مقامات لشکری و کشوری موفقیت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش را تبریک گفتند

مقامات لشکری و کشوری با صدور پیام‌های جداگانه‌ای موفقیت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش را تبریک گفتند.

به گزارش مشرق، مقامات لشکری و کشوری با صدور پیام‌های جداگانه‌ای موفقیت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش را تبریک گفتند.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران پس از ۸ ماه دریانوردی و طی بیش ۶۵ هزار کیلومتر مسیر دریایی که با هدف طی یک دور ۳۶۰ درجه دور کره زمین بود، روز گذشته با پایان ماموریت خود در بندرعباس پهلو گرفت.

امیر آشتیانی: موفقیت ناوگروه ۸۶ مایه مباهات صنعت دفاعی ایران است

متن پیام‌های مذکور به شرح ذیل است:

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی نمایش مقتدرانه محصولات دفاعی ساخت داخل در ماموریت اخیر ارتش جمهوری اسلامی ایران به دور دنیا را به سازمان صنایع دریایی تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

رئیس محترم و همکاران گرامی ام در سازمان صنایع دریایی با سلام و صلوات بر محمد و خانواده مطهر آن حضرت

موفقیت ناو شکن دنا در ماموریت ۲۳۳ روز دریانوردی ناو گروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران که محصول طراحی و ساخت مهندسان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع است، مایه مباهات و افتخار صنعت دفاعی و صنعت دیرپای کشورمان می باشد.

در سال‌های تهدید و تحریم های ظالمانه دشمنان ملت بزرگ و قوی ایران اسلامی، دانشمندان، متخصصان و فن آوران کارآزموده صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران توانستند با همکاری دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان از مرزهای تحریم عبور کنند و به همراه هم رزمانشان در نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران شعار «ما می‌توانیم“ را به حماسه «ما توانستیم “ تبدیل نمایند.

ایران قوی ‌و قدرتمند امروز با پیروی از فرامین و منویات امام و رهبری و ارزش پذیری از آرمان ها و اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی مرهون واقع بینی، ژرف‌نگری، نهراسیدن از موانع، عزت خواهی و تلاش مداوم فرزندان دلیر و سلحشور این مرز و بوم می باشد و لازم است این مسیر با استمرار و پایمردی به صورت هوشمندانه و نظام مند با همکاری نیروهای مسلح تا حصول نتایج مورد انتظار، پیگیری گردد.

اینجانب ضمن ادای احترام و تقدیم بهترین ‌درودها به روح بلند وملکوتی بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) که راه عزت و استقلال را به ملت ایران نشان داد این موفقیت ارزشمند را به محضر فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، خانواده معزز شهدا، همکاران و هم رزمان عزیزم در سازمان صنایع دریایی صمیمانه تبریک عرض می نمایم و از خداوند منان تداوم توفیقات همگان را در خدمت به اسلام ، نظام اسلامی، میهن عزیزمان و ملت شریف و انقلابی خواستارم.

سردار جلالی: ماموریت ناوگروه ۸۶ ارتش اثبات کرد، نیروی دریایی راهبردی است

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش از مأموریت پیمودن دور دنیا را تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کاری کنید دشمنان حتی جرئت تهدید ملت ایران را نداشته باشند.
"فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) در دیدار فرماندهان نیری دریایی راهبردی ارتش"

پیمودن دور دنیا توسط ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخاری کم‌نظیر است که توسط فرزندان برومند این مرز و بوم به دست آمده است. این اقدام ارزشمند بار دیگر بر این واقعیّت صحه گذاشت که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نه فقط یک رکن اساسی از ارکان نیروی مسلح و قدرت بازدارندگی کشور بلکه به مؤلفه‌ای تأثیرگذار در معادلات بین‌الملل تبدیل شده است.

اکنون بیش از پیش می‌توان به مدبرانه بودن اقدام فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای عزیز در راهبردی خطاب کردن نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران پی برد.

نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با هزاران کیلومتر دریانوردی و عبور از اقیانوس‌های آرام و ناآرام و تنگه‌های صعب و سخت و از سرگذراندن طوفان‌های سهمگین بدون هرگونه پشتیبانی مادی از آب‌های سرزمینی خود اثبات کرد که حالا قابلیت دفاع از منافع ملی ایران و حمایت از شناورهای نظامی و غیر نظامی در هر نقطه‌ای از دنیا بر پهنه آب‌های اقیانوسی و غیراقیانوسی را دارا است.

عبور عزت‌مندانه این ناوگروه ۸۶ با پرچم به اهتراز درآمده ایران از پهنه‌های دریایی و اقیانوسی، مخابره این پیام مهم به بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از این پس ما برای دفاع از منافع خود در هر نقطه‌ای از دنیا بیش از هر زمان دیگری توانمندیم. بدون شک مأموریت موفقیت آمیز سفر به دور دنیا آن هم با تکیه صددرصدی بر منابع علمی و عملیاتی، تجاربی ارزشمند و راهبردی را در اختیار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد گذاشت که در طراحی و برنامه‌ریزی اهداف راهبردی آتی بسیار کارگشا خواهد بود و مسلماً تجارب علمی و عملیاتی ناوگروه ۸۶ به موتور محرک توسعه راهبرد دریا محور به عنوان اصل پدافند غیر عامل تبدیل خواهد شد.

این دستاورد راهبردی را به محضر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی)، فرمانده محترم و دلاور مردان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تبریک عرض نموده و سرافرازی و پیروزی این مجاهدان خستگی ناپذیر را ظل توجّهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) از درگاه خداوند متعال خواستارم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور

سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی

امیر صباحی‌فرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش اقتدار ایران را به رخ جهان کشید

امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پیامی بازگشت غرور آفرین ناوگروه ۸۶ را به آب‌های سرزمینی تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام حسین(ع): (شکرک لنعمته سالفه یقتضی نعمته آنفه)

شکرگزاری نسبت به نعمت گذشته، نعمت آینده را فراهم می‌آورد

نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گامی شگرف و حضوری مقتدرانه را در آب‌های بین‌المللی در عرصه جهانی به رخ جهانیان کشید که این شاهکار غرور آفرین تا ابد در دفتر افتخارات نیروی دریایی ارتش کشورمان به یادگار می‌ماند.

فرزندان غیور، خستگی ناپذیر و ولایی ارتش در نیروی دریایی با اقتداری مثال زدنی، بار دیگر با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه و تهدیدات بی‌ارزش هیمنه پوشالی رژیم منحوس صهیونیستی و استکبار جهانی را فرو ریختند و ثابت کردند که اکنون ما می‌توانیم‌ها تبدیل به توانستیم شد.

مأموریت خطیر و هدفمند دریادلان ارتش کشورمان در پیمودن دور دنیا در راستای توسعه فراگیر امنیت و قدرت بازدارندگی کشورمان تنها گوشه‌ای از توانمندی، اقتدار و صلابت نیروی دریایی ارتش بود و هرگز پیمودن این مسیر پیشرفت، نقطه‌ی پایانی نخواهد داشت.

امید است مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتقاء توانمندی و نیز بکارگیری همه جانبه ظرفیت‌ها در کنار نیروی انسانی تلاشگر و دلاور هر روز گام‌های مثبت و ارزنده‌ای را در راستای رشد و تعالی کشورمان در عرصه‌ی توان دفاعی بردارد.

اینجانب این افتخارآفرینی بزرگ را به محضر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده نیروی دریایی ارتش و ملت سرافراز و مقاوم کشورمان و نیز همه فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح به ویژه دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم و تداوم توفیقات مدافعان شجاع و فداکار امنیت و اقتدار کشورمان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش

سرتیپ ستاد علیرضا صباحی فرد

امیرعبداللهیان: عملیات ۳۶۰، شعار «ما می‌توانیم» را در میدانی جهانی متجلی ساخت

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با صدور پیامی بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش از ماموریت پیمودن دور دنیا را تبریک گفت.

متن پیام مذکور بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
یا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطارِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ فَانْفُذُوا لا تَنْفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطانٍ «الرحمن -۳۳»
"ای گروه جنّ و انس! اگر می‌توانید از مرزهای آسمان‌ها و زمین نفوذ کنید، نفوذ کنید. هرگز نمی‌توانید مگر به واسطه قدرتی فوق‌العاده.

عملیات‌ موفقیت‌آمیز و مقتدرانه ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیمودن دور دنیا، با ناوشکن تمام ایرانی ِدنا و ناوبندر مُکران، افتخاری کم نظیر و راهبردی در راستای تحقق توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بهره‌برداری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های عظیم دریا در اقتدار دفاعی کشور و تقویت دیپلماسی دفاعی و احیای قدرت دریایی ایران عزیز است.

این موفقیت غرورانگیز را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران، قوای مسلح فداکار و غیور بویژه نیروی دریایی و فرماندهی و پرسنل ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌کنم.

فرزندان برومند ایران مقتدر بار دیگر دیرینگی و قدمت تاریخی حضور ایرانیان در دریانوردی و در پهنه آب‌های بین‌المللی در گذشته را که باعث انتقال فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی به مناطق دیگر دنیا شد، به رُخ جهانیان کشیدند و ضمن ابلاغ پیام صلح و دوستی مردم نجیب و سرافراز ایران به کشورها و ملت‌های جهان، آمادگی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران برای مراودات دوستانه چندجانبه با کشورهای مختلف را اعلام‌ کردند.

عملیات ۳۶۰ دریادلان غیرتمند ارتش جمهوری اسلامی ایران با ناوشکنی ساخت ایران و انجام دریانوردی‌های طولانی و حرفه‌ای و عبور از دریاها، اقیانوس‌ها و تنگه‌های بین‌المللی، هم‌ترازی اقتدار و توان دریایی ایران عزیز با قدرت‌های جهانی را در آب‌های آزاد جهان به نمایش گذاشت و شعار "ما می‌توانیم" را در میدانی جهانی متجلی ساخت.

اینجانب و همرزمان شما در دستگاه دیپلماسی به این موفقیت تاریخی می‌بالیم و توفیق و سرفرازی همه فرزندان غیور ایران اسلامی در نیروهای مسلح به خصوص دریادلان عزیز را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

حسین امیرعبداللهیان
وزیر امور خارجه

امیر واحدی: ماموریت ناوگروه ۸۶ ارتش آغاز تحکیم سیادت دریایی ایران در جهان است

امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش طی پیامی به امیر دریادار شهرام ایرانی فرماتده نیروی دریایی ارتش، بازگشت غرور آفرین ناوگروه ۸۶ را به آب‌های سرزمینی تبریک گفت.

متن پیام فرمانده نهاجا بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از زخم شناسنامه داریم هنوز
در مسجد خون اقامه داریم هنوز
آن عده که از تبار باران بودند
رفتند، ولی ادامه داریم هنوز

همرزم و برادر ارجمند امیر دریادار شهرام ایرانی

فرمانده نیروی دریایی ارتش

سلام علیکم

بازگشت غرور آفربن مردان دریادل ناوگروه۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش از ماموریت دریانوردی تاریخی پیمایش دور دنیا، با ناوشکن تمام ایرانی ِدنا و ناوبندر مکران، پایان ماموریت نیست بلکه آغاز راهی پر افتخار برای تحکیم سیادت دریایی ایران اسلامی در دریاهای آزاد و بین المللی است.

ماموریتی که علاوه بر دستاوردهای عملیاتی و آموزشی،نوید بخش فروپاشی هیمنه ی تحریم های تجهیزاتی، فناوری، لجستیک، پشتیبانی و آموزشی در حوزه ی دریانوردی و زمینه ساز تقویت دیپلماسی دفاعی و احیای قدرت دریایی این مرز پرگهر است.

با ستودن دستاورد غرورانگیز ناخدایان کشتی عزت و عزم مقدس همرزمانم در نیروی دریایی راهبردی ارتش، موفقیت ناوگروه قهرمان ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران را که وام دار صبوری و نجابت والدین، همسران و فرزندان مامورین و غیرت ریشه یازیده در تربیت عاشورایی سربازان ولایت است به خانواده ی این نیروی آبرومند تبریک عرض می‌کنم.

رجای واثق دارم به مدد عنایات خفیه ی حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه و دعای مجیب رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا مد ظله العالی، این مسیر عزت آفرین استمرار خواهد یافت. ان‌شاءالله

فرمانده نیروی هوایی ارتش
سرتیپ خلبان حمید واحدی

امیر حیدری: ماموریت دریانوردی ۳۶۰ نشان داد دیپلماسی دفاعی ایران بر عدم سلطه‌پذیری و سلطه‌گری استوار است

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش طی پیامی بازگشت غرور آفرین ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به کشور تبریک گفت.

متن پیام فرمانده نزاجا بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
"اللَّهُ الَّذِی سَخَّرَ لَکُمُ الْبَحْرَ لِتَجْرِیَ الْفُلْکُ فِیهِ بِأَمْرِهِ‌...
خداوند کسی است که دریا را مسخّرِ شما کرد تا کشتی‌ها به فرمانش در آن حرکت کنند.

همرزم و برادر ارجمند امیر دریادار شهرام ایرانی
فرمانده محترم نیروی دریایی راهبردی ارتش
سلام علیکم

ماموریت‌ غرورآفرین و مقتدرانه ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش، با طی موفقیّت‌آمیز طولانی‌ترین مأموریت دریانوردی تاریخ ایران و نخستین حضور نظامی خود در اقیانوس آرام افتخاری مثال‌زدنی و راهبردی را با هدف تحقق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) مبنی بر توجّه ویژه به دریانوردی‌ و توسعه و تقویت دیپلماسی دفاعی در سطوح بین‌المللی را به ارمغان آورد.

ماموریت دریانوردی ۳۶۰ دریادلان غیرتمند ارتش جمهوری اسلامی ایران در سفر به دور کره زمین با ناوشکن تمام ایرانی ِدنا و ناوبندر مُکران، عبور موفقیت‌‎آمیز از سه طوفان سهمگین، برپایی اولین بیمارستان دریایی و عمل‌ جراحی در حین سفر که حاکی از زحمات بی‌شائبه فرماندهی، طراحان و پشتیبانان آن نیرو دارد، نشان داد که دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر صلح پایدار، عدم سلطه‌پذیری و سلطه‌گری استوار است.

اینجانب این دستاورد راهبردی و غرورآفرین را به محضر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش و همـه بـرادران جـان بـرکفـم در آن نیـروی عـزت آفـریـن تبـریک عـرض نمــوده و استـواری گـام‌هایتان بـر زمیـن رشادت را در سـایه الطـاف حضـرت ولی عصـر (عـج) از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ کیومرث حیدری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس