کد خبر 1489451
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
تظاهرات هزاران نفری در لندن در سالروز «یوم النکبه»+فیلم

هزاران نفر در هفتادوپنجمین سالگرد «یوم‌النکبه»، علیه جنایات رژیم صهیونیستی در پایتخت انگلیس تظاهرات برپا کردند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر روز گذشته (شنبه) در پایتخت بریتانیا برای بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد «یوم النکبه» که فلسطینیان هرساله مراسم یادبود آن را در تاریخ ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت ماه) برگزار می‌کنند تا یادآور اخراج صدها هزار فلسطینی از خانه‌ها و سرزمین‌هایشان در سال ۱۹۴۸ پس از اشغال اراضی فلسطینیان به دست صهیونیست‌ها باشد. راهپیمایی کردند.

روزنامه «ینی شفق» ترکیه در این خصوص گزارش کرد، تظاهرات هزاران نفری در لندن با عنوان: «نکبه ۷۵-به آپارتاید پایان دهید، به اشغالگری پایان دهید»، با هدف اعلام همبستگی با فلسطینیان برگزار شد و معترضان خواستار اقداماتی برای توقف حمایت بریتانیا از نظام سرکوبگر صهیونیستی شدند.

بر اساس این گزارش، هزاران نفر با تجمع مقابل ساختمان شبکه بی بی سی در لندن به سمت دفتر نخست‌وزیری انگلیس راهپیمایی کردند.

راهپیمایی گسترده در پایتخت انگلیس با سازماندهی انجمن بریتانیایی-فلسطینی «دوستان الاقصی»، کمپین همبستگی با فلسطین و انجمن مسلمانان بریتانیا برگزار شده بود.

کمپین همبستگی با فلسطین در این خصوص گفت: «ما نکبه را نه تنها به عنوان یک رویداد تاریخی بلکه به عنوان یک روند تداوم ظلم و ستم که در طول ۷۵ سال گذشته از طریق استعمار مستمر زمین، اجرای آپارتاید و اشغال نظامی اعمال شده است، یاد می‌کنیم».

تظاهرات هزاران نفری در لندن در سالروز «یوم النکبه»+فیلم

در ادامه این بیانیه این‌طور آمده است: «مردم فلسطین هم‌اکنون بیش از هر زمانی به همبستگی ما نیاز دارند».

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که گروه «اقدام برای فلسطین» همچنین دفاتر شرکت لجستیکی «کوهنه و ناگل» در «لستر» را به دلیل ارتباط داشتن با شرکت اسرائیلی تولیدکننده تسلیحات «سامانه‌های البیت» هدف اعتراضات خود قرار دادند.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که فعالان، محل را با اسپری رنگ پوشانده و تجهیزات اداری از جمله تلفن و رایانه را تخریب کردند.

گروه اقدام برای فلسطین در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «کوهنه و ناگل باید بدانند که با همکاری با شرکت البیت، بزرگترین شرکت تسلیحاتی و نظامی اسرائیل، از قتل و پاکسازی قوی فلسطینیان حمایت می‌کنند: تحویل یا نظارت بر تدارکات، کمک مستقیمی به زنجیره تأمین تسلیحات اسرائیل است».

در ادامه این بیانیه تأکید شه است: «تمامی شرکت‌ها باید کسب سود از خون فلسطینیان را متوقف کنند یا در غیر این صورت، اقدام برای فلسطینیان، برایشان چنین چیزی را متوقف خواهد کرد».

جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به اشغال اراضی آن‌ها محدود نمی‌شود و به طور مداوم ارتش این رژیم به فلسطینیان حمله می‌کند و تعدادی از فلسطینیان در این حملات به شهادت می‌رسند.

در دور جدیدی از این حملات، بامداد سه‌شنبه هفته گذشته بود که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت.

در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد و تا دیروز ادامه داشت تا این‌که شب گذشته با میانجیگری مصر و قطر، آتش‌بس برقرار شد و آرامش به نوار غزه بازگشت.

«ستاره داوود سرخ» (MDA) رژیم صهیونیستی پس از برقراری آتش‌بس میان دوطرف آمار نهایی تلفات اسرائیل را دو کشته و ۷۵ زخمی اعلام کرد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار قربانیان این جنگ به ۳۳ شهید و ۱۹۰ مجروح رسیده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس