کد خبر 1491232
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
سریع‌القلم

یک استاد غربزده دانشگاه که عوام فریبی‌هایش در ماجرای برجام موجب خسارات بزرگ به کشورمان شد، این بار ادعا کرد: ایران یمن را داد تا امنیت خود را تامین کند(!)

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: محمود سریع‌القلم به یورو نیوز گفته است: «تا هشتاد درصد توافق اخیر میان عربستان و ایران، به خاطر تصمیم ایران است. حدود ۸ سال پیش وزیر خارجه وقت عربستان در داووس خیلی صریح به من گفت ما حاضریم با ایران در عراق، سوریه، لبنان و دیگر مناطق خاورمیانه به توافقی برسیم و حتی سهم یکدیگر را تبیین کنیم اما در یمن حاضر نیستیم با ایران شراکت کنیم و ایران باید از یمن بیرون برود. در اتفاقات و تحولاتی که از شهریور گذشته در ایران صورت گرفت، حاکمیت به صورت میدانی، به این نتیجه رسید که عربستان در این تحولات چقدر نقش اساسی دارد. در واقع به این نتیجه رسید که عربستان چه هزینه‌هایی علیه امنیت ملی ایران تحمیل کرد. در نتیجه تهران به این جمع‌بندی رسید که بهتر است یمن را معامله کند».

وی می‌افزاید: «شاید این توافق به مراتب عمیق‌تر از آنچه در سال ۱۳۸۲ میان دو کشور حاصل شد ولی دوام نیاورد، باشد. توافق این است که اجماعی که امروز در میان دستگاه‌های مختلف حاکمیت بر سر این توافق وجود دارد، در آن زمان وجود نداشت. ضمن اینکه الان تشکیلات امنیتی و نظامی این توافق را پیش برده و با آن موافق است نه مجموعه دولت و وزارت امور خارجه. ایران یک یوترن کامل را درباره عربستان انجام داد یعنی کشوری که تا چند وقت قبل در رسانه‌های ما به عنوان دشمن اول ایران محسوب می‌شد حالا این فضای مسالمت‌آمیز با عربستان شروع شده، این نشان می‌دهد که اگر ایران زیر فشار باشد، یوترن (دور زدن) را انجام می‌دهد».

گزافه‌گویی سریع‌القلم و تلاش برای وارونه جلوه دادن موفقیت جدید دیپلماتیک کشورمان، در حالی است که تحلیل‌گران بسیاری در منطقه و غرب تاکید کرده‌اند جدیت عربستان برای توافق با ایران، نتیجه چند اتفاق غیر قابل انکار بوده است:

- شکست‌های پیاپی آمریکا در منطقه و ناکامی تبعی عربستان در سوریه و لبنان و عراق

- شکست عربستان در ‌اشغال یمن در حالی که تصور می‌کرد حداکثر ظرف چند ماه کار یمن را یکسره می‌کند.

- حملات موشکی و پهپادی ویرانگر مقاومت یمن به بزرگ‌ترین مراکز نظامی و اقتصادی و تجاری و نفتی یمن که حتی موجب تعطیلی شرکت آرامکو برای مدتی شد.

- قدرتمندتر شدن ایران در تحولات منطقه‌ای و حتی جهانی، به نحوی که قدرتی مانند روسیه را به اتحاد راهبردی با ایران کشاند.

نکته مهم این است که تحولات جنگ یمن درست برخلاف تصویرسازی سریع‌القلم رقم خورده و عربستان با ناکامی و شکست مجبور به توقف جنگ هشت ساله

شد.

چند نمونه از تحلیل‌ها درباره توافق عربستان و ایران را مرور کنید:

- رویترز: توافق تهران- ریاض، سیلی بر صورت دولت بایدن بود.

- روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت: واشنگتن، ‌بار دیگر متحمل سیلی شد.

- وبسایت آمریکایی وُکس: توافق تهران-ریاض، نمایانگر خاورمیانه پسا آمریکایی است.

- باربارا اسلاوین، تحلیلگر آمریکایی: این تحول، دو گروه را سرخورده می‌کند: اسرائیل و حامیان تغییر حکومت در ایران.

- مارک دوبوویتز، رئیس ‌بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها: این توافق، ضربه جدی به دولت آمریکاست.

- میشل پل خبرنگار رادیو فرانسه در اسرائیل: برآیند نگاه رسانه‌های اسرائیل به این توافق، یک خبر بد و سیلی واقعی به دولت تل‌آویو است.

-گیوم نودَن خبرنگار رادیو فرانسه در آمریکا: واشنگتن در قبال این توافق، شگفت‌زده و منفعل است.

- روزنامه لوموند: عربستان فهمید شکننده است. حملات مستقیم و غیرمستقیم به زیرساخت‌ها و نفتکش‌های عربستان طی سال‌های گذشته هم شکنندگی دولت عربستان را نشان دادند، هم این نگرانی را در نزد مقامات ریاض تشدید ساختند که جنگ با ایران، ویرانگر خواهد بود. جنگ یمن به باتلاقی برای عربستان تبدیل شده و ریاض را به نزدیکی با تهران سوق داده است.

یادآور می‌شود برخلاف تحریفگری سریع‌القلم، هم‌اکنون سفارت یمن در تهران برقرار است و کشورمان همچنان با صراحت و قاطعیت از مقاومت ملت مظلوم یمن حمایت می‌کند. اقتدار مقاومت یمن به حدی است که دولت سعودی، هیئت‌هایی را برای توقف جنگ و آتش‌بس نزد مقامات مقاومت یمن در صنعا گسیل کرد. در همین حال، انصارالله یمن از توافق ایران و عربستان استقبال کرده که نشان می‌دهد بر خلاف ادعای آقای سریع‌القلم، ایران معامله‌ای بر سر یمن نکرده و به ادعای دروغ وی، یمن را نفروخته است. (این استاد بی‌سواد نمی‌داند که حق حاکمیت ملت یمن قابل معامله و واگذاری نیست!) مذاکرات سعودی‌ها با مقاومت یمن متضمن پذیرش برکناری دولت دست نشانده عبدربه منصور هادی هم هست.

جمهوری اسلامی رسما تنها راه‌حل بحران یمن را عدم دخالت خارجی و برگزاری گفت‌وگوهای یمنی- یمنی عنوان کرده است.

همچنین باید به آقای سریع‌القلم یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران، نه عربستان، بلکه آمریکا و اسرائیل و انگلیس را صحنه‌گردان اصلی آشوب‌افکنی سال گذشته می‌داند و عجیب است که سریع‌القلم سعی می‌کند با تحلیل گمراه‌کننده، رد پای آن سه دولت خبیث را پاک کند. با وجود نقش‌آفرینی آمریکا و انگلیس و اسرائیل، جمهوری اسلامی موفق به مهار آشوب نیابتی شد.

گفتنی است سریع‌القلم از جمله بزک‌کنندگان نقشه آمریکا در کلاهبرداری برجام هم بود و در مقابل نظرسنجی صدا و سیما از شهروندان درباره میزان قابل اعتماد بودن آمریکا، با ادبیاتی توهین‌آمیز گفته بود: نباید درباره برجام، نظر راننده تاکسی و لبو فروش را پرسید.

با این حال، گذر زمان و کلاهبرداری بزرگ آمریکا نشان داد که اتفاقا کسی که درک درستی نداشته یا نمی‌خواسته بفهمد، خود آقای سریع‌القلم بوده و نه مردم عادی فاقد اعتماد به آمریکا. حالا هم باید منتظر ماند تا گذر زمان، تودهنی دیگری به وی درباره ماهیت توافق ایران و عربستان بزند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • حسین IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    شما شرق زده ها که زندگی مردم را نابود کرده اید درست می گویید؟ آب می خواهید بخورید روسیه خبردار می شود. با زندگی مردم به خاطر نام و نانتان چه ها که نکرده اید؟
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      46 21
      اگه تاریخ بخونی میفهمی شرق زدگی اصلا وجود نداره.آنچه هست جریانی غرب زده هست که بعد از انقلاب صنعتی در غرب اتفاق افتاد.
    • ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      28 13
      شدیدا از اخبار بیخبری پیشنهاد میکنم کمی خبر موثق بخوان
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      62 38
      اخه مغزت چه میفهمه از تعامل با دنیا فقط نشستی امریکا بزنه تو سرت تو فکر کنی خوشبخت شدی
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      17 16
      مگه کسی جلو اربابت را گرفته ؟؟؟!!! بگو همین امروز مثل ادم به برجام برگردد رنو پژو توتال شل مثل ادمیزاد برگردند سرمایه بیاورند و پروژه بگیرند ولی وای به حالشان قصد کودتا و تکرار انچه با مصدق و مرسی و...... کردند را در سر داشته باشند وای به حالشان قصد اخذ دوباره حق توحش و کاپتولاسیون و بحرینها و ...... را از کهن سرزمین ایران اسلامی داشته باشند وای به حالشان در مقابل مجازات سرکشان حکم خدا مثل همجنسباز قمارباز و رباخوار بخوان مقاومت کنند
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      29 17
      ابله رذل! مگه شما غربزده‌ها که آب و باران و ابر را هم به برجام گره زدین، تونستین مشکلی را برطف کنید؟ چرا زر مفت می‌زنی غربگدای بیشرف؟
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      44 3
      اول از همه مرگ بر مریم رجوی! همین که جنگ یمن ده ها میلیارد دلار سعودی به جیب فروشندگان تجهیزات جنگی انگلیسی عبری غربی ریخت خود گویای همه چیزه مثل روز روشنه چه شیاطینی این جنگ فاجعه بار را آغاز کردند.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      9 10
      خفه شو احمق مزدور
    • من IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      10 10
      مرگ بر اسرائیل و مریم رجوی : ایران که مدعی است هیچگونه دخالتی در یمن ندارد؟؟ پس چرا به مشرقیان تند رو بر میخورد که یمن را از دست داده ایم؟
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      17 10
      اولا شرق زده در ایران نداریم بلکه غرب زده داریم غرب زده هم تفکر هست دوم هم اینکه همکاری ایران با شرق معنی آن شرق زده نیست و غرب جانت خودش را از ایران تهی کرده که با شرق بیشتر همکاری می کنیم آب خوردن و.. هم از آن حرف های سطحی بود که نیازی به پاسخ دادن نیست در ضمن اگر در این 20 سال که به جایی گدایی از دیگران که منافع ملی را واگذار کنید تا یک تکه نان بگیرید خودتان را درست می کردید در داخل الان اراجیف نمی بافتی واسه ما
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      1 0
      منافقین حمال رجوی و انگلیس از خانه سالمندان تیرانا سخت مشغول کامنت گذاشتن هستند :)
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      1 0
      خفه شو! فکر کردی عموسام به نوکران بی ارزشی مثل تو توجه میکنه وقتی گاو شیرده اش هم برایش ارزنی ارزش ندارد و فقط باید مطیع و قربانی مطامع اربابتان باشد. بیچاره ملتی که امثال مسموم القلم مشاور دولت خائنش باشد.
    • محمد IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      0 1
      فقط كافيه يكي كوچكترين انتقاد و يا حرفي بر خلاف ميل آقايان جمهوري اسلامي بزنه حتي اگر كاملأ صحيح و درست گفته باشه اون شخص از طرف حمهوري اسلامي بيمار رواني خطاب ميشه همجنس باز ميشه ارازل و اوباش ميشه وووو الي ماشألله هر عيب و ايرادي كه برازنده و متناسب شخصيت خود آقايان است به فرد منتقد حواله مي كنن
    • محمد قزل IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      0 0
      مرگ بر منافق و وطن فروشان خائن ....یمن همیشه با ایران بوده وهست واکنون عربستان نیز متحد ایران شد...به کوری چشم اصلاح طلبان ومصی وزوزو
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      4 1
      ۸:۰3 شرق زده ای که پهپاد به ابرقدرت شرق صادرات کنه باعث افتخاره و غرب زده ای که اب خوردنش رو هم از غرب گدایی کنه تنفرانگیز. نکنه یادت رفته این تحریمها از وحشی بازی شما غربگداهایی فتنه سبز تشدید شد که مملکت رو تضعیف کردید و دشمن رو امیدوار به سرنگونی با تحریم
    • ایرانی IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      3 1
      شما غربگداهای وقیح و فتنه گر و خودتحقیر چه گلی به سر ملت و مملکت زده اید که دایماً به جای پاسخگویی به عملکرد فجیع خود دست پیش را گرفته و طلبکارانه صحبت میکنید؟!!!
  • رحیم IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    54 25
    متأسفانه از این سریع القلم ها در کشور کم نداریم. در همه چیز خودشون رو صاحب نظری می دونن که از همه بهتر می فهمن.
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      23 3
      موافقم! استاد عمله صحیح تر است
    • من IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      2 8
      استاد اولین نفر این دسته که خود شما هستید.
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      0 2
      بقول رسایی ، اعدامش کنید.
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    35 48
    یعنی خاک تو فرق سرتون که به ایشون میگید استاد غربزده و بی سواد
    • علـی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      18 9
      مشرق اشتباه کرده شما ببخشید. باید مینوشت غربگــدا نه غرب‌زده!
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      16 19
      کودن احمق
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      10 7
      موافقم! استاد عمله صحیح تر است
  • بختیاری IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    41 19
    بیسوادی فقط یکی از عقب ماندگی این جماعت هست.یکی یهش برسونه آقای بی مغز ایران اگر مثل شما فروشنده و باج بده بود 44 سال فشارو تحمل نمیکرد و به کدخدا و ارباب شما باج میداد نه بخاطر مشتی هرزه و بقول خودشون بی ناموس به گاو شیرده باج بده/// این جماعت رسما به هزیان گویی و مجانی گویی افتادند که خداراشکر از نشانه های دربدری و سوزش کدخداست که نوکران خودشو به کم کاری و حلال خوری متهم کرده و اینها مجبور شدن هرطوری که هست یه صدایی از خودشون دربیارن./// ملت ونظام ایران حزب باد و منفعت طلب نیست که مثل شما و ارباب بزدل خودتون سریع پشت همپیمان خودشو خالی کنه.کار شماها از تاسف گذشته بنظرم سیستم خودتخریبی وانهدام خودکار شما که توسط کدخدا نصب شده فعال شده
  • سید IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    39 18
    امثال سریع القلم و تاجزاده و زیباکلام و عباس عِبری کسانی هستند که نه از بابت اعتبار علمی، بلکه به سبب روابط فاسد با سیاسیون اصلاح طلبان تهوع آور مناصب و کرسی های علمی در مراکز دانشگاهی را غصب کرده اند!
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    30 12
    استاد راهنمای حسین فریدون اختلاسگر...
  • FR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    26 8
    تاریخ محاکمه و تنبیه این علی رضا اکبری قدیمی چه زمانی است ؟
  • محمد IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    84 14
    سلام تا کی باید امثال اینها از بیت المال پروار بشن وبعد علیه منافع ملی واین ملت مظلوم موضع بگیرن؟
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    33 13
    این ملعون نفوذی غرب را اعدام کنید تا کی شاهد چنین اراجیف گویی این کفتارها باشیم
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    39 10
    سریع‌القلم یه مزدوره. درست مثل جناب عمروعاص انگلیسی.
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    46 9
    بيماري حاد و واگيردار غربزدگي تا عمق استخوان اين آدم هاي سبك سر و سنگين دل نفوذ كرده و نمي توانند شكست دشمن را ببينند!!!!
  • شهروند IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    47 7
    اسم اش روش هست دیگه سریع القلم این بنده خدا یه چی به ذهنش میرسه بدون تحلیل درست سریع دست به قلم میشه سلیم القلم که نیست سریع القلم هست چه توقعاتی دارین شما ها بعدش هم ایشان ندیم غرب هست نه ندیم بادمجان لذا هر زمان بسته به خوشایند غربی ها قلم میزنه
  • ۲۲ IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    7 35
    شکست از نظر شما چیست؟
  • احمد IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    این حرف وفکرغلط اقای سریع القلم تقصیر او نیست تقصیر دولتی بی هویت اعتدال وتوسعه است که این افکار اتاق فکراوراتشکیل میدادند ونمونه بارز شان امضاء برجام بودکه سرمایه ایران رابرباد دادند اقای سریع القلم جوابش را ازاین بیت شعرمولوی دریافت کند/ کارپاکان راقیاس ازخودمگیر /گرچه باشد درنوشتن شیر شیر /درست به هردو دولت میگویند اما دولت روحانی کجا واین کجا
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    55 12
    اگه یمن رو فروخته چرا عربستان وارد یمن نشده و انصارالله خارج نشده؟
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    16 77
    بدبختا بی سواد شماهایین که از یک نظام بی نظم دفاع می کنین و دیگران رو به بی سوادی متهم می کنین
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    15 7
    کافر همه به دین خود پندارد این طیف چون خودشان خائن هستن با برجام صنعت هسته‌ای کشور را سيمان گرفتن خیال می کنند دولت انقلابی هم ذره‌ای از سياست کلی نظام کوتاه آمده درصورتی اين آل‌سعود بودن به اشتباه خود پی برده وبه فکر عادی سازی روابط با ايران افتادن
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    استاد فقط دستادهای دانشگاه
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      9 0
      استاد خب تو دانشگاه دیگه پشلت نون دولت میخوره که به بچه مردم درس بده فکر کردی استاد تو مهد کودک هم هست البته راس میگی بعضی استاد ها مثل همین زیبا کلام امثال اون که با رانت هاشمی شدن استاد بدرد مهد کودک هم نمیخورن
  • نقی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    2 8
    سئوال این است که آیا عربستان در پشت صحنه با کشورهای مشترک المنافع با آن، توافق نکرده که هرچه سریعتر با ایران، مصالحه کند و از پدافند و حمله احتمالی ایران به صنایع پتروشیمی آن، در صورت پاسخ ایران به حمله احتمالی صهیونیست‌ها و آمریکا به ایران، بعنوان متحدان عربستان، در امان باشد ؟
  • کارمند ساده IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    8 5
    تحصیل کرده های در غرب یا کشور خودمان که به عمله ی یادگیری و طوطی وار خواندن برای مدرک که امروزه اسمش را تکنوکرات غربی می گذارند یعنی همین آقا والا فن سالار کسی است که بعد از مراحل تحصیلاتی غربی آنها را بومی می کند و علاوه بر مدرک گرایی به بصیرت اهمیت می دهد تا بتواند یا کتاب بنویسد یا مقالاتی که در داخل کشور به تجاری سازی و تولیدکمک کند نه برای کشورهای خارجی بشود مقالات داغ....
  • علی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    4 2
    متاسفانه درایران انقدرآزادی زیادهست که هراستادی بیشرف مثله این هرچی که ازدهنش بیرون میادمیگه ...این استادها بایدازدانشگاهها اخراج شوند وبعدآنهارا تحویل مقامات قضایی دهند...اگه تو عربستان بود خیلی وقت پیش گردنشوزده بودن...البته امثال این اگه توکشورعربستان بودن لال میشدن ازترسشون...میدونن ایران سیستم قضاییش صبرش زیاده اراجیف میگن...اینها وامثالشان همیشه ازسرداردلها حاج قاسم سلیمانی انتقادمیکردند وسردارخارچشم اینها بود...سلامتی امام زمان وتعجیل درظهور صلوات...لبیک یاخامنه ای.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    4 3
    استاد بدکلام و استاد اراجیف قلم، از اساتید برجسته مملکت هستند که تاکنون پول یامفت گرفته اند.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    8 2
    متاسفانه در زمانه ای واقع شده ایم که هر چقدر خودفروخته تر باشی و نوکراجنبی اسم روشنفکر بیشتر برشما می گذارند
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    4 3
    حرف حق تلخه دیگه
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      1 0
      حرف حق تلخ نیست تلخ اونه که ماهی 100 ملیون تومن از دولت نون میگیرن که ضد دولت حرف بزنن نون به نرخ روز خور هستند
  • دانش IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    4 1
    دوران جنگ -توهین - بکار بردن الفاظ بد تمام شده است . بشر از غار نشینی - بیابان گردی -کوچ عشایری - جنگ های طایفه ای و قبیله ای - غارت روستاها و شهرها و کشورها گذر کرده است . لطفا به تمدن بپیوندید
  • حاجی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    7 2
    واقعا که بیسواده ایران احتیاج به معامله نداره ایران برای دشمنانش به اندازه کافی رعب اور شده است
    • البب IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      1 5
      پس برای همین است که گروهک طالبان داره شاخ و شونه می کشه برامون
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    3 4
    خب راست گفته بنده خدا
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    2 1
    حواستان باشه این اشراف واداده در دوران سیاه 8 ساله شیخ وعده های دروغ، اثبات کرده که برای کسب منافع سیاسی از به باد دادن منافع ملی کمترین ابائی ندارند.
  • پرویز IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    1 0
    آمریکا شکست خورد از ایران ولی هر روز تحریم جدید وضع میکنه.همه دنیا هم باید گوش بدن.این چه مدل شکست ه
  • GB ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    2 3
    شکست آمریکا ، زمستان سخت ، فرار زلنسکی به لهستان ، خاموش کردن دوربین های آژانس و اونم از طالبان و آل سعود و... طرف دوربین و خاموش می‌کنه خودش میره التماس که دوباره روشن کنه ! شکست آمریکا!! :))
    • ایرانی IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      1 0
      خخخخخخ..... خدا شفات بده انگلیسی بدبخت!:-)))) کلاً مغزت تعطیله ها.....
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    2 1
    مون سریع قلم میزنه نمیفهمه چی میگهخودفروش
  • دهقان IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    4 2
    عجیب هست واقعا اگر در ایران ساکن هست باید دلایلش دقیق بیان کنه وگرنه شایسته قضاوت قضایی هست چون یمن یک کشور مستقل هست حاکمیت جدا دارد مگه یمن ملک خصوصی ایران بوده که تقدیم ال سعود شود خنده دارهست
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    3 1
    این دشمن و حرفهای این مدلی رو ول کنید! بگید در راستای آبادانی مملکت و پیشرفت اقتصادی چه کردید؟دستاوردتون چی بوده؟
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    2 2
    خخخخخ عجب گاویه
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    4 2
    امید ارباب آمریکا به همبن عمله هاش تو ایرانه
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    3 0
    عربستان دیگر گاو شیری نیست
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    2 1
    اینها اگر تئور ی های اقتصادی و سیاسی شون جواب می داد تو همون کشور که درس خونده اند نگهشون می داشتند - دیدید که در طول دوران دولتهای قبل هم نظریه هاشون بر علیه مردم متوسط به پایین جامعه بوده و هست و حتی حامیانشان هم از نطر یه های بی اعتبار انها متنفرند - از این دست استادهایی که فقط و فقط نظر یه های غربی در ذهنشان رشد کرده کم نداریم . باید به اینها بها نداد و بدنبال نطریه های اقتصادی و سیاسی مستقل بود .
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    4 1
    استادی که با تفکراتش امنیت ملی را هدف قرا میدهد تو دانشگاه دولتی و البته خصوصی چکار میکنه . امثال سریع القلم تا مغز استخوان غرب زده اند. اینها طرفدار جهان به رهبری امپریا لیسم آمریکا هستند . حقوق بگیرند.
  • رضا IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    2 1
    امام فرمود "منافقین از کفار بدترند . اینها هرچند تعدادشان کم است ولی سروصدایشان زیاد است." باید مواظب این تحلیلگر نماها بود چون آسیبی که می توانند بزنند از دشمن خارجی بیشتر است.
  • عزیز IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    1 1
    شرم باد بر وطن فروش چه روسوفیل چه شرق زده و غرب زده زنده باد وطنم ایران زنده باد ملت ایران
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    1 0
    عاقلان دانند
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    2 4
    از کیهان توقعی غیر از این نیست،
    • ایرانی IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      0 0
      از افسادطلبان وقیح فتنه گر غربگدا توقعی غیر از این نیست که دایما ارباب رو ماله بکشن و خودیها رو تحقیر و مسخره کنن و در موضع ضعف ببینن. واقعاً معلوم نیست این بیچاره ها چه نفعی از اینهمه فتنه گری و خودتحقیری و ماله کشی و تحریف حقایق میبرن!!!!
  • lp3 IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    1 0
    like
  • رصا IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    قیمت دلار اینروزا چند هست؟ اصلا دلار ولش کن. مایحتاج مردم چند شده؟ اینا شکست واقعیه. شکست یعنی اینکه حقوق کارگر برابر شده با اجاره خونه. البته شماها درکی ندارین که چی میگم. چون سهمتون میرسه. حالا به صورت شاسی بلند یا شاسی کوتاه یا شایدم متوسط.‌ شب روزتون شده فقط بگین اون شکست خورد این ذلیل شد فلانی رو به افول است. ما مردم واقعی هم فقط باید زجر گند کاریا و سیاستای غلط و مسخره و بچه گانه شمارو بکشیم.
  • رسول IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    واقعا کسی هم کیهان میخونه
  • م DE ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    2 0
    كسي كه خود را به خواب زده نميشه بيدار كرد. ذهن غرب زده اين گونه افرادي زنگ زده و با هيچ چيزي پاك نمي شود. بذاريد همچنان در خواب زمستاني خود باقي بمانند. حيف كلمه استاد كه به اينها گفته ميشه. وجود چنين استادان تا مغز استخوان غرب زده و نادان باعث شرمساريست.
  • سیروس وطن‌دوست DE ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    1 0
    چگونه است که یک مزدور امپریالیسم جهانی هنوز استاد دانشگاه در ایران است ؟؟؟؟؟
  • GB ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    شرق زده ها چیزی نگن بهتره زندگی چند ده و صد میلیون رو خرلب کردید
  • حمیدع IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 2
    دلار امریکا چند
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    اول اینکه بی انصافی نکنید حداقل از خیلی از مسولین کشور باسواد تره دوم اینکه. چرا هر کسی مخالف شما حرف میزنه انگ غربگرا بهش میزنید ؟ تهمت و افترا به مردم اشکال شرعی نداره ؟ سوم اینکه یه نگاهی به اوضاع اقتصادی و اجتماعی مردم بندازید که حاصل سالها تفکرات بی منطق و تند روی شماهاست . خداوند ظهور منجیش را نزدیک فرماید
  • م ز IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    هر چه آسیبی هست از این لاشخورهای بیگانه پرست هست. طرف مشاور رئیس جمهوره. به کام دشمنان وراجی می کنه. خاک....
  • مهدی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    بعضی انسانها برای نشان دادن اینکه متفاوت از دیگران هستند باید در اغلب مسائل طوری اظهار نظر کنند که برای خودغربیها هم قابل باور نیست ایشان به موارد حد اقل هم نگاه میکردخلاف گفتارش را نشان مداد
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    حدیث نفس کرده!!! چون امتیاز دادن کار همیشگی غربگدا ها است فکر کرده همه مثل خودشن/ آخه احمق اگر ایران یمن را داده بود که الان باید ارتش عربستان تو پایتخت یمن بود!!!
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس