وزیر خارجه پاکستان: روابط پاکستان و ایران ارتباطی به صندوق بین‌المللی پول ندارد

وزیر خارجه پاکستان به صراحت گفت که روابط تهران و اسلام آباد ارتباطی به صندق بین‌المللی پول مستقر در آمریکا ندارد.

به گزارش مشرق، درحالیکه پاکستان گرفتار چالش‌های اقتصادی است و تنها راه نجات کمک مالی ۶.۵ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول است برخی منابع گفته‌اند که به دلیل نگرانی‌های آمریکا از توسعه روابط اسلام آباد با ایران و چین، احتمال کمک مالی صندوق بین‌المللی پول به این کشور پایین است در حالیکه وزیر خارجه این کشور به صراحت گفته که روابط تهران و اسلام آباد ربطی به هیچ کشور یا نهادی ندارد.

وبگاه «ژئو تی وی» روز شنبه در این زمینه نوشت، «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان با رد چنین ادعایی گفته است که روابط پاکستان و ایران ربطی به صندوق بین‌المللی پول، مستقر در واشنگتن ندارد.

روابط پاکستان و ایران ارتباطی به صندوق بین‌المللی پول ندارد

بر اساس این گزارش، دولت پاکستان با مشکلات مالی مواجه است، زیرا صندق بین‌المللی پول مستقر در واشنگتن هیچ گونه نرمشی نشان نمی‌دهد. پاکستان در سال ۲۰۱۹ دریک برنامه ۳۹ ماهه ۶ میلیارد دلار وام از صندوق بین المللی پول گرفت که در بازپرداخت آن با مشکلاتی مواجه شده است.

در حالی که برخی گفته‌اند که شکست دولت پاکستان در این زمینه در گروی مسائل سیاسی است، برخی دیگر چرخش بیشتر پاکستان به سمت چین و ایران را دلیل این عامل معرفی می‌کنند. «دکتر پاشا» وزیر دارایی پیشین پاکستان به این وبگاه گفت، روابط با ایران برای ایالات متحده یک مشکل است.

وی اظهار داشت: «این یک رابطه جدید است. با امضای توافقنامه عادی سازی روابط ایران و عربستان سعودی، وضعیت در این زمینه تغییر کرده است. بنابراین، این رویداد وضعیت خاورمیانه را بهبود بخشیده و پاکستان در این مرحله باید به برخی از تعهدات گذشته با ایران که با حالت تعلیق درآمده احترام بگذارد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که آمریکا یکی از اعضای برجسته صندوق بین‌المللی پول، نسبت به این مسئله معترض باشد.»

در رویدادی به نشانه تحکیم روابط دو کشورهمسایه و مسلمان ایران و پاکستان، «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان پنجشنبه گذشته با «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران ملاقات کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس