کد خبر 1489324
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
فیش حقوقی

تهدید به انتشار و سپس انتشار فیش حقوقی یک کارمند پسماند در فضای مجازی، ماجرای این روزها بود که حرف و حدیث زیادی به پا کرد و از آن به‌عنوان تخلف یاد شد، اما اصل ماجرا از چه قرار است؟

به گزارش مشرق، تهدید به انتشار و سپس انتشار فیش حقوقی یک کارمند پسماند در فضای مجازی، ماجرای این روزها بود که حرف و حدیث زیادی به پا کرد و از آن به‌عنوان تخلف یاد شد، اما اصل ماجرا از چه قرار است؟ فیش حقوقی ۱۰۶میلیونی یکی از کارمندان پسماند شهرداری تهران در فضای مجازی منتشر شد و این خبر سر و صدای زیادی به پا کرد. آنگونه که مدیرعامل سازمان پسماند توضیح می‌دهد این فیش هیچ‌گونه تخلفی نداشته است و چند دلیل برای آن ذکر می‌شود.

۱- شورای‌ عالی کار، سال گذشته به ترمیم حقوق‌ها و افزایش آن دست‌زده که معوقه آن در همان زمان پرداخت نشده است. ۲- ۵۷میلیون تومان از عدد منتشرشده، مربوط به معوقات قانونی یا همان افزایش حقوقی سال پیش بوده و از حقوق درج‌شده در فیش حقوقی مردادماه ۱۴۰۱، مجموع معوقات ۴‌ماه فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیرماه سال گذشته بوده که در موعد مقرر پرداخت نشده است. ۳- خالص دریافتی این فرد ۳۴ میلیون تومان است که در همین راستا فیش حقوق فروردین‌ماه ۱۴۰۲ وی منتشر شده است. ۴- محل کار روزانه فرد مورد نظر در مجموعه آرادکوه (آبعلی) مربوط به تفکیک زباله‌های عفونی و بیمارستانی است. نباید فراموش کرد این مجموعه، یکی از محیط‌های سخت و زیان‌آور شغلی است که طبق رویه دریافت سختی کار و دیگر مزایای مصوب جهت استمرار فعالیت در چنین شرایطی ابلاغ شده است. ۵- این فرد ۳۲سال سابقه کاری داشته است. ۶- او از خانواده معزز ایثارگران است.

فیش حقوق چگونه نجومی شد؟

فیش حقوقی فروردین‌ماه فرد مورد نظر نشان می‌دهد برخی با جنجال رسانه‌ای واقعیت را وارونه جلوه می‌دهند، اما باید این نکته را یادآوری کرد که چرا افرادی نگران تخلف در پرداختی‌ها هستند ولی در راستای شفافیت، اقدام به انتشار آخرین فیش دریافتی نکرده‌اند تا مشخص شود این فرد دقیقا چه مقدار حقوق دارد و دست به شیطنت زده‌اند و سؤال دیگری که مطرح می‌شود این است چرا ابتدا افراد در فضای مجازی تهدید می‌شوند که تا لحظاتی دیگر فیش حقوقی ات را منتشر می‌کنیم!؟ پشت‌پرده این فریبکاری چیست؟

منبع: روزنامه همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 28
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    0 2
    با توجه به نرخ تورم این اعداد دیگه نجومی محصوب نمیشه
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 1
    بنده هم آزاده و جانبازم و چهل سال پیش تحصیل دانشگاهی داشته ام حقوق بنده اکنون کمتر از نصف آنچه برای ایشان شما گفتید می باشد .! 34 میلیون رقم معمولی است ؟! دلیل تراشی ها و توجیه کردن درد مردم را دوا نمی کند .
  • علی افصحی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    8 3
    این توجیحات عثمانی نمی تواند فضای آلوده تجاوز به بیت المال را رتق و فتق کند کسی که کارش در پایین ترین سطح تخصصی است و به نوشتهٔ همشهری! اش ! سی وچهار میلیون تومان دریافتی خالص اش است ذهنیت جامعه آن را به دنیای قیاسات ارجاع داده و نتایج مختلف گرفته و انتظارات دیگری پدید می آورد. راستی آیا می دانیم پایین ترین راندمان کاری در بین کشورها متعلق به جامعهٔ ماست. جامعهٔ ما طبق آمارهای پر تکرار ازدو چیز رنج می برد اول از پایین بودن مطالعه کتاب و دیگر« راندمان پست کاری»! در حالتی که هم نظریه ساز دولتی به وفور یافت می شود و هم نجومی بگیر ! طوری که حتی « فیش حقوقی مفکک زباله »!! خبر ساز می شود. این فضای آلودهٔ ذهنی سطح پایین مطالعات و « همت همه جانبه مشغولان در غصب هر چه بیشتر بیت المال از جمله میراث عثمانی اصلاح طلبان فاسد و جریان مرموز ارتجاع آواره بین دو جریان آلودهٔ سیاسی است. این روند دریافتی ها جهت گیری انقلابی جامعه ما را مورد مخاطره قرار می داد اگر امام خامنه‌ای نبود. امام خامنه‌ای بود که مظلومانه و مقتدرانه فریاد برآورد که دریافت حقوق نجومی حرام است و هیچ کس از مدیران ارشد نشنیده و همه بر خلاف این حکم حکومتی حرکت کرده و اصرار بر آن دارند. اصراری که در نهایت امیرالمومنین را تنها و بیکس گذاشت و به شهادت رساند و حتی بیش از شصت سال بر بالای منابر علی این بزرگ ترین معجزهٔ خلقت را لعن کرد. دریافتی حرام حتی امیرالمومنین را مانع می بیند. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
    • یالان دیمه سن IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      2 0
      خدا شفات بده افصحی = مستخدم توجیح گر
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    9 0
    سی و دو سال پست مدیریتی داره نرفته وسط آشغال ها که سوزن بره تو دست و پاش خیلی ناراحت مصائب شغلیش هستید من هستم
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    2 0
    بخدا ظلم به حق مردم میکنید با این حقوق نجومی
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    2 0
    روزنامه مشرق برای من کارگر با ده سال سابقه کار و مدرک فوق لیسانس افزایش 27درصدی حقوق 1402 دریافتیم هفت میلیون شده دیگه نه امیدی به خرید خودرو مسکن و ازدواج ندارم حقوق متعارف 35میلیونی این شخص هم قابل هضم نیست چه برسه به فیش حقوقی 102میلیون تومانی خواهشا اگر فسادی رخ داده لاپوشی نکن چه این جناح باشه چه جناح مخالف خودتون
  • حمید IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    16 0
    خدا لعنتتان کند بااین توجیه کردنتون
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 0
    حراست که اینقدر حقوق نجومی بگیره و مالیاتش هم صفر باشه دیگه نمیتونه به حقوق نجومی افراد بالادستی اعتراض کنه.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    10 0
    آقای چمران که همیشه حقوق های نجومی شهرداری رو ماستمالیزه میکنه.یه بار میگه ایشون کارمند عادی نیستن و یه بار میگه استثنائات داریم
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    15 0
    انقلاب کردیم که حفوق نجومی بگیریم
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    2 1
    بیست درصد با منت به حقوق بازنشسته ها اضافه کردن گفتند تورم زاست ولی خودشان حقوق نجومی میگیرند
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 0
    اصلا شرایط جامعه رو درک نمی کنن ، تو تهران نشستن معلوم نیست بقیه کشور رو هم میبینن یا نه . شرایط تهران رو باید بتونید تغیر بدید🤮 نه اینکه تازه بهانه بیارید 🤗
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 0
    این اقا از کارمندان حراست هست طبق فیش یعنی اصن کاری با جدا کردن زباله ها نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس