نقدی بر پیشنهاد تاج در خصوص واگذاری سرخابی‌ها به دو شرکت خودروسازی/ بقایی: باشگاه‌های سازنده اهمیتی برای فدراسیون ندارند

سرپرست سابق تیم فوتبال سایپا صحبت‌های تاج در رسانه ملی درخصوص منحل شدن باشگاه‌های سایپا و پیکان و واگذاری به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش مشرق، فربد بقایی در واکنش به صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال نسبت به واگذاری استقلال و پرسپولیس به ۲ شرکت سایپا و ایرانخودرو، اظهار داشت: بی خبری تاج از نقش باشگاه های خودروساز سایپا و پیکان در فوتبال ایران و ورزش کشور نشان از چه دارد؟ آیا به فوتبال و ورزش کشور علاقه مند هستید یا خیر؟ صحبت‌های او در رسانه ملی درخصوص منحل شدن باشگاه‌های سایپا و پیکان، آیا نشان از این دارد که او اشتباهی متولی فوتبال کشور شده است؟

وی ادامه داد: همیشه این جمله بزرگترها را به یاد دارم که تاکید دارند آدم علاقه‌مند در پی علاقه‌هایش می رود و مطالعه و پیگیری نشانه های بارز از علاقه مندی اوست. صحبت های کسی که رئیس فدراسیون فوتبال کشور است، در برنامه ورزشی صداوسیما نشان داد که باید به علاقه مندی‌اش در جهت توسعه و پیشرفت فوتبال و ورزش کشور تامل بیشتری کرد و از رسانه ملی هم این انتظار می رفت که در برابر صحبت های عجیب در خصوص انتقال مالکیت پرسپولیس و استقلال به خودرو سازها و حذف باشگاه هایشان، اطلاعات واقعی و مستند را بصورت تذکر به او، در اختیارش قرار می داد تا از سخنان بدون مبنا و پژوهش تاج که موجب دامن زدن به التهاب دیگر تیم ها علیه تیم های تهرانی در لیگ برتر و خدشه به امنیت روانی ورزشکاران دیگر ورزش های فعال در این باشگاه ها می شود، جلوگیری شود.

سرپرست سابق تیم فوتبال سایپا با بیان اینکه باشگاه های پرطرفدار پرسپولیس و استقلال سرمایه ملی محسوب می‌شوند و صیانت از آنها در آسیا نیاز به استفاده از مشاوره های افراد آگاه و خبره دارد، تاکید کرد: باشگاه های سایپا و پیکان بر اساس مسئولیت های اجتماعی خوردوسازهای کشور در این سالها توانسته‌اند نقش پررنگ و مثال‌زدنی نه تنها در فوتبال کشور بلکه در ورزش ملی ایران زمین چه در قسمت قهرمانی و چه در قسمت کارگری انجام دهند.

بقایی در تشریح این صحبت ها گفت: کشف استعدادها، حمایت از قهرمانان و کسب مقام های داخلی و بین المللی در رشته های ورزشی مختلف برای کشور، اخباری است که با یک جستجو ساده آقای رئیس فدراسیون فوتبال می‌توانست به آنها دسترسی داشته باشد و جا دارد علی جوادی، مدیرکل تربیت بدنی استان تهران و احمدرضا براتی، سرپرست فعلی هیات فوتبال تهران و شاید رئیسان فدراسیون های دیگر رشته های ورزشی کشور، زمان بیشتری برای مشاوره به تاج بگذارند تا او در مشورت دادن هایش به رئیس سازمان خصوصی سازی کشور و در رسانه ها، اینقدر راحت از انحلال پایگاه تولید امید و انگیزه جوان ایران سخن نگوید.

وی تصریح کرد: چندین بازیکنی که امروز در این دو تیم ریشه دار کشور سبب خوشحالی هواداران می شوند، رشد یافته مکتب این باشگاه‌ها هستند، آزمون و خطاهایشان را در این تیم ها گذرانده و امروز بخوبی موجب خوشحالی سکوهای تیم های پرهوادار می‌شوند. مدیریت فعلی باشگاه همیشه به خویشتن داری و پرهیز از هرگونه حاشیه در طول فصل باوجود دیدن اتفاقات زشت پشت پرده مستطیل سبز تاکید داشته است، اما امروز بعد از شنیدن صحبت های رئیس فدراسیون فوتبال متوجه شدم که باشگاه های سازنده و ریشه دار از کوچکترین اهمیتی برای فدراسیون فوتبال برخوردار نیستند. چرا که اتفاق هایی در حال رخ دادن است که در مدیریت فوتبال دنیا هنوز تجربه نشده و باید تبریک گفت.

رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته در یکی از برنامه های تلویزیونی عنوان کرد: زمانی سیمان سپاهان و فولاد مبارکه دو باشگاه بودند و هزینه زیادی می‌کردند. آقای اسلامیان مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه بود و بنده معاون و عضو هیئت مدیره کارخانه بودم. ما به این نتیجه رسیدیم که سپاهان را زیر مجموعه فولادمبارکه قرار دهیم و آن باشگاه را منحل کردیم. پیشنهاد داده ایم که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به سمت دو باشگاه پیکان و سایپا ببریم. در این باره با قربانزاده در سازمان خصوصی سازی هم صحبت هایی کرده ایم.

وی عنوان کرد: قربانزاده در این باره گفت، باید فکر کند. اگر پرسپولیس به ایران خودرو واگذار شود، یک بودجه پایدار خواهد داشت. اگر استقلال هم به سایپا واگذار شود، این تیم هم به بودجه پایدار می رسد. به نظرم این اتفاق خوبی است و ما تجربه خوبی در این رابطه در سپاهان و فولاد مبارکه داشته ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    اگر سایپا و پیکان مدیریت بلد بودند وضع تیمهایشان این نبود! دوربین مخفیه یا توطیه است!؟
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    هر وقت تاج در مورد خصوصی سازی حرف میزنه شما باید بدونید که هیچ اتفاقی قرار نیست بیفته -از موقعی که ما یادمون میاد میخان این دو تا باشگاه رو خصوصی کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس