگی لندن به منظور تامین این تسلیحات برای اوکراین، در حالی منتشر شده که به نظر می‌رسد متحد شماره یک کی‌یف یعنی واشنگتن، تمایلی به تامین چنین تسلیحاتی برای اوکراین ندارد.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس هشتم فوریه اعلام کرد که این کشور برای اوکراین تسلیحات دوربرد ارسال خواهد کرد. هرچند از نوع این تسلیحات و زمان تحویل آن حرفی به میان نیاورد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 1
    خوب دیگه جنگ جهانی شروع شد تهش با بمب اتم تموم به کا ما خاور میانه ای ها از شر غرب خلاص میشیم
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    به گفته اسکات ریتر این افسر سابق اطلاعاتی آمریکا، هیچ دلیلی برای شکست روسیه از نظر نظامی از اوکراین وجود ندارد. مگر بقول فرمانده واگنر خیانتی در فرماندهان رده بالای روسی صورت گیرد مشرق جان درسته
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    پس این خبر حمله بزرگ روسیه به اوکراین چه شد تجمع 300 هزار نفر در شمال شهر خارکف برای قطع راه آهن کیف به جنوب و مشخصا دونباس چرا روسیه نمایش قدرت و مانور با 300 هزار نیرو را در شمال کیف و یا شمال خارکف برگزار نمی کند
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    روسیه برای ادامه جنگ سالانه به 30 هزار پهباد ایرانی شاهد نیاز دارد ایران هم متخصص ساخت جنس ارزان به تعداد فراوان است چرا ناتو را در اوکراین زمین گیر نمی کنیم و قصد داریم با سهل انگاری جنگ به مرزهای ایران نزدیک شود
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    یکی میگه مرگ بر پوتین یکی میگه مرگ بر زلنسکی این وسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارند شاسی بلند تقسیم می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس