کد خبر 1491474
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
گروه هفت: برای عادی‌سازی روابط با سوریه زود است

سران گروه هفت مدعی شدند که هنوز برای عادی‌سازی روابط دیگر کشورها با سوریه زود است.

به گزارش مشرق، حضور دوباره سوریه در نشست اتحادیه عرب پس از غیبت طولانی ۱۲ ساله، سران هفت کشور صنعتی دنیا را به واکنش واداشت.

سران گروه هفت امروز شنبه در بیانیه‌ای با اشاره به شرایط در سوریه اعلام کردند که پیش از دستیابی به پیشرفت واقعی در خصوص راه حل سیاسی در سوریه، نباید عادی سازی روابط با این کشور صورت گیرد.

در بیانیه سران گروه هفت، بدون اشاره به نقش غرب در شکل‌گیری بحران در کشور سوریه، ادعا می شود که سران گروه هفت خود را متعهد به پاسخگو کردن ما متعهد هستیم که عاملان استفاده از سلاح های شیمیایی و نقض قوانین بین المللی درسوریه می‌داند.

سی و دومین اجلاس سران عرب روز جمعه در شهر جده عربستان به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برگزار شد. نشست امسال به دلیل بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی پس از ۱۲ سال فضای متفاوتی داشت. پیش از آغاز این نشست، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از بشار اسد هنگام ورود به محل سالن برگزاری اجلاس استقبال گرمی به عمل آورد.

رئیس جمهور سوریه همچنین در حاشیه نشست سران اتحادیه عرب در جده عربستان، با امیر قطر و رئیس‎‌جمهور مصر دست داد و با نایب رئیس امارات متحده عربی نیز دیدار و گفتگو کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس