کد خبر 1490521
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
همراهی سفیر واشنگتن با رژیم صهیونیستی علیه ایران

سفیر آمریکا در تل آویو در همراهی با تل آویو و بدون اشاره به جنایات همیشگی صهیونیست ها علیه مردم فلسطین، ادعا کرد که رژیم صهیونیستی حق دارد در برابر ایران از خود دفاع کند.

به گزارش مشرق، «تام نایدز» سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی در گفت وگو با شبکه «آی ۲۴ نیوز» ادعا کرد که تل آویو حق دارد برای دفاع از خود در مقابل ایران هر اقدامی اتخاذ کند.

سفیر آمریکا در ادامه گفت: هیچ کس نمی پذیرد که به سمت اسراییل راکت شلیک شود؛ بنابراین ما در کنار اسرائیل (رژیم صهیونیستی) هستیم، اما موضع ما عدم آسیب رساندن به غیرنظامیان دو طرف و لزوم توقف خشونت ها است.

وی همچنین با اشاره به برقراری دوباره روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان خاطرنشان کرد: نزدیک شدن روابط تهران - ریاض به ضرر عادی سازی روابط عربستان با اسراییل (رژیم صهیونیستی) نیست.

نایدز مدعی شد که واشنگتن در کنار مصر و قطر در روند ایجاد آتش بس میان اسراییل (رژیم صهیونیستی) و جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه وساطت کرد.

سفیر واشنگتن در تل آویو همچنین با اشاره به ادامه دلالی واشنگتن در گسترش توافق ابراهیم گفت: روزی نبود مگر اینکه ما برای گسترش این توافق تلاش نکرده باشیم، زیرا این مساله به سود آمریکا و منطقه است.

وی در خصوص عدم دعوت واشنگتن از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به آمریکا نیز گفت: کاخ سفید باید دعوت کند و این مساله به وزارت خارجه مربوط نمی شود. نتانیاهو و بایدن چندین سال است که باهم روابط نزدیک دارند و بی شک در نهایت از نتانیاهو دعوت خواهد شد و ما منتظر این امر هستیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس