کد خبر 1488043
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
شروط انتخابات آزاد

آمریکایی‌ها عصر کنونی را عصر خشونت و هرزگی، عصر چپاول، عصر خرافه و علم مدرن، عصر فقر و حقارت، عصر فرار از مرگ و انکار معاد می‌دانند. انقلاب اسلامی و بسط قدرت آن در منطقه و جهان، سند زنده پایان چنین عصری است.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: امسال سال انتخابات است. رقبای ما از نگاه مردم و نخبگان، گرفتار بحران گفتمانی، اندیشگی و بی‌آیندگی هستند. داوری جامعه نسبت به آنها در طول سال‌هایی که مسئولیت پذیرفتند، ناکارآمدی، ناکاربلدی و برباددادن تجربیات مفید انقلابی است.

آنها گرفتار بحران مشروعیت و مقبولیت هستند.

آنها این ناکارآمدی و بحران‌هایی که در آن دچار هستند می‌خواهند به حساب نقد جمهوریت و اسلامیت نظام فاکتور کنند.

برای توجیه این بحران‌ها نظارت استصوابی، رفراندوم، آزادی، حجاب اختیاری و ... را بهانه کرده‌اند، حیات خود را در آفرینش و خلق دوقطبی‌سازی‌های کاذب می‌دانند. ورود به این عرصه بخشی از جنگ روانی دشمن است. فضای انتخابات را باید به سمت و سوی رقابت سالم براساس نیازهای اساسی مردم به‌ویژه حل مشکلات اقتصادی کشور برد. این فضا امنیت، سلامت و مشارکت گسترده مردم در انتخابات را تضمین می‌کند.

اگر بخواهیم انتخابات آزاد و سالمی داشته باشیم نکات زیر را باید در بازخوانی جنگ‌شناختی رعایت کنیم تا دشمن نتواند به به سوزن‌بانی قبل، حین و بعد انتخابات بپردازد.

۱- نباید در انتخابات «ضریب‌دهنده» و «تقویت‌کننده» اخبار دشمن باشیم اگر به این دام بیفتیم حلقه‌های «هم‌رسانی‌کننده» ضربات دشمن را تکمیل می‌کنیم.

اخبار فاسقان در سپهر سیاست نیاز به تبیین، روشنگری و راستی‌آزمایی دارد بی‌حساب و کتاب این اخبار را در فضای حقیقی و مجازی نشر ندهیم.

مختصات دقیق میدان را باید شناسایی و از شهوت دیدن و دیده شدن پرهیز کرد.

۲- با هوشمندی نباید اجازه داد کسانی که بدهکار مردم و ملت بودند در مسند طلب‌کاری بنشینند و باب روضه‌خوانی درباره مصائبی که خود پدیده آورده‌اند را باز کنند.

عده‌ای مأمورند نگذارند بازار سیاست، اقتصاد و فرهنگ به ثبات و آرامش برسد چون این ‌ثبات، ‌بازی آن‌ها را به هم می‌زند. آنها مأمورند هر روز یک فیل هوا کنند!

از کناره و کرانه سخن با این جماعت باید ضمن روشنگری هوشمندانه دوری جست.

۳- گوش و هوش و حواسمان از قرارگاه مرکزی انقلاب اگر منحرف شود، در دام کسانی خواهیم افتاد که سال‌هاست خواب براندازی و سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی را می‌بینند.

امید به آینده‌ای روشن، با وحدت ملی و انسجام اسلامی امکان‌پذیر است.

نباید به دشمن اجازه داد «امید» و «اعتماد» را در جامعه کم‌رنگ و بساط «دروغ»، «تهمت»، «غیبت»، «فریب» و ... را پهن کند.

دشمن امروز مشغول کوچک‌نمایی کارهای بزرگ انقلاب و بزرگ‌نمایی مشکلاتی که خود در ستیز با انقلاب پدید آورده، است.

۴- یکی از مهمترین و اساسی‌ترین کار دشمن در جنگ شناختی، مشروعیت بخشیدن به «حجیّت ظن» درحوزه سیاست و داوری در مورد کارآمدی و ناکارآمدی سیاستمداران است. دشمن اجازه نمی‌دهد انسان در معرض اخبار یقینی قرار گیرد. تولید محتوای ارتش رسانه‌ای آمریکا در سبد «حجیّت ظن» ارائه می‌شود. این تولید اخلاق، سیاست و فرهنگ انسانی جامعه را به انهدام می‌کشاند.

۵- حق بگوییم و از حق امام، انقلاب، اسلام و شهدا شجاعانه دفاع کنیم. تیری که از کمان حق بجهد، هیچ سپری و جوشنی نمی‌تواند مانع از اصابت آن به هدف بشود. اجازه میدان‌داری دشمن در مدیریت اذهان خود و دیگران را ندهیم.

آمریکایی‌ها عصر کنونی را عصر خشونت و هرزگی، عصر چپاول، عصر خرافه و علم مدرن، عصر فقر و حقارت، عصر فرار از مرگ و انکار معاد می‌دانند. انقلاب اسلامی و بسط قدرت آن در منطقه و جهان، سند زنده پایان چنین عصری است.

علت اصلی محبوبیت انقلاب، امام و اشتیاق ملت‌های جهان به اسلام و نفوذ روزافزون انقلاب اسلامی در نگاه هوشمندانه مردم جهان همین است. این سند تاریخی را هیچ قدرتی نمی‌تواند ابطال کند.

۶- انتخابات وقتی آزاد است که فارغ از مداخله بیگانگان به‌ویژه آمریکا باشد. اگر هر ضلع از اضلاع رقابت به گونه‌ای عمل کند که نشان دهد منافع ملت را نمایندگی نمی‌کند و تنها منافع دشمن را نمایندگی می‌کند مشروعیت حضور در رقابت‌های انتخاباتی را نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 1
    ولی به بهانه انتخابات آزاد هم نباید گذشتگانی که کارنامه بد دارند دوباره وارد شوند
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    18 1
    اتفاقا انقلاب اسلامی و دستاوردهای فراوان آن کاملا نظر اونا را تایید میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس