زلنسکی: دریافت «اف 16» مانند عضویت اوکراین در ناتو پیچیده است

مشاور سابق وزارت جنگ آمریکا هشدار داد که رئیس جمهور اوکراین به دنبال کشاندن آمریکا به درگیری نظامی با روسیه است.

به گزارش مشرق، «داگلاس ماکگریگور»مشاور سابق پنتاگون هشدار داد که «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به دنبال کشاندن آمریکا به درگیری نظامی با روسیه است.

وی طی پیامی که در صفحه اختصاصی خود در یوتیوب منتشر کرده گفت: «اوکراینی‌ها بیش از ۳۰۰ هزار نظامی از دست داده‌آند و تلفات آنها قابل جبران نیست».

ماکگریگور اضافه کرد: «در حال حاضر ما یک رژیم ناامید در کی‌یف داریم که هر کاری انجام خواهد داد تا آمریکا را در جنگ با روسیه در کنار خود قرار دهد».

ولادیمیر پوتین بعد از آغاز عملیات نظامی کشورش در اوکراین بارها تأکید کرده که برای حفظ امنیت روسیه از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد استفاده خواهد کرد.

او همچنین به طور مشخص‌تر گفته که بر مبنای دکترین امنیتی روسیه چنانچه تمامیت ارضی روسیه در معرض خطر قرار بگیرد مسکو آماده استفاده از تمامی سلاح‌هایی است که در اختیار دارد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود از این عملیات را نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    9 4
    درود بر زلنسکی و مرگ بر پوتین متجاوز
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      1 0
      درود بر جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و ارتش آزادی بخش روسیه و مرگ بر زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز!!!!
    • عمیر IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      2 0
      روسگدا مگه بت نگفدم برگرد به غارحامی تروریست های روسی؟
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    2 2
    باز به شرف اروپا و آمریکا که مقابل تهاجم روسيه ایستادند و ماشالله به زلنسکی که دفاع در برابر قدرت دوم جهان رو قبول کرد و مثل بعضی ها نوکر روسیه نشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس