هر وقت جناح راست حاکم مي‌شود اولين کاري که مي‌کند کنايه زدن به مداحان است وگرنه لخت شدن و نشدن در هيئات و عزاداري ها پيش از هر چيزي يک مساله شرعي است و نبايد آن را حکومتي اش کرد.

گروه فرهنگي مشرق - مداحان معروف تهران از بيانيه مرکز رسيدگي به امور مساجد در خصوص ممنوعيت برهنه شدن در مسجد و استفاده از مداحي‌هاي نامتعارف، انتقاد کردند. در ادامه به واکنش دو تن از مداحان معروف به بيانيه رييس مرکز رسيدگي به امور مساجد کشور که در گفتگو با مشرق بيان شده اشاره مي‌شود:

حاج سعيد حداديان: کاري مي‌کنند که براي عزاداري به زيرزمين‌ها برويم
سعيدحداديان يکي از سرشناس‌ترين مداحان کشور اين بخش‌نامه را بيشتر سياسي دانست تا مذهبي و گفت: هر وقت جناح راست حاکم مي‌شود اولين کاري که مي‌کند کنايه زدن به مداحان است وگرنه لخت شدن و نشدن در هيئات و عزاداري ها پيش از هر چيزي يک مساله شرعي است و نبايد آن را حکومتي اش کرد.
او تاکيد کرد: توي سر زدن يا نزدن و علامت بردن يا نبردن براي اباعبدالله اينها فرعي است اصل روشن نگه داشتن راه و چراغ خيمه امام حسين(ع) است .
او ادامه داد: کسي با لخت و برهنه سينه زدن چند عاشق اباعبدالله در هيئت ها به شهوت نمي افتد اگر اين گونه باشد که اول بايد رفت و تمام حمام ها و سونا و استخرها را تعطيل کرد و حتا کُشتي گرفتن و تشک کشتي هم بايد حرام اعلام شود.
اين مداح اهل بيت در پاسخ به اين پرسش که در بخشنامه آمده است ورود مداحان بدسابقه و استفاده از آنها ممنوع است گفت : من معناي اين عبارت را نمي دانم مداح بد سابقه يعني چي؟ آيا يعني مداحي که فعل حرام انجام داده است يا معصيتي کرده است؟!
او همچنين گفت: الان مداح ها اصلا به مسجد نمي روند چون هرچي بخوانند در مسجد نمي شود سينه زد و مداحان به حسينه ها و هيئات کوچ کرده اند.
او با تاکيد بر نقش مداحان در شکست تيم هاشمي رفسنجاني در انتخابات و پيروزي احمدي نژاد گفت : اگر اين روند ادامه پيدا کند ما بايد برويم و در زيرزمين هاي ورامين عزاداري کنيم.

حاج حسين سازور: امام حسين(ع) بخشنامه پذير نيست
همچنين حاج حسين سازور از مداحان اهل بيت(ع) از صدور بخشنامه رئيس مرکزرسيدگي به امور مساجد کشور بشدت انتقاد کرد و گفت: امام حسين(ع) بخشنامه‌پذير نيست و در طول تاريخ شيعه همواره مردم براي امامشان بخوبي سوگواري کرده‌اند.
سازور گفت: مسوولان مرکز رسيدگي به امور مساجد به جاي صدور بخشنامه در مورد عزاداري امام حسين(ع) بهتر است به قضاوت درباره عملکرد خود و امامان جماعت مساجد در فتنه پس از انتخابات سال گذشته بپردازند.
به عقيده او ، مساجد به جاي آن‌که قوي‌ترين نقش را در مبارزه با فتنه ايفا کنند، ضعيف‌ترين عملکرد را داشتند.
سازور تصريح کرد: اگر مداحان و بچه‌هاي هياتي نبودند مشخص نبود امروز سرنوشت انقلاب با آن هجمه دشمن در فتنه اخير به کجا مي‌انجاميد.
اين مداح سرشناس تهران همچنين از رئيس مرکز رسيدگي به امور مساجد خواست در همه ابعاد به وضعيت مساجد توجه داشته باشد.
او در اين زمينه وضعيت اداره مساجد را آشفته خواند و گفت: امروز بسياري از مساجد به حالت نيمه تعطيل درآمده‌اند به‌گونه‌اي که نماز صبح در آن اقامه نمي‌شود و براي نماز ظهر و مغرب هم تنها براي زمان کوتاهي در مساجد باز مي شود.
سازور افزود: آقاي ابراهيمي اگر خيلي دلش براي دين و اسلام مي سوزد بهتر است به جاي صادر کردن بخشنامه به سرويس‌هاي بهداشتي اکثر مساجد يک سري بزند که حتي خود ائمه جماعت هم در آنجا رغبت به وضو گرفتن نمي‌کنند.

با نزديک شدن به ماه محرم و ايام سوگواري سالار شهيدان حسين ابن علي(ع) رئيس مرکز رسيدگي به امور مساجد کشور روز گذشته از ابلاغ بخشنامه اي خبر داد که بر اساس آن هرگونه قمه‌زني و برهنگي در مساجد و استفاده از مداحاني که با شيوه نامتعارف و بدون منبع ذکر مصيبت مي‌کنند، ممنوع است.
انتشار و ابلاغ اين بخش نامه واکنش هايي را هم از سوي جامعه مداحان کشور در برداشت و نسبت به آن موضع گيري هايي داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس