کد خبر 1490003
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
آمریکا و بریتانیا عامل نکبت ملت فلسطین هستند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی در کنفرانس یادبود پاکسازی قومی فلسطینیان و هفتاد و پنجمین سالروز نکبت در سازمان ملل گفت به موضع گیری علیه رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان امروز دوشنبه در سخنانی در کنفرانس یادبود پاکسازی قومی فلسطینیان و هفتاد و پنجمین سالروز نکبت در سازمان ملل گفت که برگزاری این کنفرانس نشان دهنده اعتراف سازمان ملل به بی عدالتی است که از سال ۱۹۴۸ بر مردم فلسطین وارد شده است.

محمود عباس در سخنرانی خود، برگزاری این نشست در سازمان ملل متحد را اذعان این سازمان به ستمی دانست که از سال ۱۹۴۸ تاکنون از سوی رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین روا داشته شده است.

وی افزود: مردم فلسطین حق دارند سرنوشت خود را تعیین کنند، استقلال داشته باشند و پناهجویان و آوارگان فلسطینی نیز حق دارند به سرزمین اصلی خویش باز گردند.

ابومازن با اشاره به دروغ‌های صهیونیست‌ها در خصوص یوم النکبه ادامه داد: روایت فلسطینیان از اشغال فلسطین در حال رسوخ در اذهان جهانیان است و این روایت از جعلی بودن روایت صهیونیست‌ها در خصوص یوم النکبه پرده برداشته است.

رییس تشکیلات خودگردان، در ادامه سخنان خود به تجاوزهای پیاپی رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین، ممانعت از بازگشت آوارگان فلسطینی و اشغال و مصادره اراضی فلسطین از سوی صهیونیست‌ها اشاره کرد و افزود: سازمان ملل متحد صدها قطعنامه در اذعان به حقوق ملت فلسطین صادر کرده اما حتی یکی از این قطعنامه‌ها را اجرایی نکرده است؛ چراکه کشورهایی مشخص، مانع از اجرا شدن این قطعنامه‌ها شده‌اند.

محمود عباس در ادامه، خواستار تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد شد و افزود: برخی کشورها با استفاده از ابزار وتو، مانع از مجازات صهیونیست‌ها می‌شوند.

وی بریتانیا و آمریکا را مسئول مستقیم اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها دانست و افزود: فلسطینیان بر خلاف ادعاها، با علاقه خود، فلسطین را ترک نکردند؛ بلکه با ساده‌ترین ابزار در دسترس خود، به دفاع از سرزمین خویش پرداختند.

محمود عباس در ادامه سخنان خود به طرح پرسش‌هایی معنادار در خصوص رژیم صهیونیستی پرداخت: رژیم صهیونیستی نیمی از ساکنان فلسطین را آواره کرده و صحرای سینا و بلندی‌های جولان سوریه را اشغال کرده است؛ با این تفاصیل، جنگ‌های «اسرائیل» چگونه می‌توانند دفاعی باشند؟

وی افزود: رژیم صهیونیستی جنگ‌های متجاوزانه متعددی را ضد فلسطینیان در جنین، نابلس و دیگر مناطق فلسطین به راه انداخته که نمونه آخر آن جنگ غزه بود.

محمود عباس با اشاره به جعلی‌بودن رژیم صهیونیستی و مراسم ادعایی استقلال این رژیم افزود: جشن استقلال «اسرائیل» یک جشن ساختگی است.

رییس تشکیلات خودگردان با خطاب قراردادن کشورهای داعیه‌دار حقوق بشر و جامعه جهانی ادامه داد: کشورهای مدعی حقوق بشر چگونه می‌توانند اوضاع اسیران فلسطینی را ببینند و سکوت کنند؟ چرا جامعه جهانی در حمایت از ملت فلسطینی که همه روزه از سوی صهیونیست‌ها مورد تعرض قرار می‌گیرند، اقدامی نمی‌کند؟

لازم به ذکر است که سازمان ملل متحد امروز دوشنبه به وقت محلی (۱۵ ماه می ،۲۵ اردیبهشت ماه) برای نخستین بار از سال ۱۹۴۸ با برگزاری کنفرانس، پاکسازی قومی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی یا همان روز نکبت را به رسمیت شناخته است.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این کنفرانس که با حضور سفیران کشورها سازمان ملل و سایر مقامات برگزار شده است، نخستین سخنران است.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی صهیونیست‌ها با اشغال سرزمین فلسطین، پایه های ناامنی، بی ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند. فلسطینی ها و ملل منطقه این روز را «روز نکبت» (روز مصیبت تأسیس رژیم صهیونیستی) نام گذاری کرده اند.

اکنون نزدیک به ۸ دهه از اشغال سرزمین مقدس فلسطین از سوی صهیونیست‌ها می‌گذرد و در این مدت اشغالگران صهیونیست با بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین آبا و اجدادی شان از هیچ جنایت و وحشیگری برای تصاحب و ادامه اشغالگری خود فرو گذار نبوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس