رهبران G۷ برای حکمرانی هوش مصنوعی توافق کردند

رهبران کشورهای گروه ۷ درباره نیاز به حکمرانی منطبق با ارزش ها در زمینه هوش مصنوعی مولد توافق کردند.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، همچنین آنها بر نگرانی درباره پتانسیل مخرب فناوری های با سرعت در حال گسترش توافق کردند.

رهبران در بیانیه مشترک اجلاس G۷ اعلام کردند دولت ها تصمیم دارند در اقدامی موسوم به «فرایند هیروشیما» مذاکراتی در سطح کابینه درباره این مشکل انجام دهند و نتایج آن را تا پایان سال اعلام کنند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن برای تضمین انسان محور و ایمن بودن هوش مصنوعی مولد، خواهان همکاری برای ایجاد یک جریان داده ایمن و برون مرزی و تعهد به کمک مالی به چنین اقدامی شد.

ژاپن به عنوان مدیر در سال جاری خواهان پشتیبانی برای استفاده عمومی و صنعتی هوش مصنوعی و همزمان نظارت بر ریسک های آن شد. نخست وزیر این کشور گفت: بسیار مهم است که با پتانسیل ها و ریسک ها به درستی برخورد کنیم.

هر چند کشورهای عضو این اجلاس درباره شیوه قانونمندسازی هوش مصنوعی با یکدیگر متفاوت عمل می کنند اما رهبران آن درباره ایجاد یک انجمن به نام « فرایند هوش مصنوعی هیروشیما»تا پایان سال توافق کردند تا درباره موضوعات هوش مصنوعی مانند حقوق کپی رایت و اخبار جعلی بحث کنند.

پس از آنکه چت جی پی تی شرکت «اوپن آ آی» رقابتی را میان شرکت ها ایجاد کرد تا فناوری را سریع تر توسعه دهند، درخواست هایی برای وضع مقرراتی که منعکس کننده نظرات رهبران صنعتی و دولت های سراسر جهان باشد، مطرح شد.

دولت ها بیم آن دارند که توسعه این فناوری که می تواند متونی مانند نوشته انسان و عکس و ویدئو بسازد، اگر بدون کنترل انجام شود، به گسترش یک ابزار قدرتمند برای تولید اخبار جعلی و اختلال سیاسی منجر می شود. سم آلتمن مدیر ارشد اجرایی اوپن آ آی نیز به همراه مدیر حریم خصوصی شرکت «بیزینس ماشین» از سناتورهای آمریکایی خواستند قوانین هوش مصنوعی بیشتری وضع کنند.

سازمان جهانی بهداشت نیز به طور جداگانه در بیانیه ای اعلام کرد استفاده از استفاده سریع از هوش مصنوعی به خطر خطاهای پزشکی را همراه دارد و احتمالاً اعتماد به این فناوری را از بین می‌برد و پذیرش آن را به تأخیر می‌اندازد.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس نیز خواهان ایجاد سیاستی برای مدیریت ریسک و مزایای هوش مصنوعی شد و آلتمن و دیگران را به انگلیس دعوت کرد. در این میان اتحادیه اروپا در قانونمندسازی ابزارهای هوش مصنوعی یک گام به جلو برداشته و از شرکت ها خواسته تا تضمین کنند به کاربران اطلاع داده شود چه زمان با هوش مصنوعی ارتباط برقرار کرده اند و از این فناوری برای شناسایی افراد در اماکن عمومی استفاده نشود.

از سوی دیگر دولت ژاپن تمایل به نظارت بر هوش مصنوعی با دستورالعملی آسانگیرانه تر از قوانین اتحادیه اروپا دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس