کد خبر 1490830
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
«بازرسی» ترفند مأموران قلابی‌ برای سرقت از یک خانه/ پلیس سارقان را خلع‌سلاح کرد+ عکس

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقان مسلح در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقان مسلح در جنوب تهران خبر داد و گفت: در جریان عملیات دستگیری سارقان،کارآگاهان اداره یکم با اقدام به موقع موفق به دستگیری سارقان شدند.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: با وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از خانه‌ای در غرب تهران ، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

«بازرسی» ترفند مأموران قلابی‌ برای سرقت از یک خانه+ عکس

«بازرسی» ترفند مأموران قلابی‌ برای سرقت از یک خانه+ عکس

وی افزود: در تحقیقات میدانی مشخص شد دو مرد جوان با جعل عنوان مأمور پلیس به بهانه بازرسی وارد خانه‌ای در محله شهر زیبا شده و با تهدید سلاح گرم دستان مالباختگان را بسته و سپس اموال با ارزش خانه را از جمله طلا، خودرو، پول و تلفن‌های همراه و ... سرقت کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه یک زن جوان در نزدیکی خانه مذکور ترددهای مشکوک آنجا را از ترس مراجعه خودروی گشت پلیس به سارقان اطلاع می‌داده است، تصریح کرد: کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت و مخفیگاه متهمان سابقه‌دار را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پس از کشف این سرنخ مهم بلافاصله با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه مورد نظر در جنوب تهران شدند اما در آنجا متهمان با سلاح کلت کمری به سمت کارآگاهان شلیک کردند.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی با بیان اینکه کارآگاهان با رعایت قانون بکارگیری سلاح ابتدا سارقان را خلع سلاح و سپس آنها را با فنون رزمی زمینگیر کردند، عنوان کرد: متهمان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفتند و به جرم سرقت مسلحانه از خانه موردنظر با جعل عنوان مامور پلیس اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه سلاح کلت کمری و اموال مسروقه از مخفیگاه متهمان کشف شد و مالباخته در مواجهه حضوری آنها را شناسایی کرد، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گفتند.

وی گفت: خوشبختانه حادثه تیراندازی به سوی کارآگاهان مجروحی در پی نداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گاوصندوق باید مجهز به قفل ضد زورگیری باشه IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    هیچ راهی برای مقابله با چنین سرقتهایی نیست مگر اینکه اموال با ارزش را داخل گاوصندوق ضد دیلم که حتما مجهز به قفل ضد زورگیری باشه نگهداری کنید که در چنین موقعیاتهایی جان و مال شما را به صورتی شگفت انگیز نجات میده
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    مجازات بازدارنده مامور قلابی را ببینید : ماده 556 قانون مجازات اسلامی برای آن مجازات تعیین شده و آمده است: «هر کس بدون مجوز و به صورت علنی لباس‌های رسمی مأموران نظامی یا انتظامی ایران یا نشان‌ها، مدال‌ها یا سایر امتیازات دولتی را بدون تغییر یا با تغییر جزئی که موجب اشتباه شود مورد استفاده قرار دهد در صورتی که عمل او به موجب قانون دیگری مستلزم مجازات شَدیدتری نباشد، به حبس از 3 ماه تا یکسال یا جزایی نقدی از 1،500،000 ریال تا 6،000،000 ریال محکوم خواهد شد و در صورتی که از این عمل خود سوء استفاده کرده باشد، به هر دو مجازات محکوم خواهد شد.» پیشنهاد میکنم قوانین را به جای ریال با سکه طلا تعیین کنند چون ریال بی ارزش شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس