کد خبر 1488716
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
تاکید شرمن بر دیپلماسی برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره

منابع مطلع می‌گویند وزارت خارجه آمریکا طی هفته‌های پیش رو شاهد تغییراتی خواهد بود که مهمترین آن کناره‌گیری شرمن از معاونت وزیر خارجه این کشور است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی بامداد امروز (جمعه) از تصمیم «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا برای کناره‌گیری از این سمت خبر دادند.

شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از منابع مطلع دولتی گزارش داد که شرمن قصد دارد در تابستان سال جاری، پست معاونت وزارت خارجه آمریکا را ترک کند.

با این حال منابع سی‌ان‌ان دلیلی برای کناره‌گیری یا تغییر شرمن از معاونت وزیر خارجه آمریکا و همچنین جایگزین‌های احتمالی وی اعلام نکردند.

شرمن ۷۳ ساله که سابقه طولانی در سیاست‌گذاری خارجی دولت‌های آمریکا دارد، از آوریل ۲۰۲۱ معاونت «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا را برعهده داشته و در حوزه‌های متعددی از جمله روابط واشنگتن-پکن فعالیت می‌کرد.

همزمان خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از منبع مطلع خود گزارش داد که تغییر دیگری نیز در وزارت خارجه آمریکا رخ خواهد داد و به‌احتمال بسیار زیاد، «جیمز اُبراین» مسئول بخش تحریم‌ها در این وزارتخانه به‌عنوان دستیار وزیر خارجه در امور اروپایی انتخاب می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا هنوز به گزارش‌های سی‌ان‌ان و رویترز درباره این تغییرات احتمالی واکنش نشان نداده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    1 0
    بره گمش پیرسگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس