کد خبر 1489009
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
مصر

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد مقامات مصر درخواست آمریکا برای تحریم هواپیماهای روسیه را نادیده گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، به گفته برخی گزارش‌های خبری مقامات ارشد مصر درخواست مکرر آمریکا برای بستن حریم هوایی خود بر روی هواپیماهای روسیه را نادیده گرفته‌اند.

به گزارش وال استریت ژورنال، چندین مقام آمریکایی در هفته‌های گذشته از قاهره خواستند تا حریم هوایی خود را بر روی هواپیماهای روسی ببندند، ولی به نظر می‌رسد مصر اهمیتی برای این درخواست قائل نشده است.

حریم هوایی مصر از جمله کریدورهای کلیدی مهم میان روسیه و پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه است. مصر تا به امروز به این درخواست آمریکا پاسخ نداده و تمامی پروازهای میان روسیه و سوریه از طریق حریم هوایی مصر بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

پایگاه هوایی حمیمیم که در ساحل دریای مدیترانه در سوریه واقع شده یکی از مهم‌ترین تأسیسات نظامی روسیه در سوریه به شمار می‌رود.

با توجه به آن‌که اردن، عراق و ترکیه از سال گذشته بنا به درخواست آمریکا از پرواز هواپیماهای نظامی روسیه جلوگیری می‌کنند هواپیماهای روسیه‌ای برای نشستن در پایگاه هوایی حمیمیم باید از آسمان کشورهای جمهوری آذربایجان و ایران و سپس عربستان و مصر عبور کنند.

در صورت تبعیت مصر از دستور آمریکا روسیه مجبور بود برای رسیدن به این پایگاه هوایی با طی کردن مسیری طولانی‌تر وارد آفریقا شود.

آمریکا مدعی است روسیه از طریق این حریم هوایی و از پایگاه‌های نظامی خود در سوریه در حال انتقال تسلیحات نظامی به میدان جنگ در اوکراین است. این ادعا توسط مقامات روسیه رد شده و جزئیات بیشتری از آن تا به حال مخابره نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    عراق مگه دست ایران نیست؟محور مقاومت در عراق هیچ قدرتی نداره؟یعنی چی عراق حریم خودش را با درخواست امریکا بسته؟ پس روسیه و ایران چه کاره هستند؟
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    شک نکنید ته جنگ داخلی سودان به همسایه شمالی این کشور یعنی مصر ختم میشه میگی نه فقط صبر کن😄😄
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 0
    پس این خبر حمله بزرگ روسیه به اوکراین چه شد تجمع 300 هزار نفر در شمال شهر خارکف برای قطع راه آهن کیف به جنوب و مشخصا دونباس چرا روسیه نمایش قدرت و مانور با 300 هزار نیرو را در شمال کیف و یا شمال خارکف برگزار نمی کند
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 0
    اتفاقا باید بسیج مردمی باید تا ازادی کامل خاک روسیه و اوکراین ادامه پوتین باید نیروهای بسیج نسبی را ارتش آزادی بخش روسیه باید نامگذاری کند دوما بسیج نسبی و فراهم کردم 300 هزار نیروی دیگر برای حمله از شمال چرنیهوف و 300 هزار نفر دیگر از شمال خارکف از اوجب واجبات برای ارتش روسیه است سوما بسیج مردمی جنگ اوکراین را سریعتر به پایان می برد و ناتو را سر میز مذاکره می آورد چهارما با 200 هزار نیرو مگر ارتش روسییه برای پیک نیک به اوکراین آمده در حالی که اوکراین هم یک میلیون ذخیره را فراخوانده است
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 0
    روسیه برای ادامه جنگ سالانه به 30 هزار پهباد ایرانی شاهد نیاز دارد ایران هم متخصص ساخت جنس ارزان به تعداد فراوان است چرا ناتو را در اوکراین زمین گیر نمی کنیم و قصد داریم با سهل انگاری جنگ به مرزهای ایران نزدیک شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس