کد خبر 1489808
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
مقیسه ساترا

جناب مقیسه! چگونه می‌توانید چشمان خود را در برابر هتک حرمت و تضعیف نهادها و افرادی مانند نیروی انتظامی که امنیت خود و خانواده خویش را مرهون فداکاری‌ آن‌ها هستید، ببنیدید؟

به گزارش مشرق، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با اعتراض به وضعیت ناکارآمدی ساترا در مقابل پلت‌فرم‌های هنجار شکن نامه‌ای را خطاب به سعید مقیسه منتشر کرد. در متن این نامه آمده است:

جناب آقای مقیسه ریاست سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)

▫️همان‌طور که حضرت‌عالی مستحضرید، بنابر تصریح اصل ۴۴ قانون اساسی، رادیو و تلویزیون به صورت مالکیت عمومی بوده و در اختیار دولت است. طبق نظر تفسیری ۷۹/۲۱/۹۷۹ شورای نگهبان مورخ ۱۳۷۹/۷/۱۰ انتشار و پخش برنامه‌های صوتی و تصویری از طریق سیستم‌های فنی قابل انتشارِ فراگیر (همانند ماهواره فرستنده فیبر نوری و...) برای مردم در قالب امواج رادیویی و کابلی غیر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خلاف اصل مذکور است. در راستای همین نظر تفسیری جهت تنظیم سازماندهی و نظارت دقیق‌تر بر این برنامه‌ها سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) بنا به درخواست رئیس سازمان صدا و سیما از رئیس جمهور (به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی) ابلاغیه مورخ ۹۴/۶/۲۲ تشکیل گشت و بدین ترتیب، این وظیفه به ساترا محول شد.

بیشتر بخوانید:

با گام‌های معلق ساترا، فیلم‌نت و فیلیمو از دست قانون گریختند/ هرج و مرج در شبکه نمایش خانگی به اوج می‌رسد

اعتراض بسیج دانشجویی به ناکارآمدی ساترا و مقیسه

اعتراض بسیج دانشجویی به ناکارآمدی ساترا و مقیسه

در ادامه این نامه آمده است:

جناب آقای مقیسه! حضرت عالی به عنوان رئیس این سازمان، با چنین وظیف خیری، چگونه تاکنون توانسته‌اید در برابر هنجارشکنی‌های بی‌حد و مرز سریال‌های شبکه نمایش خانگی سکوت پیشه کنید؟ ایا به راستی خود حاضرید چنین محتوایی را در دسترس خانواده خود قرار دهید!؟

از جمله هنجارشکنی‌های صورت گرفته؛ ترویج خشونت افسارگسیخته، عادی سازی مصرف مواد مخدر، روابط نامشروع و ... می‌باید. ایا منظور شما از حکمرانی هوشمند منطبق بر این موارد است!؟

چگونه می‌توانید چشمان خود را در برابر هتک حرمت و تضعیف نهادها و افرادی مانند نیروی انتظامی که امنیت خود و خانواده خویش را مرهون فداکاری‌ آن‌ها هستید، ببنیدید؟

ایا حقیقتا پاسخی در برای این سوال که چرا باید تبلیغ و پخش سریال‌هایی که حتی بعضیا مجوزی برای تولید و پخش اخذ نکرده بودند - در شبکه‌های ماهواره‌ای غیرمجاز صورت بگیرد، دارید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطنم IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 0
    احسنت به بچه های بسیج دانشگاه شهید بهشتی. پس بقیه دانشگاه های نخبه ما چه شدند؟ شریف و تهران و امیرکبیر و علم و صنعت؟ اینا نمیخوان چیزی بگن؟ یا هنوز خواب تشریف دارند؟
  • علیفر IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    1 0
    دوستان دانشجو بجای اینکه از ساترا انتقاد کنید از آقای جبلی و جلیلی انتقاد کنید که با تلاش بسیار صدا و سیما ملی را به صدا و سیمای میلی تبدیل کردند . با تدبیر آقایان مخاطبین صدا و سیما هر روز در حال تنزل است . صدا و سیما تبدیل شده است به یک تریبون برای سخنرانی و عزا داری . البته انتظار بیشتر از دوستان عماریون نداریم آنها امتحانشان را پس داده اند . انتظار مردم از مقام معظم رهبری است تا هنر و صدا و سیما و جامعه هنری نابود نشده است اقدامی کنند. یا حق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس