کد خبر 1488442
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
چنارهای خیابان ولیعصر عج جوان می‌شوند

روز گذشته طرح جوان‌سازی درختان خیابان ولیعصر در محدوده منطقه یک کلید خورد و قرار است ۵۰۰اصله درخت چنار ۴ساله با بن ۴۰تا ۵۰سانتی‌متر جایگزین درختان خشکیده شوند.

به گزارش مشرق، وجود بیش از ۱۷هزار اصله درخت چنار در خیابان ولیعصر آن را به زیباترین خیابان کشور و خاورمیانه تبدیل کرده و فضای سبز این خیابان میراث طبیعی و سرمایه ملی محسوب می‌شود و در این میان صیانت از درختان چنار اولویت اول است. در راستای همین رویکرد روز گذشته طرح جوان‌سازی درختان خیابان ولیعصر در محدوده منطقه یک کلید خورد و قرار است ۵۰۰اصله درخت چنار ۴ساله با بن ۴۰تا ۵۰سانتی‌متر جایگزین درختان خشکیده شوند.

چنارهای خراسان رضوی، سازگار با تهران
درختان چنار از نهالستان‌های خراسان رضوی به‌صورت روتبال به تهران منتقل شده‌اند. آنطور که مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورا عنوان کرده: «شرایط آب‌وهوایی خراسان رضوی نزدیکی بیشتری با تهران دارد و از این‌رو چنارهایی که در خیابان ولیعصر (محدوده منطقه یک) غرس می‌شوند بسیار مقاوم و سازگار با شرایط پایتخت هستند. البته درگذشته هم چنارهایی از اصفهان به تهران منتقل شده‌اند و سازمان بوستان‌ها جایگزینی چنارها را به‌صورت کارشناسی و علمی انجام می‌دهد.»

کاشت درختان به شیوه روتبال
حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار تهران گفت: «جابه‌جایی، غرس و... باید در فصل زمستان انجام شود و این امر کاملاً منطقی و کارشناسی است؛ اما درختانی که به‌صورت روتبال غرس می‌شوند را می‌توان در فصل بهار هم کاشت. این موضوع قطعاً آسیبی به درختان و فضای سبز نمی‌زند و براساس پیش‌بینی‌ها امیدواریم شهرداری منطقه یک تا پایان فصل بهار موفق به غرس ۵۰۰اصله درخت جوان شود و به‌زودی شاهد تنومندی رشد این درختان باشیم.»

غرس ۴۳۰۰اصله درخت چنار

علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: «در ۴سال گذشته حدود ۴هزار و ۳۰۰اصله درخت ۱۰ساله با بن بیش از ۵۰سانتی‌متر در این محور کاشته و جایگزین درختان خشک شده است. همچنین سال گذشته ۳۰۰اصله درخت در محدوده منطقه ۶غرس شد و جایگزینی درختان جوان در این خیابان امری ضروری است.»

منبع: روزنامه همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس