کد خبر 1489871
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
پشت پرده رایزنی‌ها برای آتش‌بس میان تل‌آویو و غزه

در جریان مذاکرات اخیر برای برقراری آتش‌بس در اراضی اشغالی فلسطین، رژیم صهیونیستی رفتاری لجوجانه‌ از خود نشان داده، اما سرانجام از ترس اتحاد گروههای مقاومت، به شروط مقاومت تن داده است.

به گزارش مشرق، قاهره در دستیابی به توافق آتش‌بس در جنگ اخیر در اراضی اشغالی فلسطین نقشی محوری ایفا کرد و طی پنج روز تنش میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیست بشدت برای برقراری آتش‌بس تلاش کرد.

منابع آگاه به روزنامه «الاخبار» در این خصوص خبر دادند که در ابتدای امر، رژیم صهیونیستی در مذاکرات آتش‌بس لجاجت آشکاری از خود نشان داد و به همین دلیل قاهره سفر هیأت امنیتی خود به تل‌آویو را لغو کرد.

طبق گزارش امروز (دوشنبه) روزنامه الاخبار، بعد از لغو سفر هیأت امنیتی مصر، قاهره سطح ارتباطات خود با رژیم صهیونیستی را به مدت چند ساعت کاهش داد و ازاین‌رو آمریکا با برقراری تماس‌های فشرده با مقامات امنیتی و دیپلماتیک وارد عمل شد.

به گفته این رسانه لبنانی، مداخله آمریکا در این مذاکرات پس از آن صورت گرفت که قاهره درباره خروج اوضاع از کنترل هشدار داد و گفت که در صورت همراهی دیگر گروه‌های مقاومت با جنبش جهاد اسلامی فلسطین، بازگرداندن امنیت به حالت عادی کار دشواری خواهد بود و تل‌آویو باید مشکلات داخلی خود را به دور از تنش‌ با فلسطینیان یا حتی لبنان حل و فصل نماید.

براساس این گزارش، مصر از طریق آمریکا همچنین از تل‌آویو خواست که به توافق پیشین در خصوص نوار غزه و قدس اشغالی پایبند باشد و طبق آن توافق، به اماکن مقدس احترام بگذارد، شهرک‌نشینان را به تعرض به فلسطینیان ترغیب نکند و دست حمایت از چنین تحرکاتی بکشد.

منابع یادشده در عین حال اشاره کردند که امارات عربی متحده نیز در تماس با مقامات عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی نارضایتی و عصبانیت خود را از وضعیت موجود ابراز کرد و درباره احتمال تحت‌الشعاع قرار گرفتن روابط تل‌آویو و ابوظبی هشدار داد.

دور جدیدی از حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، بامداد روز سه‌شنبه هفته گذشته، آغاز شد که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد عملیات نظامی جدیدی با نام «سپر و پیکان»، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی را به مدت سه روز ادامه خواهد داد.

در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات «ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد. این حملات که تا شنبه‌شب ادامه داشت در نهایت با میانجیگری مصر و قطر به پایان رسید.

«ستاره داوود سرخ» (MDA) رژیم صهیونیستی پس از برقراری آتش‌بس میان دوطرف آمار نهایی تلفات رژیم صهیونیستی را دو کشته و ۷۵ زخمی اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 0
    گزارشها بهینه است من سپاسگزارم و خواستار بروز رسانی بهتر اخبار گوناگون جهانی هستم.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 0
    اتش بس با رژیم کودک کش که دشمن وقاتل پیامبر اسلام محمد (ص) و عیسی مسیح (ع ) است معنا ندارددرهای جهنم به روی رژیم کودک کش باز شده . سریعا همه کشورهای اسلامی مصر -اردن -عربستان -عراق -ایران - حزب ا.. وارتش لبنان - عمان -قطر - امارات -کویت- سوریه -یمن -بحرین به کمک فلسطین قبله اول مسلمانان و به کمک نیروهای مقاومت فلسطین روند وبه اسرائیل حمله نظامی کنند و همه دول اسلامی با فرمانده فتح قدس امام خامنه ای دست بیعت بدهند و در نبرد بزرگ درساعت صفر به خانه عنکبوت حمله کنند واین غده چرکین وکابوس مسلمانان را از پیکره جهان اسلام برکنند. امریکا دست از حمایت اسرائیل برداشته وبه اسرائیل پشت کرده است و اسرائیل اکنون از درون متزلزل و به شدت تنها ومنزوی ست واسرائیل منزوی وبدون پشتیبانی امریکا قطعا نابود شدنی ست وشکی در ان نیست . هر صد سال یک بار چنین فرصتی برای نابودی اسرائیل فراهم می شود وهرکدام از دول اسلامی این فرصت را بسوزاند خیانت به اسلام وپیامبر ص کرده است. دول اسلامی دست از ترس مرضی بی دلیل از اسرائیل که بزرگترین گناه است بردارند وسریعا به کمک نیروهای مقاومت فلسطین بشتابند و به خانه عنکبوت حمله همه جانبه کنندوفقط نظاره گر کشتار زنان وکودکان فلسطین به دست اسرائیل سرکش نباشند وفرصت را نسوزانند که اگر بعد از بایدن ترامپ وفردی شبیه او بر امریکا مسلط شود اسرائیل دوباره جان خواهد گرفت و بعد ان نابودی اسرائیل فقط یک توهم وخیال واهی خواهد بود وهمه کشورهای اسلامی باید دوران سیاه طولانی زندگی نکبت بار و ذلیلانه را زیر بیرق یهود و اسرائیل کودک کش سپری کنند- جنگ با اسرائیل برای ایران از همه کشورها ضروری تر است چون اگرایران با اسرائیل اکنون وارد جنگ نشود به زودی مجبور خواهد شد با اذربایجان که مزدور احمق اسرائیل است به صورت خسارت بار ودرجنگ شیعه ایرانی با شیعه اذربایجانی بجنگد که دراین جنگ بی حاصل تحمیلی فقط طرفین جنگ دچار خسارات بی سابقه خواهند شد واسرائیل در هاشیه امن خواهد بود واین سیاست پلید خانه عنکبوت است که کشورهای مسلمان را به جان همدیگر اندازد وایران را از نفس اندازد یا براندازی کند وخودش را پشت انها مخفی وسپر کند تا به اهداف پلیدش برسد ودشمنانش را با مزدوران احمقش حذف کند . ایران باید به صورت جدی از درگیری با اذربایجان اجتناب کند وخودش را گرفتار دام عنکبوتی خانه عنکبوت وحر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس