کد خبر 1488531
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
آمریکا مدعی استفاده از هوش مصنوعی علیه روسیه شد

وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد، این کشور ابزاری بر پایه هوش مصنوعی برای مقابله با «اطلاعات دروغ روسیه» ساخته است.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در یک سخنرانی مدعی شد، واشنگتن سامانه‌ ‌ای بر پایه هوش مصنوعی ساخته که اقدام به شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات دروغ ادعایی روسیه در فضای مجازی می‌کند.

به نوشته پایگاه «راشاتودی»، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی در اندیشکده «خانه آزادی» گفت، وزارتخانه او «سامانه اینترنتی گردآوری محتواهای اوکراین را بر مبنای هوش مصنوعی برای جمع‌آوری اطلاعات دروغ قابل راستی آزمایی روسیه و اشتراک گذاری این اطلاعات با متحدان سراسر جهان» ساخته است.

او ادامه داد، دولت آمریکا مشغول همکاری با متخصصان دانشگاهی است تا بتواند «به شکلی قابل اعتماد متون جعلی ایجاد شده توسط رباتهای گفتگوی اینترنتی روسیه را تشخیص دهد.»

سال ۲۰۲۲ دو شرکت آمریکایی متخصص در تحلیل داده‌های فضای مجازی شامل شرکت «گرافیکا»، متخصص در تحلیل داده‌های رسانه‌های اجتماعی و شرکت «رصدخانه اینترنتی استنفورد» اعلام کردند، فرماندهی «سنتکام» که وابسته به پنتاگون است احتمالا صدها حساب کاربری را در فضای مجازی که به انتشار روایتهای حامی غرب در پنج سال گذشته پرداخته‌اند اداره کرده است.

ماه مارس، وبسایت «اینترسپت» گزارش داد، اسناد قراردادهای فدرال نشان می‌دهند، فرماندهی عملیات‌های ویژه ارتش آمریکا برنامه‌ریزی کرده با استفاده از فن‌آوری «جعل عمیق»، کارزارهایی برای فریب و پروپاگاندا اجرا کند.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ماه گذشته میلادی آمریکا را متهم به اجرای «یک کارزار اطلاعاتی» علیه روسیه که از زمان شروع جنگ در اوکراین بی سابقه بوده، کرد.

زاخارووا گفت: «واشنگتن و متحدانش به هر قیمتی به جنگ نیاز دارند و شیوه مورد علاقه آنها برای حل مشکلاتشان توسل به تحریکات، تهدیدات و انتشار اطلاعات دروغ است.»

بلینکن درباره کلیت فن‌آوری هوش مصنوعی هشدار داد که این فن‌آوری می‌تواند نتیجه عکس داده و «امکان سواستفاده را ایجاد و تبعیض را تشدید کند.»

از زمان انتشار ربات هوش مصنوعی «چت جی.پی.تی» در ماه نوامبر گذشته، بحث درباره خطرات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در محافل صنعتی و دانشگاهی تشدید شده است. «جفری هینتون» که به عنوان یکی از «پدرخوانده‌های هوش مصنوعی» شناخته شده، هشدار داد، این فن‌آوری می تواند تهدید «اضطراری تری» نسبت به تغییرات‌ آب‌وهوایی ایجاد کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس