کد خبر 1490391
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
دوباره فضاحت سبز اصلاحات

جریان اصلاحات از هر فرصت و بهانه‌ای برای تحقیر ایران استفاده می‌کند. اخیرا نیز انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه به دستاویز غربگرایان برای این موضوع تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، تحقیر ایران در کنار تعریف و تمجید از کشورهای خارجی، یکی از اصول حذف‌نشدنی اصلاح‌طلبان ایران است. جریان اصلاحات از هر فرصت و بهانه‌ای برای تحقیر ایران استفاده می‌کند. اخیرا نیز انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه به دستاویز غربگرایان برای این موضوع تبدیل شده است.

در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه که یکشنبه هفته جاری برگزار شد، ۸۸.۴۸ درصد شهروندان واجد شرایط این کشور رای دادند. همچنین در بیست‌وهشتمین دوره انتخابات پارلمانی نیز که همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه برگزار شد، ۸۶.۵۵ درصد افراد واجد شرایط پای صندوق‌های رأی رفتند. همین موضوع باعث شد بالاترین میزان مشارکت در تاریخ انتخابات ترکیه رقم بخورد.

اما مشارکت بالای مردم ترکیه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، به بهانه‌ای تبدیل شد تا اصلاح‌طلبان با مانور روی آن، به تحقیر جمهوری اسلامی و نظام انتخابات در ایران بپردازند. عباس عبدی، عبدالله رمضان‌زاده، محمدرضا عارف و مصطفی فقیهی از جمله این اصلاح‌طلبان بودند.

در همین رابطه عباس عبدی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان در حساب توئیتر خود نوشت: «امروز ترکیه و مردم آن برنده واقعی این انتخابات بودند. راه‌حل نجات‌بخش ایران برگزاری چنین انتخاباتی است نه کاریکاتوری به نام انتخابات ۱۴۰۰‌. قدرت واقعی حکومت اینجاست. افتخار حکومت و دولت ترکیه است». عبدالله رمضان‌زاده نیز در توئیتی مشابه عبدی، با کنایه به جمهوری اسلامی ایران نوشت: ترکیه برنده انتخابات است.

مصطفی فقیهی صاحب امتیاز پایگاه خبری انتخاب نیز از قافله عقب نماند و در حساب کاربری خود نوشت:

«غبطه‌آور است این دموکراسی - ترکیه در خاورمیانه، اردوغان مرد اول و مطلق‌العنان ۲۱ سال ترکیه فقط برای نیم درصد مجبور شد به دور دوم انتخابات برود که اگر چنین قصدی داشت هم نمی‌توانست. این «سیستم» است که ایستاد و اجازه دخالت در انتخابات را نداد تا همه چیز همان باشد که دموکراسی می‌گوید». محمدرضا عارف از دیگر چهره‌های اصلاح‌طلبان نیز در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: «آنچه در انتخابات اخیر کشور دوست، برادر و همسایه با جمعیت اکثریت مسلمان شاهدیم، نمونه‌ای توسعه‌یافته از دموکراسی و مشارکت در کشوری غیرغربی است که بیش از هر چیز نشان‌دهنده آن است که از طرفی می‌توان به سنت‌ها و ارزش‌های دینی پایبند بود و از سویی می‌توان دستاوردهای بشر در عرصه‌های مدرنیته و مدرنیزاسیون را پذیرفت.

این در حالی است که ما ایرانیان بسی پیش‌تر از ترکیه در عرصه‌های نظر و عمل، فکر نو و مشروطیت را پذیرفته بودیم و دو رخداد بزرگ نهضت مشروطیت و انقلاب ۵۷ را برای تحقق حق حاکمیت ملی و شهروندی مدرن پشت سر نهاده‌ایم اما همچنان تا تحقق این مطالبات تاریخی فاصله داریم. امروز دموکراسی در ترکیه به چنان درجه‌ای رسیده است که احزاب مختلف به طور آزاد و با عبور از دخالت نظامیان، برنامه‌های خود را برای اتخاذ رای مردم در عرصه عمومی مطرح می‌کنند و انتخاب آزاد مردمان آزاد و برابر کشورشان را با احترام می‌پذیرند. این رخداد مهم می‌تواند برای ما درس‌آموز باشد. ما نیز می‌توانیم با ایجاد زمینه مشارکت شهروندان ایران، فصل جدیدی از تاریخ سیاسی کشورمان را رقم بزنیم، کما اینکه احزاب مختلف ترکیه، بالاخص احزاب مسلمان آن کشور از بدو شکل‌گیری از آموزه‌های متفکران کشورمان درس‌های زیادی گرفته‌اند. اقتدار ناشی از رای مردم و مشارکت حداکثری، متضمن منافع و مصالح ایران عزیز است. اگر به دنبال مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود هستیم باید در اتاق فکر حاکمیت نگاه نخبگی دست برتر را داشته باشد نه نگاه امنیتی. باشد که در شکل‌دهی به فصل جدیدی از مناسبات بین مردم و حاکمیت و غلبه بر نقشه‌های شوم بدخواهان ایران عزیز، شاهد تصمیماتی بزرگ در عرصه سیاست کشور باشیم در غیر این صورت صرفا باید با نگاه حسرت‌آلود انتخاباتی نظیر انتخابات ترکیه را نظاره گر بود».

* وقتی ضداکثریت‌ها حامی دموکراسی می‌شوند!

غش و ضعف اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در حالی است که ۱۴ سال قبل، مردم ایران با حضور پرشور خود در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با ثبت مشارکت ۸۵ درصدی، بیشترین میزان مشارکت در تاریخ ایران را رقم زدند. اما اصلاح‌طلبانی که تاب شکست از اکثریت مردم را نداشتند، به‌رغم همه شعارهای دموکراسی‌خواهانه خود، شیرینی این انتخابات پرشور را به مردم ایران تلخ کردند. جریان غرب‌گرای اصلاحات که با شکست قاطع میرحسین موسوی از مردم مواجه شده بود، با ادعای دروغین تقلب در انتخابات، به مدت ۸ ماه کشور را دچار فتنه و شورش کرد؛ شورشی که اصلاح‌طلبان علیه جمهوریت به راه انداختند، چند ساعت مانده به پایان رسمی انتخابات و پیش از آغاز شمارش آرا، از سوی موسوی کلید ‌زده شد. آخرین ساعات رای‌گیری بود که موسوی با حضور در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی اعلام کرد: «برابر اطلاعاتی که از ستادهای‌مان در سطح کشور داریم، برنده قطعی با نسبت آرای بسیار زیاد اینجانب هستم. به هر حال بنده خود را پیروز قطعی این میدان می‌دانم و منتظر شمارش آرا به طور دقیق هستم».

این هم از طنازی اصلاح‌طلبان است. در حالی که اصلی‌ترین دشمن دموکراسی هستند و در کارنامه خود سابقه مقابله با خواست اکثریت را به ثبت رسانده‌اند، برای مشارکت بالای مردم ترکیه در انتخابات کشورشان ذوق می‌کنند. عباس عبدی، محمدرضا عارف و دیگر اصلاح‌طلبان که با حسرت از نبود مشارکتی مثل مشارکت ترک‌ها در ایران صحبت می‌کنند، فراموش کرده‌اند ۱۴ سال قبل در پرشورترین انتخاباتی که ایران به خود دید، چگونه با ادعای دروغ و بی‌اساس تقلب در انتخابات، به مقابله با نظر اکثریت مردم ایران پرداخته و به جنگ جمهوریت رفتند. شورش اصلاح‌طلبان بر دموکراسی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ اتفاق افتاد، به این زودی‌ها از حافظه تاریخی مردم پاک نخواهد شد. چه در ارتباط با کلیت دموکراسی و چه در ارتباط با مشارکت بالای مردم ترکیه در انتخابات کشورشان، اصلاح‌طلبان آخرین نفراتی هستند که می‌توانند در ارتباط با این موضوعات اظهارنظری کنند. اصلاح‌طلبان باید این واقعیت هرچند تلخ را که برآمده از سوابق سیاسی آنهاست بپذیرند که صلاحیت تمجید از انتخابات ترکیه و به رخ کشیدن مشارکت مردم این کشور در انتخابات خود را ندارند.

کما اینکه با هر انتخاباتی در دنیا و منطقه، شورش این جریان علیه جمهوریت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به اذهان متبادر و روسیاهی اصلاح‌طلبان به آنها یادآور می‌شود.

منبع: روزنامه وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    5 0
    مرگ بر منافق !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • سید IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      1 0
      عباس عبری !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    بهمن 88 سازمانهای نظر سنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس