کد خبر 1488962
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
نماز جمعه

امام‌جمعه موقت تهران و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خطبه‌های نماز به ائمه جمعه و نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی درباره آنچه بدون توجه به «وحدت موردنظر رهبری» در تریبون‌ها می‌گویند هشدار داد.

به گزارش مشرق، غلامرضا صادقیان طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: امام‌جمعه موقت تهران و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سرانجام در خطبه‌های نماز به ائمه جمعه و نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی درباره آنچه بدون توجه به «وحدت موردنظر رهبری» در تریبون‌ها می‌گویند هشدار داد. سال‌هاست بعد از مرحوم طالقانی و رهبر انقلاب و مرحوم هاشمی، دیگر خطبه‌های نمازجمعه، محل ارجاع و اقناع افکارعمومی و موتور محرکه فکر و عمل سیاسی و اجتماعی در هفته پیش‌رو نیست، و حتی خطبه‌ها در رسانه ملی و رسانه‌های انقلاب در صدر اخبار قرار نمی‌گیرند، برعکس در برخی موارد اگر بحثی می‌شود، همان چیزی را به‌وجود می‌آورد که اکنون آقای حاج‌علی‌اکبری درباره آن هشدار می‌دهد: «جامعه ظرفیت ابتلا به حواشی را ندارد»!

از مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس که سال هاست مستحق تذکر «حاشیه نروید، به وحدت بگرایید» هستند، انتظاری نبود که دوباره تذکر بگیرند. از امامان‌جمعه که به صورت پیش‌فرض وعلی‌الاطلاق یک نیروی معنوی و واجد درک از باطن دین هستند،، اما انتظار نیست که هر روز در تریبونی از نماز گرفته تا افتتاحیه‌ها و همایش‌ها چیزی بگویند که در رسانه‌های بیگانه با ملت ایران آن را سردست بگیرند یا موجب بدبینی عمومی به ساحت مقدس دین محمدی شوند. معروف است که مولانا جلال‌الدین بلخی در فراق رسول گرامی خدا بسیار می‌گریست و، چون صدای اذان بلند می‌شد و نام «رسول‌الله» را می‌شنید، از جا برمی‌خاست و می‌گفت: «نامت بمانا تا ابدای چشم ما روشن ز تو!» اکنون هر سال خبر می‌رسد که مثنوی او پرفروش‌ترین یا از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در بازار امریکا و اروپا است. چرا کسی مانند او نام پیامبر را هفت قرن بعد در سراسر جهان بلند می‌کند و ما از آن ناتوانیم یا برعکس عمل می‌کنیم؟ معتقدم در وهله اول امامان‌جمعه همسو با پیشرفت‌ها و پیچیدگی‌های روزافزون جامعه، خود و دانش خود را ارتقا نداده‌اند.

رهبر انقلاب اخیراً از مسئولان خواستند با «منطق‌نو» با مردم حرف بزنند. منطق‌نو، نوشدن در فکر و ذهن می‌طلبد. آیت‌الله جوادی‌آملی از طلبه‌ها می‌خواهد اگر نمی‌توانند و نمی‌خواهند هایدگر بخوانند، در حوزه نمانند. از ایشان منقول است که خطاب به علما، روحانیون و همچنین مدرسان حوزه گفته‌اند «باید با بحث روز و علوم جدید آشنا باشید و همچنین درباره مکاتب فکری، سیاسی و عقیدتی روز جهان اطلاعات کافی را به دست بیاورید. اگر امام زمان فردا ظهور کنند و به شما آقایان دستور بدهند به شرق یا غرب عالم برای تبلیغ بروید، چکار می‌خواهید انجام بدهید. شما که نه با فرهنگ جهان و نه با زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی آشنایی ندارید، چه فایده‌ای برای امام زمان دارید و چطور سربازی هستید که ابزار لازم را برای تبلیغ ندارید! باید کانت، هایدگر و دکارت بخوانید تا با زاویه دید اروپای غربی و شرقی و امریکا آشنا باشید تا بتوانید مأموریت‌تان را به خوبی انجام بدهید. اگر مطالبی که مطالعه می‌کنید یا موارد تحقیقی‌تان فقط به کار تبلیغ از حرم تا جمکران باشد، فایده‌ای نمی‌تواند داشته باشد و به درد نهضت امام زمان نمی‌خورد.»

در مرتبه دوم، برخی امامان‌جمعه حاشیه‌های عملی به‌وجود می‌آورند. ممکن است امام‌جمعه‌ای در شهر کوچکی امام باشد و کسی او را نشناسد و خطبه‌های نمازش بازتابی نداشته باشد. اما یک رفتار عملی او یک مسئله ملی می‌شود. چندی پیش رهبر انقلاب امامان‌جمعه را از کار اقتصادی که با نیت‌خیر انجام می‌دهند پرهیز دادند و گفتند: «کار اقتصادی بلد نیستید و نتیجه آن برای نظام وزر و وبال می‌شود.» اکنون یکی از نمایندگان مجلس که اتفاقاً در نمازجمعه هم هست، خبر می‌دهد برخی نمایندگان امکانات خودرویی را برای امامان‌جمعه گرفته‌اند و از این‌نظر تقصیری ندارند! نخیر! تقصیرشان پابرجاست و آن امام جمعه هم اگر گرفته باشد، تقصیرکار دیگری است.

باز از حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی نقل می‌کنم که «به وجود مبارک حضرت‌امیر عرض کردند این اسبی که شما برای میدان جنگ دارید، این اسب مسافرکشی و بارکشی است که انسان می‌خواهد از جایی به جایی برود از این اسب‌ها استفاده می‌کند، اینکه اسب رزم نیست. پول فراوانی هم که دارید، این کار هم که کار جهادی است؛ مربوط به شخص شما نیست! یک اسب بدوی رزمی تهیه کنید. اگر خدای ناکرده دشمن حمله کرد با آن اسب تندرو که دارد، چه می‌کنید؟! حضرت فرمود لا افر عمن کر و لا اکر علی من فر. همین! فرمود من اسب تندرو می‌خواهم چه کنم. اسب تندرو مال کسی است که بخواهد تند برود؛ من که در میدان جنگ فرار نمی‌کنم، کسی هم که فرار کرد من او را تعقیب نمی‌کنم.» به مولاعلی می‌گویند شما که برای نظام می‌جنگید، از پول نظام برای خود یک اسب خوب تهیه کنید، اما امام نمی‌پذیرد. شما نمایندگان و امامان‌جمعه نیز حتی اگر امکاناتی را که همه مردم ندارند، برای کار جهادی و نمایندگی مجلس و ستاد نمازجمعه بخواهید، از امیرالمؤمنین دور شده‌اید. این امکانات روی اعصاب مردم است. شما اگر برخوردار شدید، پا روی اعصاب مردم گذاشته‌اید.

در مرتبه دیگر برخی اظهارنظرهای متفرقه نیز خلاف وحدت و حتی خلاف دین است. همین آخری را که «اعلام بیزاری از بی‌حجاب‌ها» بود، درنظر می‌گیریم. درست چند روز بعد از آنکه رهبرانقلاب در خطبه‌های فطر می‌گویند «مردم با هر عقیده و سلیقه در کنار هم مهربانانه زیست کنند»، یک امام‌جمعه متوجه نیست که در دیدگاه رهبری، «وحدت» و «محبت» رکن است و ضرورت دین. پس وظیفه یک امام و پیش‌نماز ارتقای این دو رکن است، نه اعلام بیزاری و ترک‌جلسه. این دو کار، نیازی به آن جایگاه ندارد. شما وقتی در صدر هستی باید دست دیگران را بگیری، نه آنکه دیگران را پس بزنی.

اگر امروز از جایگاه نماز جمعه به جایگاه داران نماز تذکر داده می‌شود، این برآیندی از نگاه مردم است. «منطق‌نو» را به‌کار بگیرید یا صاحبان «منطق‌نو» را به‌کار بگیرید!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    37 12
    سخن بسیار درستی بود .. متاسفانه بعضی از تریبون های مذهبی و دولتی در کشور بجای اینکه وحدت آفرین باشند، تفرقه افکن و دشمن شاد کن هستند .!!
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      4 5
      مثال از امام آوردید خوب ایشون دلیل هم آوردن که چرا اسب تندرو نیاز ندارند اما اکنون که همه ی عالم با تمام امکانات پیشرفته دارن تبلیغ سبک خاصی از زندگی می کنند با پول پخشی و غیره آیا این مدل تفکر جواب می دهد؟ اصلا حرف من شلسی بلند و کوفت نیست...در حالت کلی باید از تمام امکانات استفاده شود. امام علی کفش کهنه و نان حشک می خورند آیا این رو هم برای مردم و دیگران تجویز می کنید؟؟؟؟!!!
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    37 6
    به نظرم خود آقای علی اکبری نیاز به تجدید نظر در کارها و رفتار خود دارند... برخورد ایشان با امام جمعه لواسان چگونه بود؟
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      3 2
      امام جمعه لواسان برخلاف ظاهر فساد ستیزش داستان داشت. کنار گذاشتنش ضروری بود
    • وطن پرست IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      1 0
      داستان رو براش داشتید درست می کردید. شرم کنید از ریختن آبروی مومن
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    54 13
    یه فکری به حال امامان جمعه قم و مشهد کنید
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      16 32
      از اینکه درست می‌زنند وسط هدف و رسوایتان می کنند نگران هستید
  • محمد IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    13 10
    ائمه جمعه باید به روز باشند و با سیاست های کلی نظام آشنایی کامل داشته باشند از طرفی خطبه ها نباید طولانی باشد و مسائل غیر ضرور مطرح نشود برنامه خوبی که بعضی از ائمه جمعه دارند دیدارهای مردمی است خداوند به آیه الله بنیادی امام جمعه اسبق کازرون خیر دنیا و آخرت بدهد ایشان بعد ظهرهای پتجشنبه را اختصاص داده بود به شرکت در مراسم درگذشتگان پیاده راه می رفت و چند مسجد می رفت ورودی مسجد می نشست تا کسی به زحمت نیفتد
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    7 4
    آفرین
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    21 2
    من یک تذکر به همه آقایون روحانی ویژه این آقای علی اکبری بدهم .عزیزان شما می توانید در امور مشاوره بگیرید و نظر بدهید
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      1 41
      روحانیون خودشون مشاوره میدن.شما غلط زیادی نکن
  • کاوه IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    46 3
    فقط بلد هستید حرف بزنید ولی در عمل مردم چیز دیگری از شماها می نگرند
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    14 5
    دراین حالت ۲قطبی شدن جامعه حرفای نسنجیده از طرف هرکسی میتونه باعث پیچیده ترشدن اوضاع شه
  • م ح IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    6 4
    حرفی که از دل برآید قطعا بر دل نشیند!!!!
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    14 8
    با این دست فرمون چند سال دیگه از اروپا هم جلو میزنیم!
  • همرزم هادی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    25 2
    جناب حاج علی اکبری به نظر شما رابطه مردم وقشر امام جمعه ها درطول گذشته تا کنون نزدیکتر شده یا فاصله عمیق دارگرفته
  • محمد IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    14 2
    تا چند سال پيش مي گفتين فرزند كمتر زندگي بهتر فرزند كمتر امكانات بيشتر مي گفتين تكيه غربي ها به نسليحات و امكانات پيشرفته و مجهز  است اما نكيه ما به ايمان محكم و اعتقادات ديني ما است حالا يكدفعه نظرها برگشت كه تا توان در بدن داريد توليد مثل كنيد و فرزندآوري كنيد 
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 7
      چه ربطی به صحبت بالا داشت؟؟؟
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    31 5
    تمام است تمام. چشمهای مردم کاملا باز شده
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 6
      بسته نبوده که حالام بخواد باز بشه
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      4 12
      چی تمومه؟ عمرت رو که داره تموم میشه و میری جهنم :)
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      1 1
      درست است آفرین
  • علی IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    1 1
    جدی باورت شد
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 2
    جانا سخن از دل ما میکویی خیلی قشنگ بود ولی ......فایده ندارد چون همه شان توان مقابله با زر و قدرت را ندارند
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    3 1
    مشورت در همه امور خوب است اما با کسی که خیلی خیلی از خودت داناتر و کار بلد تر باشد
  • فرهاد IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    2 2
    باید می نوشتی چرا تذکر به امام جمعه؟!!!
  • علی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    8 3
    چرا تذکر به امامان‌جمعه؟!
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    5 8
    ائمه جمعه باید عینا به فرمایشات رهبر عمل کنند . چون و چرا و حرف زیادی هم نباشد
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      1 0
      شما که نمیتوانی نظر مخالف را تحمل کنید بهتره .....
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    13 1
    باز یکی دیگه آمد و فقط حرف مفت زد و روی کند کاری خودشان را دارن می‌پوشانند شما از اسلام فقط سؤ استفاده می‌کنید به نفع خودتان تا به فساد و رانت و دزدی هاتون و قارت این کشور بپردازید
  • ناصر IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    4 1
    لطفاامامان معصوم راباامامان جمعه وجماعت مقایسه نکنید
  • اقبال مهدوی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    2 7
    کار ایشان خودش حاشیه درست کردن بود . ایشان با عنوان امام جمعه موقت تهران حق ندارد برای امام جمعه های دیگر تکلیف تعیین کند
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    15 1
    هم استعفا بدید و برید به قم
  • سید IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    5 15
    منظور ایشون امثال عبدالحمیده
    • فرهاد IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 3
      👏
  • ... IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    2 2
    کاملا درسته امامان جمعه باید بروز باشند. با مردم در ارتباط باشند. مسائل و مشکلات را بیان کنند. با مردم هفکری و همدلی داشته باشند.وقتی مردم بصورت عملی تلاش در جهت حل مسائل و مشکلات رو ببنید حتما همدلی و همکاری میکنند،متاسفانه دیدن مسئولین و پیگیری امور برای مردم رویا شده. علت این امر هم اینه که به فرمایشات مقام معظم رهبری، مسیر انقلاب اسلامی توجه درست نشده و کوتاهی زیادی صورت گرفته.
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    5 0
    البته این فقط در مقام حرف زیباست. باید دید آیا در عمل شاسی بلند ها پس گرفته می‌شود یا نه. فرقی ندارد امام جمعه باشد یا نماینده مجلس یا وزیر دولت یا هر فرد مسؤل دیگر.. هردم ازین باغ بری می رسد. یه روز نکبت زادگی. یه روز اختلاس. یه روز حقوق های نجومی. یه روز رانت خواری. یه روز هم شاسی بلند
    • فرهاد IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      10 1
      این داستان شاسی بلندها رو اینقدری که تو بوق و کرنا کردن و در نهایت هم قطعا سر و تهش رو هم میارند بقدری مشکوک میزنه که بیشتر به سایز نفتکش و دکل میخوره،،و متاسفانه برای ما (قشر سیاهی لشگر)هیچوقت آخر هیچ شاهنامه و اشکنامه و دلنوشته ای خوش نیست،اصلا خوشی برای ماها نیست.
  • ناشناس IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    1 1
    ائمه جمعه باید سخن و حکمشان درجهت منافع کشور و امور روزمره عادی مردم باشد باید کار گشا باشند برای معضل بیکاری اقتصاد و عدالت احتماعی تلاش کنند متاسفانه بسیاری با محافظه کاری و تثبیت موقعیت نمازجمعه هارا از حضور پررنگ نماز گزاران خالی و خالی تر کرده اند!!!! چون خطبه هایی که خوانده میشود فقط از سیاست خارجی ودشمن هست باشه از دشمن بگویید ولی از مدیران ناکارآمد همانند خطبه های نمازجمعه ها دردهه های ۶۰ و۷۰ هم تذکر وپیگیری ومطالبه گر مردم باشید.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    8 0
    اگه مرد بودید اون 7 تا نظر غیر غابل انتشار ار هم می گذاشتید
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    7 17
    شما به امام جمعه زاهدان تذکر بدین
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    9 6
    آن امام جمعه اگر می گفت از اختلاسگران بیزار هست دوقطبی سازان ساکت می بودن ولی چون اسم حجاب آمد مثل همیشه برای ترویج بی حیایی دوقطبی سازی می کنند، از این ها نترسید و جلوی بی بندباری را بگیرید وگرنه غرق خواهید شد همه
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    5 2
    یعنی چه؟یعنی اگر امام جمعه فسادی دید یا اشکال و ایرادی دید خفه بشود یا اگر حرف بزند مخالف اتحاد عمل کرده؟ اجازه بدهید ائمه جمعه و نمایندگان و وزرا و مسولین حقایق را بگویند و درد دل مردم و مشکلات و فسادها را بگویند.....بخدا اگر مسولین زبان مردم نباشند ضدانقلاب و معاندین زبان مردم می شوند و مردم حرفشان را در خیابان می زنند....حالا ما گفتیم و شما نشنوید....
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    1 4
    کی میخوان متوجه بشن که برخیها برای نظام هزینه تراش هستن خوراک خوبی برای مخالفان نظام هستن
  • علی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    2 2
    در محدود دفعات نظر خوب و بدرد بخور ارایه دادید.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    1 6
    فقط آقای طالقانی و مرحوم هاشمی محل ارجاع مردم نبودند. مقام معظم رهبری و بسیاری از ائمه جمعه دیگر شهرستانها هم بودند که برخی شهید شدند
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    1 5
    آقای حاج علی اکبری معنای ولایت فقیه این نیست دیگران غیر ولی فقیه دارای اندیشه و تفکر و فهم نمی‌باشند. همین الان شما امامان جمعه را از حیز انتفاع ساقط کردید .چرا باید هر روز دهان امامان جمعه را بیشتر ببندید؟؟ آیا ولایت فقیه به معنایی که شما می‌گویید یعنی تعطیلی اندیشه باطل نیست؟؟؟ قطعا باطل هست
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    5 4
    کل این مقاله با این همه استدلالهای آبکی برای تحقیر و توهین به اون بنده خدا بود که اظهار انزجار از بی‌حجابان کرده بود..‌‌. !!! اگر هزارتا فسق و فجور توی مملکت انجام بشه بعضی از روشنفکران مذهبی ککشان هم نمی‌کرد.. ولی اگر کسی روی غیرت دینی حرفی زد همه رگ غیرتش آن بجوش میآید... البته بسیاری از حرف ها و مقالات هم ریشه در حس جاه طلبی و محبوبیت طلبی دارد و هیچ اخلاصی در آن دیده نمیشود..
  • S.m IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 1
    با سلام. چند پیشنهاد برای مدیریت حجاب در محیط عمومی البته هم زمان با فرهنگ سازی و اقدامات ایجابی مبتنی بر برخورد محبت آمیز و تبیینی و مستمر و در ضمن با توجه به شرایط و حساسیت ها و وجود فرصت طلبان برای ایجاد اغتشاش و تنش اجتماعی و سیاسی برای کشور ، پیشنهادات به شرح موارد زیر می باشد : حتما میبایست : تصویب قوانین در مجلس به صورت دقیق ، هوشمند ، جامع ، به روز و حتما به صورت غیر تنش زا بر مبنای محرومیت های قانونی هوشمند مالی و بانکی و اداری و تجاری و صنفی و اجتماعی و تحصیلی و .... ۱- در مورد اکثریت افراد بد حجاب در ابتدا می بایست شناسایی شخص متخلف و احراز هویت دقیق و قطعی آنها بوسیله دوربین ها و همچنین تهیه فیلم و عکس تکسط دوربین های ثابت یا توسط وکربین انواع ضابطین معتمد و آموزش دیده  و ارسال و پردازش در نرم افزارهای هوشمند به منظور تشخیص دقیق هویت شخص متخلف انجام شود. ۲-مسند سازی و ثبت محرمانه تخلف و کم حجابی انجام شده با توجه به ثبت تصویر و مکان و زمان برای شخص متخلف و بد حجاب در سامانه و پایگاه داده های جامع و هوشمند و امن و یکپارچه. ۳- اعلام شدن تخلف قطعی ومحرز انجام شده ، به صورت سیستمی و محرمانه با پیام رسان رسمی به شخص متخلف و در مراحل بعدی  در صورت شدت و تکرار تخلف بدحجابی باید فرد متخلف احضار شود ، به صورت خود معرفی به مراکز مورد نظر. ۴- در صورت عدم مراجعه و تعیین تکلیف توسط شخص متخلف تا زمان رجوع شخص متخلف به مراکز قانونی میبایست محدودیت های موقت مالی و بانکی و اداری و تجاری و اجتماعی و صنفی به صورت هوشمند و دقیق و سیستمی و یکپارچه اعمال شود. ۵- در موارد تخلف شدید و یا پر تکرار ، معرفی به کلاسهای توجیهی برای تبیین لزوم حجاب و عفاف در سطح عمومی جامعه  به صورت غیر فشرده و بین ۵ تا ۱۰ جلسه در محیطی آرام و منطقی و محترمانه و کم تعداد با توجه به سابقه فرد متخلف و همچنین حتما باید تعیین بعضی از محدودیت های موقت مالی و بانکی و اداری و تجاری و اجتماعی و صنفی تا تکمیل دوره ها و کلاسها. ۶- تعیین مجازات تخلف بد حجابی( تخلف شدید و پرتکرار ) به صورت قانونی و هوشمند و جامع و سیستمی و پلکانی و موقت به شکل محدودیت ها و جریمه مالی و بانکی و تجاری و صنفی و اداری و محروم شدن از بعضی از فعالیت اجتماعی ، جلوگیری از خروج از کشور بین ۱ ماه تا ۲ سال ، عدم صدور بلیط برای مراکز تفریحی
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    فایده نداره و دیگه با این حرفای قشنگ هیچ اعتباری نمیتونید نزد ملت کسب کنید . زور بیخود نزنید
  • سیداحمد IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    سالها پیش روزی امام جمعه ای یک مسله را میخواست عنوان کند چندین بار از علمای حاضر عذر خواهی کرد وقتی مسله عنوان شد بسیار پیش وپا افتاده و ساده بود به من برخورد وتا امروز در نماز جمعه دیگر شرکت نکردم.و این توهین بود.
  • حسین IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    شما زبان مردم خودتون را بفهمید ویاد بگیرید چگونه باید با مردم کشور خودتون برخورد کنید،فهم زبان وفرهنگ سایر بلاد پیشکش😂😂😂😂😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس