کد خبر 1491401
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
اسد

پس از اتمام اجلاس سران اتحادیه عرب، رسانه‌ها گزارش‌های ضدونقیضی درباره دیدار امیر قطر و رئیس‌جمهور سوریه و همچنین خروج امیر قطر از سالن اجلاس سران اتحادیه عرب پیش از سخنرانی «بشار اسد» منتشر کردند.

به گزارش مشرق، پس از اتمام اجلاس سران اتحادیه عرب، برخی رسانه‌ها شامگاه جمعه (شب گذشته) مدعی شدند که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر پیش از شروع سخنرانی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه سالن اجلاس را ترک کرده است.

خبرگزاری «رویترز» به فاصله یک روز مانده به شروع اجلاس به نقل از یک مقام قطری نوشته بود که دوحه روابط خود را با دمشق عادی‌سازی نخواهد کرد.

این مقام قطری که اشاره‌ای به نام او نشد، روز پنجشنبه، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت که سیاست‌های خارجی دوحه کاملا مستقل از است و قطر به دنبال اجماع در خلیج [فارس] و منطقه عربی است که به سیاست‌های ما لطمه نزند، ازاین‌رو دوحه تصمیم گرفته که مانع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نشود؛ اما روابطش را نیز با آن عادی‌سازی نخواهد کرد.

پس از اتمام اجلاس سران اتحادیه عرب، دیوان امیر قطر اعلام کرد که هیأت دوحه به ریاست تمیم بن حمد آل ثانی بعد از شرکت در نشست جده، عربستان را به مقصد دوحه ترک کرده است.

برخی کاربران فضای مجازی بازگشت امیر قطر به دوحه را مرتبط با حضور رئیس‌جمهور سوریه در اجلاس سران اتحادیه عرب دانستند و مدعی شدند که امیر قطر به علت آغاز سخنرانی بشار اسد، اجلاس سران اتحادیه عرب را ترک کرده است.

با این حال، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، امروز (شنبه)، به نقل از برخی کاربران فضای مجازی تصاویری را منتشر کرد و مدعی شد که هیأت دوحه حین سخنرانی بشار اسد، سالن اجلاس را ترک نکرده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز، روز جمعه، به نقل از خبرنگار خود در جده گزارش داده بود: «آقای رئیس‌جمهور بشار اسد و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر پیش از ورود به سالن اجلاس با یکدیگر دست داده‌اند و سپس با یکدیگر گفت‌وگویی جانبی میان آن‌ها صورت گرفته است.»

گزارش‌های ضدونقیض از دیدار امیر قطر و بشار اسد

اما خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام عربی که اشاره‌ای نیز به نام او نکرد، نوشت که امیر قطر پیش از آغاز سخنرانی بشار اسد، نشست را ترک کرده و هیچ دیدار دوجانبه‌ای نداشته و در اجلاس اتحادیه عرب سخنرانی نکرده است و حضور او تنها «یک سفر دوستانه» بوده است.

به‌رغم انتشار گزارش‌های ضدونقیض درباره خروج یا عدم خروج امیر قطر از سالن اجلاس سران اتحادیه عرب، اما در تصاویر یادگاری گرفته‌شده، بشار اسد و امیر قطر هر دو در این تصویر حضور داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس