دام

فرماندار اهر گفت: ۲۰۰ رأس دام عشایر اهر با بارش برف و برودت هوا تلف شد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل غنی‌زاده صبح سه شنبه در تشریح وضعیت بحران برف در ارتفاعات و زمین‌گیری عشایر در ییلاقات شهرستان اهر اظهار داشت: روز گذشته در پی اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی استانداری آذربایجان‌شرقی به دلیل بارش برف، در این راستا دقایق اولیه ساعت اداری؛ جلسه اضطراری شورای مدیریت بحران شهرستان اهر تشکیل شد و پس از بررسی گزارشات، ۶ اکیپ جهت ارزیابی میزان خسارت وارده به عشایر اعزام شدند.

وی با اشاره به بارش برف ۵۰ سانتی‌متری در مناطق ییلاقی و عشایری شهرستان اهر گفت: ارتفاع برف در ارتفاعات جنوب اهر به قدری بالا بود که موجب تلف شدن ۱۰۰ دام سَبُک عشایر شهرستان اهر شده است و سایر خسارت ناشی از بارش برف در مناطق عشایری این شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی و امدادی ارزیابی خواهد شد.

فرماندار اهر از تلفات ۲۰۰ رأس دام عشایر بر اثر بارش برف و برودت هوا در ییلاقات عشایری این شهرستان خبر داد و گفت: اکیپ‌های ارزیابی پس از بازرسی‌های میدانی، گزارش تلف شدن ۲۰۰ رأس از احشام عشایر مستقر در ییلاقات درگیر برف و نیاز خانوارهای عشایری به اسکان اضطراری را گزارش دادند.

غنی‌زاده تأکید کرد: با عنایت به اطلاع‌رسانی قبلی مبنی‌بر بارش برف و برودت هوا و کوچ زود هنگام، موجب شد تا ۶۰ خانوار عشایری در شهرستان اهر بر اثر بارش برف متحمل خسارت شوند، هرچند عشایر به دلیل خشک‌سالی و نبود علوفه در قشلاقات تصمیم به کوچ زود هنگام به ییلاقات کرده بودند که با بارش برف و برودت هوا غافلگیر شدند.

وی با قدردانی از پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌شرقی از وضعیت عشایر خسارت‌دیده ناشی از بارش برف و برودت تصریح کرد: استاندار آذربایجان‌شرقی از صبح پیگیر وضعیت عشایر درگیر برف در ییلاقات شهرستان اهر بودند، از این‌رو وضعیت عشایر گرفتار در برف و خسارت ناشی از آن به استاندار و مدیرکل مدیریت بحران استانداری ارجاع شد و از طرفی برای جبران حداقل خسارت با پرداخت تسهیلات را پیگیری می‌کنیم.

فرماندار اهر از توزیع ۱۵۰ قلم وسایل گرمایشی، چادر، پتو و والور در بین خانوارهای عشایری گرفتار در برف در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: با همکاری جمعیت هلال‌احمر، اداره امور عشایر، بخشداری‌های فندقلو و مرکزی و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان، اقلام مورد نیاز برای عبور خانوارهای عشایری از برودت هوای ناشی از بارش برف توزیع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس