غریب‌آبادی: کشورهای غربی به بهشتی امن برای گروهک‌های تروریستی تبدیل شده‌اند

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در دیدار با رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری گفت: کشورهای غربی به بهشتی امن برای گروهک‌های تروریستی تبدیل شده‌اند در حالیکه ایران را به حمایت از گروهک‌های تروریستی متهم می‌کنند.

به گزارش مشرق از معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی در دیدار با پاتریارک مار آوا روئیل رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری، با بیان اینکه حقوق بشر ریشه در ادیان وحیانی دارد، اظهار داشت: دین مبین اسلام و سایر ادیان توحیدی تاکید ویژه بر کرامت انسانی دارند.

وی ضمن تاکید بر تنوع فرهنگی و جهان‌شمول بودن حقوق بشر، افزود: کشورهای غربی سعی دارند سبک زندگی خود را به سایر کشورها تحمیل کنند اما ما بر این باوریم که باید به فرهنگ‌های مختلف احترام گذاشت.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با اشاره به وجود اقلیت‌های دینی در ایران یادآور شد: جمعیت اقلیت‌های دینی به رسمیت شناخته شده در ایران کمتر از ۲۰۰ هزار نفر است و آنها در ایران از حقوق ویژه برخوردارند. به عنوان نمونه، در مجلس شورای اسلامی پنج کرسی تضمین شده برای اقلیت‌های دینی در نظر گرفته شده است در حالی که برای هر ۱۵۰ هزار نفر یک نماینده تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار حدود ۴۰۰ کلیسا در ایران برای مسیحیان وجود دارد که بیشتر آنها فعال هستند، در حالی که در کشورهای مدعی حقوق بشر احداث مسجد تقریبا غیرممکن است. در حوزه اقتصاد، رسانه، آموزش و فرهنگ نیز تسهیلات خاصی برای اقلیت‌های دینی پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: ما در عمل چیزی با عنوان اقلیت دینی نداریم زیرا پیروان این ادیان در واقع در کنار مسلمانان اکثریت جامعه ایرانی را تشکیل می‌دهند و همگی جزو پیکره واحد هستند. اقلیت‌های دینی برای این کشور جنگیدند و خون دادند.

غریب آبادی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه وضع شده از سوی کشورهای غربی علیه مردم بی گناه ایران گفت: ایران کشوری مستقل است، به هیچ کشوری تجاوز نکرده و حق هیچ کشوری را تضییع نکرده است، اما غربی‌ها با وضع تحریم‌های یکجانبه علیه مردم ایران مرتکب نقض گسترده حقوق بشر شده اند.

وی یادآور شد: در جنگ تحمیلی که علیه مردم ما وضع شد، صدها هزار نفر شهید و مجروح شدند. مردم ایران همچنین قربانی ترور هستند و ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه ایران ترور شدند؛ آمریکایی‌ها سه سال قبل شهید حاج قاسم سلیمانی، بزرگترین فرمانده مبارزه با تروریسم را به طور رسمی ترور کردند. در حالی که کشورهای غربی تبدیل به بهشتی امن برای گروهک‌های تروریستی شده، ایران را متهم به حمایت از گروهک‌های تروریستی می‌کنند.

آزادی در کشورهای غربی نادرست تعریف شده است
رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مهمان نوازی ایرانیان گفت: دین مبین اسلام و دین مسیحیت هر دو بر کرامت انسانی و حقوق بشر تاکید دارند. آشوریان جزیی از ایران و فرزندان راستین و وفادار به ایران هستند.

«پاتریارک مار آوا روئیل» ضمن ابراز تأسف افزود: امروزه اصطلاح حقوق بشر و کلمه آزادی در مجامع بین المللی به درستی درک نمی‌شود اما ما باور داریم در الهیات و فلسفه دین مسیح آزادی به این معنا است که ما را به خدا نزدیک‌تر می‌کند نه اینکه از خدا دور شویم. این آزادی در کشورهای غربی نادرست تعریف شده و به دوری گزیدن از خدا تعریف می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    0 0
    کشورهای غرب بهشتی برای نوکران وطن فروشان وخدمتکاران به غرب ..گربه برای خودش موش میگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس