کد خبر 1489999
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
وزیر خارجه سوریه وارد عربستان شد

وزیر امور خارجه سوریه برای شرکت در نشست مقدماتی اجلاس سران عرب، در رأس یک هیأت سوری وارد جده شده است.

به گزارش مشرق، فیصل مقداد پس از ورود به جده برای شرکت در جلسات مقدماتی اجلاس سران عرب، گفت که از حضور خود در عربستان خرسند است و برای این اجلاس آرزوی موفقیت می‌کند.

مقداد در ادامه اظهارات خود در بدو ورود به فرودگاه جده افزود: عنوان این اجلاس اقدام مشترک عرب‌هاست و ما به آینده امیدواریم.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: ما اینجا هستیم تا با برادران عرب خود برای مشخص کردن میزان ظرفیت‌های مقابله با چالش‌هایی که همه ما در معرض آن هستیم، اقدام کنیم.

وی افزود: اجلاس جده بسیار مهم است و ما رضایت خود را از همه مقدمات انجام شده توسط پادشاهی عربستان در سطوح مختلف اعلام می کنیم.

نشست اولیه مقامات ارشد شورای اقتصادی و اجتماعی به منظور آمادگی برای اجلاس سران کشورهای عربی در جده با حضور هیات سوریه برگزار شد.

انتظار می‌رود ورود سران کشورهای عربی به عربستان جهت شرکت در اجلاس سران اتحادیه عرب از روز پنجشنبه آغاز و اجلاس سران کشورهای عربی روز جمعه در فضای مثبت ناشی از بازگشت سوریه به این اتحادیه پس از ۱۲ سال غیبت، برگزار شود.

وزرای خارجه عرب در نشست فوق العاده خود که هفتم ماه مه ۲۰۲۳ ( ۱۷ اردیبهشت امسال) در قاهره برگزار شد، با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند و از همان زمان شرکت هیات های سوری در جلسات این اتحادیه از سر گرفته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس