هراس صهیونیست‌ها از پاسخ تلافی‌جویانه مقاومت در «راهپیمایی پرچم»

در آستانه برپایی راهپیمایی «پرچم‌ها» توسط صهیونیست‌های تندرو، رسانه‌های عبری از آماده‌باش و هراس صهیونیست‌ها از احتمال واکنش موشکی گروه‌های مقاومت فلسطینی و آشوب مجدد در شهر قدس خبر دادند.

به گزارش مشرق، در آستانه برپایی راهپیمایی «پرچم‌ها» توسط صهیونیست‌های تندرو در قدس اشغالی، رسانه‌های عبری از آماده‌باش و هراس نهادهای امنیتی و نظامی از احتمال واکنش موشکی گروه‌های مقاومت فلسطینی و آشوب مجدد در فلسطین اشغالی خبر دادند.

شبکه خبری المیادین، سه شنبه گزارش داد که نهادهای نظامی و امنیتی این رژیم همزمان با اقدام شهرک‌نشینان تندرو در برپایی راهپیمایی پرچم در روز پنجشنبه هفته آینده وضعیت آماده‌باش اعلام کردند.

در همین راستا، وبگاه صهیونیستی «والا» به مقامات شاباک (امنیت داخلی) و فرماندهان نظامی ارتش هشدار داده است که از اظهارات تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه مسئولان بلندپایه این رژیم درباره حرم ابراهیمی و مسجد الاقصی جلوگیری کنند، زیرا ممکن است به آغاز مجدد درگیری‌ها دامن زند.

این وبگاه صهیونیستی از مقامات این رژیم درخواست کرد که مقامات صهیونیستی در اظهارات خود، برپایی راهپیمایی پرچم‌ها را به حرم ابراهیمی پیوند نزنند.

وبگاه والا در توصیه‌ای به سیاستمداران تندرو از جمله «ایتمار بن غفیر» وزیر امنیت داخلی (شاباک) و سایر مقامات سیاسی گفته است که از اظهارات تند و تحریک‌آمیز در سایه درگیری اخیر با مقاومت غزه خودداری کنند، زیرا بیم آن می‌رود که گروه‌های مقاومت آن را دستاویزی برای شعله‌ور کردن مجدد جنگ منطقه‌ای به کار گیرند.

در گزارش وبگاه والا آمده است که نهادهای امنیتی و نظامی در سایه درگیری نظامی اخیر این رژیم با مقاومت غزه به شدت نگران شلیک مجدد موشک‌ها از نوار غزه با نزدیک شدن به راهپیمایی پرچم در قدس هستند.

این گزارش فاش ساخت که ارتش صهیونیستی همزمان با برپایی پرچم‌ها از بیم حملات موشکی مقاومت غزه، در اطراف شهرک‌های مجاور نوار غزه استحکامات دفاعی و امنیتی بیشتری در دستور کار خود قرار داده است.

در همین راستا، رسانه‌های عبری فاش ساختند که پیش از برپایی راهپیمایی پرچم‌ها در هفته آینده، سامانه گنبد آهنین در منطقه قدیمی قدس اشغالی مستقر خواهد شد تا در مقابل حملات موشکی احتمالی مقاومت مقابله کند.

گفتنی است پلیس امنیتی این رژیم برای نخستین‌بار، راهپیمای پرچم را در سال ۲۰۲۱ در قدس اشغالی در واکنش به حملات موشکی مقاومت در نوار غزه ملغی کرد.

در سال ۲۰۲۲ نیز از بیم عملی شدن حمله موشکی مجدد مقاومت به سمت قدس اشغالی، پلیس این رژیم راهپیمایی پرچم را خاتمه داد.

برگزاری سال جاری راهپیمایی پرچم‌ها در حالی صورت می‌گیرد که طی روزهای گذشته، رژیم صهیونیستی در تجاوز نظامی به نوار غزه، بیش از ۳۰ فلسطینی شهید و ده‌ها تن در پی هدف قرار گرفتن منازل غیرنظامیان در مناطق مختلف نوار غزه مجروح شدند.

در واکنش به تجاوز نظامی چند روزه صهیونیست‌ها به غزه، گروه‌های مقاومت فلسطینی با تشکیل اتاق مشترک نظامی و عملیاتی موسوم به «انتقام آزادگان»، با شلیک ۱۱۰۰ موشک و راکت به عمق سرزمین‌های اشغالی پاسخ دادند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس