کد خبر 1488292
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
مسکو: یک گروه جاسوسی اوکراین در دونتسک منهدم شد

سخنگوی نیروی گروه نبرد شرق روسیه از انهدام یک گروه جاسوسی اوکراین در دونتسک جنوبی خبر دادند.

به گزارش مشرق، «الکساندر گوردیف» سخنگوی نیروهای گروه نبرد شرق روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «تاس» گفت که این یگان از نیروهای روس، یک گروه جاسوسی اوکراین را در منطقه جنوب دونتسک از بین بردند.

وی در این خصوص گفت: «یگان‌های خط مقدم گروه نبرد شرق، با پشتیبانی یک خمپاره‌انداز، یک گروه جاسوسی دشمن را در منطقه دونتسک جنوبی نابود کردند».

گوردیف با اشاره به این توضیحات گفت: «تیم خمپاره‌انداز تولپان یک پایگاه موقت دشمندر نزدیکی شهرک "ولیکایا نووسپکلا» را منهدم کردند».

وی همچنین گفت که خدمه یک موشک‌انداز چندگانه گراد روسیه، نفربر زرهی آمریکایی ام۱۱۳ نیروهای مسلح اوکراین را درمنطقه «زاپروژیا» منهدم کردند.

این مقام روس در این خصوص توضیح داد: «خدمه موشک‌انداز چندگانه گراد، یک نفربر زرهی ام۱۱۳ ساخت آمریکا را در نزدیکی شهرک پریمورسکوی منهدم کردند».

بنا بر گفته گوردیف، واحد تانک روسیه نیز یکی از پناهگاههای ارتش اوکراین در نزدیکی شهرک «نووسیولکا» را نیز با خاک یکسان کردند».

این خبر در حالی منتشر شده است که پیش از این، منابع روس از حمله پهپادی اوکراین به یک تاسیسات نظامی این کشور در شهر «وورونِژ» خبر داده‌اند.

براساس گزارش اینتل رپابلیک، فرماندار وورونژ گفته: پهپادهای دشمن بامداد چهارشنبه سعی کردند به تأسیسات نظامی در منطقه وارونژ حمله کنند که این حملات دفع شد.

به گفته وی، یکی از این پهپادها با اقدامات دفاعی از مسیر خود منحرف شده و سقوط کرده و پهپاد دوم نیز توسط پدافند روسیه سرنگون شده است.

علیرغم ادعای غربیها مبنی بر عدم استفاده از تسلیحات این کشورها برای اقدام ارتش اوکراین در خاک روسیه، طی ماههای گذشته اوکراین حملات محدودی را در عمق خاک روسیه انجام داده است. پدافند هوایی روسیه اخیرا یک حمله پهپادی را بر فراز کاخ کرملین شناسایی و ساقط کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس