کد خبر 1488261
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
رژه نظامی مشترک ارتش سوریه و روسیه+فیلم

نیروی زمینی، دریایی و هوایی سوریه در مراسم رژه نظامی نیروهای روسی در این کشور که به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد پیروزی مسکو در جنگ جهانی دوم برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه روز گذشته (سه‌شنبه، ۹می) به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد پیروزی مسکو در جنگ جهانی دوم، در رژه‌های نظامی ارتش روسیه که در پایگاه نظامی این کشور در حمیمیم سوریه برگزار می‌شد، شرکت کرد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش سوریه در رژه رزمی نیروهای روسی شرکت کردند؛ رژه‌ای که شامل نمایش تجهیزات و سلاح، پرش با چتر نجات، مهارت‌های مختلف نظامی و نمایش هوایی بود که در آن انواع هواپیماهای سوری و روسی شرکت داشتند.

در این رژه رزمی، ژنرال «آندری ساردیکوف» و «علی محمود عباس» وزیر دفاع، جانشین فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، به همراه فرمانداران طرطوس و لاذقیه حضور داشتند و همچنین در مراسم‌های رسمی بعد از آن شرکت کردند.

عباس در سخنرانی خود از مواضع قهرمانانه و شجاعانه مردم روسیه در برابر تجاوزات نازی‌ها در جنگ جهانی تمجید کرده و گفت: از ایستادگی روسیه در کنار سوریه در جنگ با تروریسم و حمایت مستمر آن در مقابله با عواقب زلزله‌ای که تعدادی از شهرهای سوریه را لرزاند، قدردانی می‌کنم.

ساردیکوف نیز خاطرنشان کرد: ارتش روسیه وظایف خود را در سوریه با شجاعت انجام می‌دهد و از منافع فدراسیون روسیه دفاع می‌کند؛ ارتش ما امروز مانند اجداد خود علیه فاشیسم در اوکراین می‌جنگد.

این رژه نظامی در حالی برگزار شد که ماه گذشته وزرای دفاع روسیه، ایران، سوریه و ترکیه درباره تقویت امنیت در سوریه و عادی‌سازی روابط بین آنکارا و دمشق گفت‌وگو کرده بودند. آن‌ها گفته بودند که در این گفت‌وگوها به بحث و برسی درباره مقابله با تهدیدات تروریستی و مبارزه با گروه‌های افراطی در سوریه پرداخته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 31
    دو منفور 👎
    • سلام IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 0
      باشه!! ببین باشه! بیین منو خوب نگاه کن.... باشه!! حالا بیا برو دنبال بازیت!! من بودم 1 میلیون تو عراق کشتم نه اربابت!
  • عمیر IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 18
    نه سوریه و روسیه جانم فدای ایران و اوکراین
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      12 1
      بدبخت بیچاره خیلی بد هستی
    • عمیر IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      1 3
      برو روسگدای روسوفیل ، درود بر اوکراین !
    • غلی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      0 0
      عمیر برو بمیر چطوری اوکراین که ایران را تهدید میکند و غیر مستقیم حمله ترقه با کواد کوپتر اسباب بازی توی بازار رو به تاسیسات نظامی ایران گردن میگرد و خواهان تحریم علیه ایران است رو کنار ایران گذاشتی بعدشم بقول سردار عزیز حاجی زاده اگر همین دستگاه های رسانه ای دشمن در زمان جنگ هم بودند یک عده میگفتند نه اهواز نه دزفول جانم فدای تهران و نکته اینه که تنها خودت به خودت مثبت دادی
    • ح IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 0
      جالبه در لغتنامه ضدانقلاب چیزی به اسم استقلال ذکر نشده اصلا حس وطن دوستی رو درک نمیکنن اگر نوکر غرب نباشی پس نوکر شرقی!! خاااااااااک
  • TR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 3
    بعد اینکه روسیه وارد جنگ اوکراین شد دیگه نتونست تو سوریه دخالت نظامی بکنه نوچه هایش سکوت کردن دیگه از پس گرفتن ادلب حرف نمیزنن
    • ح IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 0
      اگر بدونی با این کامنتت چه اتویی دادی دست انقلابی ها داعشی!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس